Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Linkervoorbies afwerking haken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 29 Augustus 2022
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Linkervoorbies afwerking haken
    Posted: 01 Juni 2023 om 06:52
Goedemorgen,

Ik zit toch weer met een haakprobleempje.
Ik moet een linkervoorbies gaan haken.
Dit staat er in het patroon:

LINKERVOORBIES:
Begin aan de verkeerde kant aan de onderkant op het linkervoorpand met licht blauwgrijs en haak 1 v in stk aan de zijkant van de naturel streep, * haak 2 stk en 2 l en 2 stk in volgende stk (dus in stk aan de zijkant op licht blauwgrijze streep), 1 v in volgende stk (dus in stk aan de zijkant op naturel streep) *, herhaal van *-* omhoog langs linkervoorpand tot de hals en eindig met 1 hv in de hoek bij de hals. Keer het werk en haak als volgt terug aan de goede kant: 3 l (= 1 stk), haak dan 1 stk tussen elke st en 1 stk in l-lus in elke stk-groep. Hecht af. Zet voorbies vast aan de onderkant waar gesplitst is voor de pijpen.

Ik ben nu waar ik moet eindigen met een halve vaste. Dan moet ik het werk keren en nu begrijp ik niet wat er bedoeld wordt. Moet ik nu in elke steek en in de l-lussen een stokje haken  of tussen elke steek? Maar tussen welke steken??? Misschien kan het ook wel een vertaalfout zijn en moet "tussen" in zijn.
HELLUP!!!

Het betreft dit patroon.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2023 om 09:47
de stokskes moet ge tussen de steken haken, dus niet in het v-tje.

Tussen de 2 stokskes insteken en een stokske haken, dan in dat lossenboogske een stokske haken, tussen die 2 volgende stokskes een stokske haken, tussen het stokske en de vaste een stokske haken, tussen de vaste en het volgende groepke van 2 stokskes een stokske haken, tussen die 2 stokskes een stokske, en dan zit ge terug aan dat lossenboogske.
de bedoeling is dat dat biezeke wat steviger wordt door tussen de steken te steken.
Back to Top
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 29 Augustus 2022
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2023 om 18:28
Dank je wel Bep Big smile 
Ik kan weer verder.

Groetjes Nancy
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns