Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Rustgevende hobby's

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Rustgevende hobby's
    Posted: 17 Maart 2023 om 08:18
Ik lees net op MSN nieuws dat er 5 rustgevende hobby's zijn: sterren kijken, vissen, fotografie, muziek maken en tuinieren. Ik mis onze hobby's, haken, breien, naaien, borduren, en tekenen en schilderen. Als je het puur voor jezelf doet, is er geen competitie of deadline en tijdens het doen, denk je aan wat je doet en niet aan je problemen. Misschien hadden ze beter fotografie en muziek kunnen vervangen door creatief bezig zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2023 om 10:15
Helemaal mee eens Magtelt. Heerlijk op de bank met een haak-of breiwerk en je komt heerlijk tot rust.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2023 om 21:18
Magtelt snap je helemaal. Voor mij elke avond even een paar naalden breien. Heerlijk is dit.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 276
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2023 om 22:20
Helemaal mee eens. Je kan jezelf echt heerlijk verliezen in een brei of haakwerk. Dat je op de klok kijkt en denkt oeps, ben 2 uur verder zal eens met het avondeten beginnen haha
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2023 om 11:33
Eens! Ik noem het "woltherapie" heerlijk om bezig te zijn met repeterende handelingen en een bol wol en daar ook nog een mooi resultaat uit te zien rollen.
Ik mis ook wandelen, lezen en uiteindelijk is het persoonlijk wat voor jou rustgevend is.
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2023 om 07:57
Ik houd ook van lezen en puzzelen. Laatst zat ik een doorloper in te vullen en de kat van de buren zat achter me op mijn stoel. Elke keer als ik het potlood op het boekje zette om een woord in te vullen, kreeg ik een kopje tegen mijn elleboog. Het boekje zit vol krassen en ik zat me slap te lachen. ook dat is ontspannend.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2023 om 08:23
Was dat een goedkeuring of vond de kat dat ze meer aandacht nodig had .?

Maar dat je er dikke pret omhad begrijp ik .


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2023 om 08:01
Max is de koning van de kopjes, niet alleen mensen, ook planten, meubels en deuren krijgen een liefdevol kopje. Ik verwacht altijd, dat hij daarna zijn tandjes in het blad van een grote plant zet, zoals een andere kat gewoon was, maar nee, de plant krijgt alleen een reeks kopjes. Als ik hem binnenlaat, start er een knuffelpartij, daarna pas holt hij naar zijn bakjes Activia (lactosevrij) en brokjes. Hij miauwt bij het binnenkomen, ik interpreteer dat dan maar als een verhaal over zijn avonturen plus een begroeting.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2023 om 08:34
Ik ben geen kattenmens , dat komt waarschijnlijk door mijn negatieve ervaringen ,zo van aai poes aai poes en dan een haal .

Als ik jouw verhaal  lees zou ik er bijna aan gaan denken , maar hoe weet je dat een gewone kat zo is ?


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2023 om 08:32
Ik denk dat Max uniek is, de buren hebben echt geboft dat zij hem uitkozen uit een nestje. Zijn zus is ook best lief en niet blazerig of krabberig, maar zij is veel meer op zichzelf gericht. Ik denk dat raskatten uitgezocht worden op handelbaarheid, omdat ze op shows de jury en mensen, die ze op de jurytafel zetten, niet moeten krabben. Maar als een fokker een raskat aanbiedt aan niet-fokkers, dan kan het een krabbertje zijn. Wij hebben lang geleden geboft met Britse kortharen, maar die kwamen van een beginnende fokker. Echte schatten, de poes kwam mij om de nek hangen, al spinnend, de kater rolde op zijn rug en dan mocht je zijn buik aaien. Dat laten de meeste katten niet toe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2023 om 00:25
Ik los van die kruiswoordraadsels (denksport) op. Mijn favoriet is de cijferpuzzel, (zelfde cijfer/getal is zelfe letter) vb 1=d 2=l 3=a 
onderaan staat een balk met 26 vakjes, en er is al één woord van drie letters ingevuld, dat is het sleutelwoord. Dus je begint met eerst alle cijfers/getallen die hetzelfde zijn als het sleutelwoord, in te vullen. Dan zoek ik welk cijfer/getal er het meeste voorkomt, en dat is in 99.99 procent (procean, of 999.9 promile zoals ze in nederland wel meer zeggen)  van de gevallen een 'E'
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2023 om 08:11
Ja, dat zijn leuke puzzels, de laatste tijd staat er één in de Veronicagids. Sinds het begin van de eerste lockdown staan daar puzzels in, doorlopers, kruiswoordraadsels, woordzoekers en Philippines. IK heb twee abonnementen op doorloperboekjes, 6 en 7 sterren en die cijfercodes koop ik los. Ik heb ook weer eens een legpuzzel met 500 stukjes gekocht. Vroeger had ik die met 1000 stukjes, maar met katten was dat niet handig en ik heb ook nog eens korte armen, dus ik moest aldoor staan. Ik had een bloedhekel aan "helpers", mensen die naast me gingen staan en zomaar een stukje pakten en ergens aan pasten. Ik wachtte beleefd tot ze hun rug lieten zien, pakte het stukje en gooide het weer op de hoop andere stukjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns