Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenwie heeft tips en trucs voor kat

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Onderwerp: wie heeft tips en trucs voor kat
    Posted: 17 December 2008 om 18:01

hoe geef je,je kat tabletjes in zonder onder de bijt en krabwonden  te zitten.ik bloed aan alle kanten.bij de dierenarst is het zo gebeurd.ik klem z,n bek aan de zijkant open.je moet het dan net over het heuveltje op z,n tong doen.maar hij gaat zo snel met z,n tanden heen en weer dat je niet de kans krijg.je zou zo denken dat ik na 19 jaar katten te hebben er toch wel handig erin tezijn maar helaas.rol hem in een handdoek voor z,n poten.maar ze zijn ontzettend slim.wie heeft de juiste tip.verstoppen in tartaar en boter of kaas helpen niet.

groetjes puck

Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2008 om 18:16

Oh jee, Puck dit verhaal komt me bekent voor wij hadden er ook zo 1 hij was heel erg lief, maar pillen slikken nee , die wilde ook niks  waar een pil in zat.

Ik deed werkhandschoenen aan, anders konden mijn handen ook in verband

Bekje open maken, en mijn man gooide dan de pil erin, bekje dicht en wrijven onder zijn kin. Net zolang dat we dachten dat de pil weg was, lukte niet altijd maar toch vaak wel.

Ja, bij de dierenarts is het zo gebeurt maar thuis word het een ander verhaal, ik wens je heel veel sterkte hoor, maar die pillen moeten er wel in

groetjes irene

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2008 om 18:20

wat vervelend zeg, wij doen het altijd in een stukje leverworst en gelukkig helpt dat bij ons tot nu toe altijd.

wij geven dan wel eerst een gewoon stukje worst en dan met pil.

sterkte

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2008 om 19:03
geen idee,we hebben geen kat.wel gehad en die moest eens onder de douche omdat de sufferd een pan frituurolie omver had gelopen.maar een pil heb ik nooit gegeven.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23659
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2008 om 19:16
Onze oude kat kreeg een vloeibaar medicijn dat met een injectiespuit (zonder naald) toegediend moest worden, dat ging heel gemakkelijk. Omdat ik eerst ook aldoor met de vellen losgekrabd rondliep. Ik zou de dierenarts bellen of jouw kats medicijn ook zo kan worden gegeven.

Er bestaan ook pillenschieters, maar mij lijkt dat een eng gedoe.

Ik zal het eens opzoeken, ik heb een heel verhaal uit een oud kattenblad over hoe je de kat een pilletje geeft. Aan het eind vond je het dan terug aan een stoelpoot gekleefd of zoiets, heel herkenbaar, ik had een kat die het heel beschaafd toeliet, zich onder de kin liet krabben tot ze slikte en dan wegliep en het ergens uitspuugde. Die had een geheim wangcompartiment.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2008 om 19:41
Tja, misschien hebben wij hele bijzondere katten, maar de ene eet een pilletje wat in een stukje kaas zit. De andere hou ik gewoon het pilletje voor en hij denkt waarschijnlijk dat het een snoepje is, want hij eet hem zo op. De eerste keer drukte ik het tabletje in zijn bekkie en dat werd net zo snel weer uitgespuugd, eerst even laten snuffelen en toen ging het prima. Misschien moet je de kat eerst even laten ruiken, wie weet, eet hij hem gewoon op.
Back to Top
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 335
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2008 om 19:44
mijn dochter werkt bij een dierenarts en die zegt op de grond gaan zitten kat tussen je knieen klemmen in zijn wangen knijpen bek open in zijn wangen blijven knijpen als hij dan wil bijten bijt hij op zijn wangen en dat doet hij niet pil zo ver mogelijk in zijn keel, bek dicht kop achteruit en over zijn keel wrijven, je kan ook bij de dierenarts een pillen schieter kopen tenminste hier in nederland ik weet niet of ze in frankrijk te krijgen zijn.ik moet wel toegeven dat dit alles ook niet altijd lukt want mijn dochter komt soms onder de krabbels thuis.bij mijn eigen kat wilde het wel eens helpen als ik een pil fijn maakte en door een een beetje smeerworst mengde. het is een heel verhaal geworden maar misschien heb je er wat aan.sterkte
groetjes janny
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2008 om 19:52

bedankt voor de tips,ik vind die verhalen wel leuk.straks moet er ook weer eentje ben benieuwd.ik heb het altijd wel over een pillenschieter maar wist ook niet dat ze bestonden.

groetjes puck

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2008 om 20:48

Vroeger ook hele drama's gehad met pilletjes geven bij de katten. Ooit eens een vloeibaar medicijn gehad met een spuitje en dat ging heel goed. Maar een kat hield het pilletjes gewoon in haar bek, liep weg en pugde het later uit echt zo van puh...

Als het gewoon een wormenkuurtje is dan is hjet niet zo erg maar als het een medicijn is wat ze nodig hebben is het noodzaak dat ze het binnenhouden.

Deze manier werkte bij mijn katten het beste: Met zijn tweetjes gaat het het beste vind ik. Eentje houd de kat vast en de ander wringt de bek open en propt het pilletje in de bek zo ver mogelijk dan bek dichthouden en wrijven over het keeltje. Dan met een spuitje een flinke slok water in het bekje spuiten (zonder het bekje open te doen maar zo tussen de lipjes door) en de kat moet wel slikken. En als beloning een stukje worst....of kaas wat mijn katten heel lekker vonden.

odette
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5829
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2008 om 22:13
WAT EEN TOESTAND.
IK GEEF DE KAT EN DE HONDEN HUN PILLEN OOK IN EEN STUKJE WORST EN DAN IS HET,HAP,SLIK,WEG.
OOK MET DE WORMENKUUR.
HAD EERST VAN DIE PASTA SPUITEN MAAR DAAR KWAM DE HELFT ALTIJD WEER VAN TERUG,ZE SMEERDE HET OVERAL AAN AF EN DAT IS ME TOCH EEN VIEZE ZOOI.
SUCCES ER MAAR MEE.
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
Ellewol View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 14 Oktober 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 96
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 10:48

Onze katten zijn ook heel makkelijk met pilletjes innemen. Maar je zou het kunnen proberen als hij lekker ligt te slapen. Dan op eens naar hem toelopen en dan zijn bek open, pil er in, bek dichtknijpen en op de keel naar beneden wrijven.

Groetjes Elly



Liefde kun je niet verspillen
-----------------------------
http://home.kpn.nl/elly.storm
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 11:11
kun je het  pilletje niet vermalen dit lukt heel goed tussen twee lepels, als het poeder is roer je dit door iets lekkers en klaar is kees
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 11:22

het is mij gelukt,gisteravond en van morgen siroop met een spuitje en het tabletje ging deze keer ook goed.tussen m,n knieen bek open en mikken maar.nu vanavond weer,het blijft spannend.

groetjes puck

 

Back to Top
Hetty J View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 13:05
Ik gebruik ook altijd de methode die Monica beschrijft....werkt perfect. Nooit last meer ban krabben of bijten.

Dus:

Kat op de grond
Eroverheen gaan zitten...kat tussen de knieën
Koppie achterover en kaken openduwen
Pil naar binnen mikken...achterin de keel
Over het keeltje wrijven totdat poes slikt en weg is de pil.

Succes Hetty
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 13:14
Wij zijn gewoon met 2 een houd de poten vast en de 2 de doet de bek open en legt het pilletje achteraan en bek toe ,en dan aan d keel wrijven dan moet hij zwilligen en pilletje is weg
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 14:10
Gelukkig maar dat het gelukt is Puck, wat kan dat soms een gevecht zijn
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23659
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 14:45
Tegen wormen hebben onze katten iets nieuws : nekdruppels tegen vlooien én wormen, Geen gemier meer met pasta's en pilletjes. Eerst had ik al tabletjes, die naar kattensnoep smaakten, twee aten dat zo op, de derde deed toch weer moeilijk, dus dat werd pilletje wrikken. Maar dit is ideaal, ze zijn best wel boos over die nekdruppels, maar dat waren ze altijd al. Of eigenlijk meer op hun hoede, ik hoef daarna maar iets liefs te zeggen en ze zitten bovenop de kast.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 15:17

magtelt is dat van frontline?

die katten zijn zulke eigenzinnige dieren,daarom vind ik ze zo leuk.ik heb er nu twee,maar heb er  totaal 6 gehad.en allemaal een ander karakter.dinky is diegene die ziek is,en de andere is tin tin een franse kater en gedraagt zich ook zo.zo kat heb ik nog nooit gehad.hij rolt dus heel de closetrol uit.als tie de kans krijg drinkt tie ook uit het toilet.maak het doucheputje schoon,klimt in de telefoonpalen.als jan de ladder gebruikt,gaat tie er achter aan en gaat dan boven op de buitenlamp zitten.brengt muizen binnen die liepen dan rond de tv,en klommen in het deurgordijn,jan deed dat dicht en toen viel er een muis zo langs zijn gezicht een hele krabbel.toen hebben wij het kattenluikje gesloten.ook zat er een in de douche tin tin ernaast gezet.ging de muis en tintin naar elkaar zitten kijken,toen de muis maar met een hansddoek gepakt en buiten gezet voor een tweede kans.hij rijd ook bovenop de auto mee.

groetjes puck

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 15:43
Tja ... ik hoop dat het nu lukt ... ik ken het probleem gelukkig niet. Onze kater vind alles lekker, ook medicijnen en eet ze braaf op, een pilletje uit de hand en een vloeistof likt hij van de lepel .... het is een raar maar lief dier!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23659
Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 15:37
Nee, niet Frontline, dat kregen ze vroeger, het heet Advocate en is alleen bij de dierenarts te koop. Net als Frontline heel in het begin. Er zijn aparte doseringen voor grote en kleine katten, de grens is 4 kg. Dat is fijn, want wij hebben ook wel eens kleine slanke poesjes gehad en die kregen hetzelfde als de 6/7 kgmers.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns