Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ervaringen bamboo breinaalden

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ervaringen bamboo breinaalden
    Posted: 20 Maart 2023 om 21:07
Ze hadden bij de kringloop trouwens (onder andere) een grote kartonnen koker staan waar ook breinaalden in zaten. Leek een beetje op een koker voor posters o.i.d. wellicht een idee voor als je veeeeel breinaalden hebt  haha
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2023 om 15:44
Ja ik heb ook wel zo'n meetdingetje, alleen is die van dun karton/dik papier dus dan kan je 'm er zo door duwen s die toch wat dikker is. Miss eens kijken naar 1 die handiger is.

Ja ik kon het doosje niet lagen liggen hihi.. heb totaal iets van 5 sets breinaalden meegenomen en kreeg ze mee voor de prijs die op t doosje stond. Wel €1,50Big smile. Had expres de pennen die ik had uitgezocht erop gelegd hihi
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2023 om 15:29
Je hebt wel een handige breipen doos op de kop getikt .

Ik heb van mijn moeder nog kokers maar daar gaan maar weinig pennen in .

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2023 om 15:26
Om de dikte van je breipennen te controleren heb je naaldenmeters .

Ik heb er een van 3 Suisse en een van Primm .
Aan de ene kant staat de gewone maat aan de andere kant staat de Eng maat .Heel handig voor pennen zonder knop en rondreizen pennen .
Ik denk dat die gewoon in een handwerkzaak te koop zijn 
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2023 om 13:06

Mijn score bij de kringloop haha. Zo'n handig bakje had ik ook nog niet,  alleen net niet de naalden die ik zocht gevonden maar in ieder geval wel beetje wat naalden op voorraad nu haha.
Ik zocht dus sokkennaalden en die hadden ze ook wel heel veel alleen zonder verpakkingen dus werd de maat n gok. Dan bestel ik t liever gewoon zo dan weet ik zeker dat ik de goede heb
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2023 om 08:13
Ja, dat heet huishouden. Je hebt net gestofzuigd (stof gezogen?) en er liggen alweer pluisjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2023 om 13:23
Net strijkwerk ,

Je hebt het nog niet weggestreken of er ligt weer nieuw .


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2023 om 10:07
Ja, dat ken ik, het ene moment is de hobbytafel leeg, het volgende ligt hij vol met zaken, die opgeruimd zouden moeten worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2023 om 09:40
Wat ben jij goed georganiseerd Magtelt, geweldig. Ik orden alles netjes en daarna houd ik mij er niet aan. Ik ga nu niet netjes opruimen, leg het even hier neer!!! En weg is mijn ordening.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2023 om 09:36
Ik heb mijn breinaalden in emmers staan, en dan in lege keukenpapierrollen. met een nummer erop. En in die emmer zit ook een naaldenmeter, want ik heb hetzelfde als Mutti en ik trap er ook wel eens in. Ik brei ook soms op een gouden en een groene naald.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2023 om 16:04
Ik heb ook een bonte verzameling breinaalden. 
Nu heb ik altijd gedacht dat iedere dikte dezelfde kleur knop had ,niet dus .
Ik moest bij babysokjes ,volgens het patroon ,voor de zooltjes overstappen van pen 3 op pen 4 . Pen 4 was zwart dus pak ik nog een zwarte en brei het zooltje ,prima .
Ik stop de pennen weer in de koker en pak bij het volgende zooltje weer 2 zwarte pennen . Het zooltje werd gewoon lelijk ,ik snapte er niets van ,losser gebreid  .?  Totdat ik zag dat een pen met zwarte knop geen pen 4 maar 3,5 was .
Het breien met 2 ongelijke pennen gaf een veel mooier resultaat .
Voortaan toch maar even kijken welk nummer er op de pen staat en niet alleen op de kleur afgaan .

Overigens alle andere zwarte knoppen waren pen 4 .








Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2023 om 15:53
Ik brij sokken altijd met bamboe naalden, kan het niet meer met lange naalden ,
Ik ben er heel tevreden over
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2023 om 14:23
Ik zie bij de kringlopen ook vaak glazen potten of vazen staan met breinaalden erin. Mijn sport is om de meest bonte kleuren in verschillende maten bij elkaar te verzamelen. Ik heb allerlei felle kleuren en gouden. 
Het liefst brei ik op een rondbreinaald en dan alle projecten. Dus ook omslagdoeken en sjaals die niet rondgebreid worden. Ik vind het een fijne houding voor mijn armen en handen en brei dan volgens de Continental techniek.

Bamboe naalden heb ik geen ervaring mee.
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2023 om 09:27
Oh jaloers hoor dat je daar vlakbij woont.. zal vast geweldig zijn om daar rond te snuffelen. Enige probleem is dat je je dan moet in zien te houden en niet teveel leuke wolletjes kopen haha.


Kringloop hier heb ik nog niet aan gedacht is wel een goed idee om daar eens even te kijken. Binnenkort maar weer eens binnen wandelen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2023 om 08:20
Mijn stalen naalden komen voornamelijk van kringlopen, rommelmarkten en erfenissen. Ik heb het geluk in Apeldoorn te wonen, waar de Beekbergse Wolhal gevestigd is. Op internet heet die Hobbygigant. Daar heb ik stalen sokkennaalden gekocht in een kleine maat. Ik denk dat de porto voor brievenbussen op zo'n verpakking kan. Het is een heerlijke winkel, vol met kasten, die uitpuilen van de garens. Andere hobby's verkopen ze ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2023 om 21:28
Ik brei alleen nog maar met hout of bamboe. Vooral voor sokken breien ze veel fijner, steken glijden er minder af. Ik ben ermee begonnen omdat mijn man kloeg over het getik van de naalden, hij is erg gevoelig voor geluid, en die bamboe naalden zijn veel stiller. Vroeger reisde ik veel voor mijn werk, en die bamboe naalden zijn geen probleem bij de veiligheidscontrole op het vliegveld. Ik werk bijna niet met acryl, is me te zweterig,dus daar kan ik niets over zeggen, maar katoen is geen probleem.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2023 om 11:44
Dat doe ik idd ook met haaknaalden die stroef zijn haha.. en dan zo dicht mogelijk tegen je hoofd aan. Ook handig als je jeuk hebtLOL

Ja ik heb toevallig wel zo'n meetdingetje, die zat bij al het garen wat ik van mijn oma had gekregen. Plus enkele breinaalden maar dat zijn er niet zoveel
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2023 om 11:41
Ik gebruik ook vaak nog die metalen , als ze stroef breien haal ik ze even door mijn haar .

Wat ik laatst ontdekte is dat nr 3 of een ander nummer niet altijd juist is .
Ik heb zo'n naalden controleer ding en het verschilt gewoon per merk .
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2023 om 10:59
Bedankt voor de tip, voor mijn eerst volgende project heb ik een knuffel op het oog. Maar ik denk dat lange naalden dan net als met sokken in de weg kunnen zitten.
Daar heb je ook wel weer een goed punt haha.. benzine is ook niet bepaald goedkoop.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2023 om 10:50
Ik gebruik de nova metal van Knit Pro,15 cm. Ik vind ze heel erg fijn breien. 20 cm vind ik persoonlijk te lang. Voor sokken zijn 15 cm lang genoeg en je hebt niet van die lange staken in de weg zitten. Knit Pro Zing schijnen ook heel fijn te zijn maar zijn duurder. En wat die verzendkosten betreft. Ten eerste is dat een kwestie van opletten. Ze zijn overal verschillend. Ten tweede, als de winkel al niet vlak in de buurt is ben je dat geld ook soms al kwijt aan benzine en parkeerkosten.  
.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.437 seconden.
Lang Yarns