Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

16 Blouson Orian Nr176 -T19 - 390 - Maat 8 jaar

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Elda View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 April 2024
Locatie: Waanrode
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: 16 Blouson Orian Nr176 -T19 - 390 - Maat 8 jaar
    Posted: 27 April 2024 om 12:52
Bij het minderen van het rugpand (maat 8 jaar), voor de armsgaten, staat het volgende :

2 nld. HOGER : 1x1 en 4 nld. HOGER : 1x1 minderen aan weerszijden.  Dit 13 x in totaal

Wat bedoelen ze met  HOGER ?

Ik zelf denk de volgende volgorde:
- 1 nld. breien
- 2 de nld : aan het begin 1 stk. minderen - tot het einde brien
- Volgende nld. : aan het begin 1 stk. minderen + tot het einde breien ook 1ste nld. van de 4 nld.)
- 2 lmd. breien
- begin 4de nld: 1 stk. minderen + tot einde breien
- begin volgende nld. : 1 stk minderen (ook 1ste nld van de 2 nld.)
ZO 13 X HERHALEN

Hoe moet ik met die minderingen de eerste en laatste steek van de nld. brein : in parelboordsteek of telkens een kantsteek voorzien ?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2024 om 12:59
Zo als jij het leest, lees ik het ook. Je mindert 1 x in de 2e nld aan weerszijden. Ik minder inderdaad aan het begin van de naald. Soms kies ik er voor om aan het einde 2 steken samen te breien. Daarna begrijp ik dat je iedere 4e naald moet minderen
Hoewel ik twijfel of het niet zo is dat je een keer de 2e en dan weer de 4e moet minderen en dat samen 13 keer. Ik zelf kijk als ik twijfel wat het eindresultaat moet zijn en dan kom ik.zo wel.uit.
Of je parel boordsteek of kantsteek moet breien weet ik niet. Ik kijk naar de afbeelding en beslis wat ik het mooiste vind.en voor mijzelf het handigste vind. 
Bedenk dat de ontwerper ook maar doet wat hij of zij het beste/mooiste vind.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns