Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

grr...vlindermobiel, wie helpt mij?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
hillie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 September 2008
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hillie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: grr...vlindermobiel, wie helpt mij?
    Posted: 18 September 2008 om 14:05
Lieve haaksters,

uit het boekje 'vrolijke beestjes haken' ben ik begonnen met het haken van de vlindermobiel. Voor deze patronen zijn alleen lossen en vasten nodig en halve vasten, die ken ik. De mobiel bestaat uit bloemetjes en bijtjes. De bloemetjes moet ik nog perfectioneren, ahum.
Maar de bijtjes... er staat in het partoon;
1. maak 4 lossen aan elkaar met een halve vaste. ok dat kan ik
2. haak 6 v in de ring. welke lussen moet ik hiervoor pakken, is dit de binnenkant ofzo?
Hoe markeer ik trouwens onopvallend het begin van een toer, zonder dat dit later mijn haaksel verpest?
Tel je de opzetlus ook mee als een losse of is dit onzin?
Alvast enorm bedankt!
 
alles is te leren toch?
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2008 om 14:34

ik heb ze al gemaakt.

je telt de opzetlus mee en als je de ring gesloten hebt moet je 4 steken in het rond hebben. ik heb toen de buitenste lussen genomen omdat ik dat er mooier uit vind zien maar je kunt ze ook beide pakken.

in die 4 lussen moet je er 6 haken. ik heb toen de 2de en 4de lus 2x gehaakt. en dan heb je aan het einde van die toer 6 steken in het rond.

ik hoop dat ik je zo genoeg geholpen heb. als je  nog vragen hebt dan schrijf het maar op dan beandwoord ik die wel weer.

veel plezier ermee.

 

Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 1989
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2008 om 14:56

Ook ik heb hem al gemaakt, de begintour kan je aangeven door een draad van een andere kleur mee te haken, wel zo dat je hem er later kan uittrekken.

Een veiligheidsspeld in de eerste steek, kan ook.

De boogomhaken is best een lastige klus, het resultaat is echt heel leuk.

 

Succes, Maaike(A)

Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2008 om 18:38
Je kunt om te markeren ook een dun glad draadje in een andere kleur aan de eerste steek vastmaken en dat bij elke toer mee naar boven nemen. En later er weer uittrekken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2008 om 10:14

MET EEN DRAADJE WERKEN VIND IK ALTIJD WAT LASTIG. IK DOE ALTIJD EEN VEILIGHEIDSSPELDJE IN DE EERSTE STEEK VAN DE TOER. WERKT VIND IK ZELF WEL FIJN. JE KAN HEM MAKKELIJK VERPLAATSEN. WAT BIJ MIJ NIET LUKTE MET EEN LOS DRAADJE. MAAR JE MOET GEWOON ZELF EVEN KIJKEN WAT JIJ HET MAKKELIJKST VIND.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Ingrid82 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ingrid82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2011 om 21:57

Hallo,

Ik ben nieuw hier en kom gelijk met een misschien toch wel domme vraag ;) Ik haak nog niet zo lang maar simpele bloemetjes en squares lukken me aardig. Nu wil ik een vlindermobiel haken en ook dat gaat goed... Tenminste, de vlindertjes en bloemetjes lukken ;) Nu ben ik de ring aan het omhaken maar volgens mij ga ik hier toch de mist in. Het zit niet echt strak tegen elkaar aan (hoe strak ik het ook aantrek).Hoe doen jullie dit?? Ik he al gegoogled maar kom er niet uit.

Hoop wat te horen zodat ik het af kan maken en het er toch goed uit komt te zien!

Groetjes Ingrid

Beginnend haakster ;)
Back to Top
Ingrid82 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ingrid82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2011 om 22:41
Inmiddels een half uurtje verder gaat het me denk ik wel lukken... Dacht al dit kan toch niet moeilijk zijn. Ik heb een kleinere haaknaald gepakt en trek het heel strak aan. Eens kijken wat dat gaat doen. Zo maar wel stoppen want anders gaat het niet goed denk ik. Als iemand mij van te voren had gezegd dat haken verslavend zou werken ;)
Beginnend haakster ;)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2011 om 09:11
dan was je er toch aan begonnen. Er zijn zoveel leuke patronenboekjes, ik snap niet dat er niet veel meer mensen leren haken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Iris74 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2011 om 11:12
Ik ben het met je eens Magtelt, haha, maar tijd, he, daar ontbreekt het helaas nogal eens aan!!
**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
malofa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 29 Augustus 2010
Locatie: Thailand
Status: Offline
Points: 394
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer malofa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2011 om 05:34
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de 6v in de ring gehaakt worden, dus niet door de lusjes van de 4 steken, maar door het midden van de ring. Kijk ook eens naar Magic Ring op you tube, dat vind ik makkelijker.

groetjes Wenke

P.s. Nooit snelopgeven. Met een beetje hulp van t forum kom je overal wel uit.
Sawadee ka (zoals ze hier zeggen)
Back to Top
okidoki View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 241
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okidoki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2011 om 20:16
Ik doe het ook altijd zo: een ring van 4 losse maken en in die ring de 6 vaste maken. Dat is toch het eenvoudigst. En dan ben je vertrokken!
Ik gebruik een stekenmarkeerder om mijn eerste steek aan te duiden, echt heel handig zou het niet meer kunnen missen. Is een mini veiligheidsspeldje precies. Gaat dus dicht, je kan het onderweg niet verliezen
Groetjes en tot later
Ann
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2011 om 20:20

ze bedoelt denk ik de ring waar de vlindertjes aan gehangen moeten worden.

als je een stukje gehaakt hebt kun je het gewoon tegen elkaar aan schuiven en verder haken tot je de gehele ring hebt gehad.

er is niet echt een trukje voor.

Als ik het doe maak ik eerst een losse zodat ik een lusje heb.

Dan leg ik de ring op de draad net achter de naald en haal over de ring de draad op en maak een steek en zo ga ik verder tot het einde.

 

Back to Top
Ingrid82 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ingrid82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2011 om 21:10

Ja Esther, die ring bedoelde ik. Maar het is gelukt, nadat ik een kleinere haaknaald had gepakt. Nu ga ik verzinnen wat ik er nog meer aan ga hangen. Heb hier al veel leuke dingen voorbij zien komen dus inspiratie genoeg!

En Machteld, ja het is inderdaad leuk! Moeilijk om het 's avonds weg te leggen. Nog even dat laaaatste stukje afhaken ;) Ben verschillende boekjes aan het aanschaffen om veel ideeën op te doen.  

Beginnend haakster ;)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns