Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Onduidelijk patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Onduidelijk patroon
    Posted: 27 Januari 2023 om 20:09
Tja, ik heb de tekening niet, dus ik je daar niet mee helpen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Gerrion View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 26 Januari 2023
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerrion Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2023 om 18:01
Bedankt voor je reactie. Wat betreft de 4 steken; dat lijkt wel te kloppen.
Ik had t patroon eerder verder gelezen en de 18 steken moeten idd worden opgehaald maar dan nog is t mij niet duidelijk hoe t werkt omdat de bijbehorende tekening er heel anders uitziet.
Maar toch; bedankt tot zover.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2023 om 22:09
Is het de grijze schipperstrui?. Als het die is vermoed ik dat die 4 stil gelegde steken voor de ritssluiting bedoeld zijn.  De steken van een helft van het voorpand zou ik op een hulpdraad doen om de andere helft verder te breien. Zou het kunnen zijn dat de 18 steken die je moet stilleggen voor de hals zijn? Ga eens verder lezen in het patroon. Als er steken stilgelegd worden heb je die later dus weer nodig. Dan begrijp je het misschien.
Overigens ik heb het boek niet.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Gerrion View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 26 Januari 2023
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerrion Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2023 om 21:15
In december heb ik bij Hobbijdoos.nl een herentrui-patroon en garen besteld. In de tussentijd heb ik van alles geprobeerd maar t lukt mij niet om t voorpand goed te krijgen. Het gaat om Lana Grossa Men herfst winter 2022-2023 model 20. Kan iemand me helpen? Op pag. 55 vd beschrijving kom ik vanaf de split in de problemen… Als ik de 4 middelste steken volgens patroon brei en de overige steken vd naald in tricotsteek verder brei (aan de voorkant vh pand) kan ik de rechtervoorpandhelft niet stilleggen maar moet ik juist de rechterkant afbreien….dat is nog te doen maar.. * na 18 cm moet ik aan de linkerkant (gezien vanaf de goede kant vd trui, neem ik aan?) 18 steken stilleggen en 4x 1 steek in elke 2e naald minderen. …. Als ik naar de tekening kijk begrijp ik niet hoe dat moet uitzien…. Het komt zeker niet overeen met de afkortingen voor de schouderafschuining vh achterpand. * wat moet ik doen met de vier middelste steken als ik de stilgelegde steken vd rechtervoorpandhelft oppak…..blijven deze 4 steken stilliggen? Hopelijk iemand me helpen! Zou iemand misschien een tekening/schetsje kunnen maken vh voorpand zoals t eruit moet zien?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns