Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Capeje breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Capeje breien
    Posted: 03 Juni 2023 om 21:51

Hoi allemaal ik ben bezig met een leuke cape. Maar ik kom nu al 2x niet uit met het meerderen. Ik ben begonnen met 80 steken tijdelijke opzet, 1 toer recht gebreid en 1x averecht vervolgens de meerdering. Er staat 2r, 1 meerdering tot de laatste 2 steken. Die meerdering maak je dan toch in je 3e rechte steek? Dat je 2 steken gewoon normaal breit en dan insteken, opnemen en doorhalen voor de 3e, maar niet afglijden maar achterin opnieuw insteken en opnemen etc en dan wel afglijden. Alleen kom ik dan dus niet op het gewenste aantal steken uit..
Back to Top
Nelly 46 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Juni 2023
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nelly 46 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2023 om 22:44
Hallo Liesanne, heb net zelf een vraag gesteld op dit forum, ben net nieuw hier, maar als ik het patroon goed begrijp, moet je na elke 2 steken een meerdering maken, dan kom je wel uit met de hoeveelheid steken . Ik ga uit van 70. trek daar de eerste en laatste 2st. vanaf houd je er 66 over na elke 2 de st. een meerdering(is 34x) 66+34+4=104 Hopelijk kun je hier iets mee!
Groetjes en succes! Nelly 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2023 om 22:47
het tussenluske al geprobeerd om te meerderen ? Dus 2 steken breien, dan het tussenluske verdraaid breien ofwel een beentje van de volgende steek eronder opnemen en breien en dan pas die derde steek.

zoals u het nu doet hebt ge als ge vijf steken hebt gebreid nog maar 1 meerdering gedaan (nl 2 steken rechts, die 3de steek dubbel gebreid, dan weer 2 steken rechts)

als ge het tussenluske of het beentje van de steek eronder neemt, hebt ge al 2 keer gemeerderd op die vijf steken. (nl. 2 steken rechts, tussenluske, 2 steken rechts, tussenluske, 1 steek rechts) Misschien dat daar de fout zit
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2023 om 22:52
Zoals u het uitlegde bep had ik er nog niet naar gekeken.. dat zou inderdaad wel eens heel goed het probleem kunnen zijn.. eens even uitroberen.
Dat vind ik soms wel een nadeel van de patronen in dit boek, dat er voor mij net niet uitgebreid genoeg in staat hoe sommige (in dit geval) meerderingen precies gemaakt dienen te worden.
Maar al doende leert men🤗
Bedankt voor het meekijken
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2023 om 23:17
Ja nu kom ik wel op het gewenste aantal steken 😁 heel erg bedankt🤗
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2023 om 23:28
is nikske
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2023 om 19:47
Nu toch nog weer een vraag.. ik heb het idee dat dit stukje optioneel is, kan dat kloppen?


Dit is het voorbeeld en ik zie zo niet echt wat bijzonders aan de voorranden ook omdat zo door de tricotsteek toch wat om zullen krullen
 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2023 om 21:02
Het heet ook wel een Icord en geeft op die manier een mooie afwerkrand.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2023 om 21:09
Ok. Dus is puur voor netheid zeg maar. Dan laat ik t eerst nog even zo een kan dan altijd nog de rand eraan maken
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns