Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Traansteek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nelly 46 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Juni 2023
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nelly 46 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Traansteek
    Posted: 03 Juni 2023 om 22:24
Hallo breiliefhebbers, kan een van jullie mij misschien uitleggen wat een “traansteek” is? Ben bezig een trui te breien met garen en een patroon van Katia. Het is een van de laatste nieuwe patronen van “easy knit Cotton kl. 13.Het is een groen trui waarvan het voorpand gedeelte gebreid is met verkorte toeren, een raglanmouw waarin in het midden van de mouw een Traansteek is gebreid. Kom er niet uit om die steek zo te breien als het zoals die eruit ziet als op de foto. Hopelijk kunnen jullie ergens vinden wat ik bedoel. Alvast bedankt met een vriendelijke groet Nelly 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2023 om 23:15
ik heb juist bij katia gekeken en daar hebben ze verschillende modellen die een 'traansteek' hebben, allemaal andere steken.
Die van die groene trui met die lange open steek op de mouwen. Wat staat er in de beschrijving?
Back to Top
Nelly 46 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Juni 2023
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nelly 46 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2023 om 19:42
test
Back to Top
Nelly 46 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Juni 2023
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nelly 46 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2023 om 20:00
Hallo Bep, 
Ga nu geloof voor de vijfde keer proberen te reageren op jouw berichtje. Heb zeker al vier keer het hele verhaal in zitten tikken op mijn telefoon, wat alsmaar niet lukte om te versturen. Tik nu op de comp. na eerst een "test"gedaan te hebben. Dat ging goed, dus daar gaan we weer! In het patroon  staat:Traansteek:Opmerking:de r.tric.st. wordt recht of rond gebreid, afhangend van wat we op dat moment breien. 1e tot en met de 4e naald:brei r.tric.st. 5e naald brei 1st.r. en hierbij de rechternaald insteken in de 1e naald. 6e naald:brei r.tr.st. Herhaal deze 6 naalden.
Hopenlijk is het jou duidelijker wat hiermee bedoeld wordt. Ikzelf heb het op div. manieren geprobeerd, maar geen bevredigend resultaat gekregen. En sorry dat ik zo laat reageer, ben niet zo handig met dit soort dingen, heb daar af en toe een hulpje bij nodig.
Alvast bedankt voor je hulp en een vriendelijke groet 
Nelly
 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2023 om 21:58
ik heb het geprobeerd zoals in de beschrijving staat en die steek trekt er in geen honderd jaar op. Toen heb ik ipv in die eerste naald in te steken in die zesde naald ingestoken en dan krijgt ge wel die lange 'traan'steken.

Als ge op de foto van die mouw een beetje inzoomt, dan ziet ge dat er 5 'luskes' zijn samengebreid en dat krijgt ge niet als ge in die eerste naald moet insteken want dan hebt ge er maar vier.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2023 om 22:27





en misschien moet ge eens proberen om zelfs gewoon in die grote steek (die vijfde naald dan) in te steken, want op die trui ziet ge soms nog een steek ertussen en soms haken die grote lussen gewoon in elkaar. Als ze gewoon in elkaar haken is het wel soepeler en 'bobbelt' het niet

dit is ingestoken in die vijfde naald :
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2023 om 08:33
Misschien is het makkelijker om een iets dunnere haaknaald met gladde punt te gebruiken om in te steken, om te slaan en door te halen en dan pas die steek op de rechternaald te zetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nelly 46 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Juni 2023
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nelly 46 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2023 om 08:54
Dank voor jullie snelle reacties. Ga het proberen met een proeflapje met ander garen. Ik ben altijd zo eigenwijs om maar gelijk te beginnen en te hopen dat ik er wel uit kom. Gaat meestal wel goed, maar dit keer..... Heb in het voorpand ook al niet de verkorte toeren gebreid, kreeg daar ook al geen mooi resultaat met dit dikke garen. De dame op de foto zit ook mooi een beetje opzij zodat je het pand met de verkorte toeren niet kunt zien, wat wel weer makkelijker is met de mouw. Wij gaan hier nu met vakantie vandaag, breitas gaat mee, comp. ook, zodat ik in contact kan blijven!
Bedankt Nelly
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2023 om 07:57
Ik vertrouw die foto's niet helemaal, er kunnen spelden zitten op plekken, die op de foto niet te zien zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nelly 46 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Juni 2023
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nelly 46 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2023 om 17:02
Hier ben ik dan eindelijk weer. Onze vakantie is iets anders gelopen dan we verwacht hadden. Ben met m'n fiets gevallen en dat is niet allemaal goed gegaan. Kon eigenlijk niet veel meer doen. Ben nu weer verder gegaan en heb de trui in het rond gebreid. Patroon zoals door jullie uitgelegd klopte helemaal. Heb eerst de mouwen rond gebreid zodat ik gelijk door kon als ik het voor en rugpand tot de armsgaten gebreid had. Ook dat ging uiteraard prima (nog geen patroon) heb de mouwen ingebreid met de raglanminderingen en de traansteek weerszijden, dat wordt niet mooi. Traansteek + minderingen naast elkaar gaat trekken.Misschien de minderen elke 2e nld inplaats van de 4e, twijfel over het resultaat. Denk erover om een ander patroon uit de zoeken, het hele spul uithalen en gewoon opnieuw beginnen! Ga op zoek naar een ander patroon voor dit garen. Laat het nog wel weten. In ieder geval bedankt voor de hulp en aandacht.
Nelly
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns