Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotendure smaak

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
licht View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 284
Direct Link To This Post Onderwerp: dure smaak
    Posted: 24 April 2009 om 20:32

ik wens iedereen een fijn weekend , en koop niet te veel pennen en wol!!!!! een goed brei en createf weekend

Groetjes van Rita

wees een licht voor iedereen
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 19:40

Bij de knit picks heb je wel alle maten van de naalden en verschillende koorden,dus als je alles los moet kopen ben je volgens mij net zo duur uit.

En je hebt geen lastige rondbreinaalden om op te bergen,voor mij was dit een uitkomst omdat ik over moest op een andere manier van breien,anders moest ik stoppen.ik gebruik de gewone nog wel,maar niet vaak meer.

Back to Top
ab63 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3217
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 19:23
Originally posted by Antonia Antonia wrote:

Ha,ha, ..... het zal wel net zo zijn als met een hele dure auto ..... die mag ook maar 120 op de snelweg en 80 op de binnen wegen ( al denken sommige eigenaren daar misschien anders over ).

Met die dure pennen kun je toch maar hetzelfde truitje breien als wij met onze "lieve" naalden ..... ik ruil jullie niet in hoor !!!!!

WAT EEN WAARHEID TONY

GROETJES ANGELA
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2743
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 13:41

Ik woon in Dawesley een heel klein dorpje, er is helemaal niets geen winkel, alleen wat huizen. Het is ongeveer 40km van Adelaide af.

Darwin en Perth zijn erg ver weg van hier.

Ga je om te wintersporten naar New Zealand, want rond die tijd is het wel winter. Wij willen in janauari volgend jaar, mijn broer komt in December, hij blijft altijd een paar maanden.

Groetjes Lidia (Ik ga nog wel verder zoeken naar de naalden)

Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 13:25
Originally posted by Lidia2 Lidia2 wrote:

O kun je me ook vertellen waar ze dan in Nederland te koop zijn, mijn broer komt weer hier naar toe, misschien kan ik hem vragen ze mee te nemen. En anders laat ik ze naar mijn zuster sturen die zend mij altijd een leuk pakketje, dan doet ze de naalden er wel voor me bij.

Wanneer is jou plan voor New Zealand, wij zijn ook aan het plannen, wij gaan als mijn broer hier is dan gaan we met zijn drietjes.

Straks komen we elkaar daar nog tegen haha.

Groetjes Lidia

Sorry, dat weet ik niet, maar zonder twijfel is er iemand anders die dat wel weet. Er zijn hier genoeg dames die ze hebben dus die kunnen je vast vertellen hoe zij er aan gekomen zijn. Ik geloof dat je ze ook bij de hobbydoos kan bestellen, zou je even in de webwinkel moeten kijken, en dan je broer laten bestellen.
Onze planning is volgend jaar juli/augustus.
waar in Australia woon jij eigenlijk? Ik heb een nicht in de buurt van Darwin, en een oude vlam   in de buurt van Perth

 

Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2743
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 12:44

O kun je me ook vertellen waar ze dan in Nederland te koop zijn, mijn broer komt weer hier naar toe, misschien kan ik hem vragen ze mee te nemen. En anders laat ik ze naar mijn zuster sturen die zend mij altijd een leuk pakketje, dan doet ze de naalden er wel voor me bij.

Wanneer is jou plan voor New Zealand, wij zijn ook aan het plannen, wij gaan als mijn broer hier is dan gaan we met zijn drietjes.

Straks komen we elkaar daar nog tegen haha.

Groetjes Lidia

Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 11:15
Originally posted by Lidia2 Lidia2 wrote:

Ja zeker weten goed gereedschap is het halve werk, onze mannen kopen toch ook altijd goed gereedschap, als er geklust moet worden zeggen ze altijd ja als ik dat wil doen heb ik goed gereedschap nodig.

Dan mogen wij ons ook wel een keertje verwennen, ik heb op die us site zitten kijken, en had bijna een setje besteld, maar ik heb ook op de douane site gekeken, en dacht ach 1 keer gek doen gewoon 1 paar, het viel best mee wat er bij kwam. Maar toen dacht ik ineens ja dat is de douane site voor Nederland, ik ga dus eerst even kijken hoe dat hier in Australie zit. En heel misschien doe ik het dan wel. Maar zaterdag gaan we eerst kijken voor lamellen want die heb ik nog steeds niet, mochten die nu meevallen in de prijs dan ga ik het doen hoor. Maar ja als die tegenvallen dan wacht ik nog maar even, want die moeten echt eerst als ik nu naar buiten kijk zie ik zo'n donker gat.Ja een nieuw huis kost wel veel geld.

Groetjes Lidia

Hier in Nederland zijn ze geloof ik ook wel ergesn te koop, maar taj daar heb je in Australia niks aan he. Komt er binnenkort geen familei van je over die het voor je mee kunnen nemen vanuit Nederland? Moeten ze het wel in hun koffer doen en niet in hun handbagage. Volgend jaar gaan wij naar Nieu zeeland is de planning, ligt wel een beetje op de route maar niet helemaal he. Of zal ik ze dan droppen als we boven Oz vliegen?

Ik ga eerst oefenen op die oude van mijn moeder of ik het wel wat vind.

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 00:39
Originally posted by Lidia2 Lidia2 wrote:

Hi Meia

Heb je een fijne vakantie gehad??

Groetjes Lidia

Hoi Lidia, ja heerlijk, we hebben prachtig weer gehad. En ik heb heerlijk je spullen die ik kado kreeg gebruikt. Echt fijn om te gebruiken!!!!! Het is ook superzuinig in gebruik moet ik zeggen.
     All you need is love.

Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2743
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 00:32

Hi Meia

Heb je een fijne vakantie gehad??

Groetjes Lidia

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 00:23
Originally posted by Dikky Dikky wrote:

Ik heb mezelf de knitpro (verwisseldbare rondbreinaaldenset) laatst ook kado gedaan (bij W olhalla).

Kadootje voor mezelf vanwege mijn verjaardag. Inderdaad prachtig gekleurde houten punten, spitse punten super glad en breien geweldig.
Vond mezelf wel gek doen toen ik ze bestelde zoiets duurs voor de leut, maar nu heb ik lekker wel allerlei dikten en lengten van rondbreinaald en ja... ik ben er blij mee. Maar of het nu werkelijk nodig was??????

Deze wil ik ook zo graag en staan op mijn verjaardagslijstje. Ik vind ze schitterend! Dus ze breien ook nog eens echt heel lekker. Nou dan weet ik het wel
     All you need is love.

Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 00:17

Op Ravelry gebruikt er iemand deze avatar

Nu begin ik het te begrijen waarom, het is vaak moeilijk om neen te zeggen op al dat moois dat er op internet te vinden is zo verlijdelijk massa's stapels wol, speciale breinaalden, breiboeken en wat er nog meer komt bij kijken.

En heb je dat echt allemaal nodig ????? Ik vind je kan er niet genoeg van hebben; mijn man vindt dat ik al veel te veel heb, en wie van ons twee heeft nu gelijk ?

Als ik 100 wordt ik en als mij morgen iets overkomt zit hij met massa wol en stof en kralen en materiaal opgescheept.  

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2743
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 00:07

Ja zeker weten goed gereedschap is het halve werk, onze mannen kopen toch ook altijd goed gereedschap, als er geklust moet worden zeggen ze altijd ja als ik dat wil doen heb ik goed gereedschap nodig.

Dan mogen wij ons ook wel een keertje verwennen, ik heb op die us site zitten kijken, en had bijna een setje besteld, maar ik heb ook op de douane site gekeken, en dacht ach 1 keer gek doen gewoon 1 paar, het viel best mee wat er bij kwam. Maar toen dacht ik ineens ja dat is de douane site voor Nederland, ik ga dus eerst even kijken hoe dat hier in Australie zit. En heel misschien doe ik het dan wel. Maar zaterdag gaan we eerst kijken voor lamellen want die heb ik nog steeds niet, mochten die nu meevallen in de prijs dan ga ik het doen hoor. Maar ja als die tegenvallen dan wacht ik nog maar even, want die moeten echt eerst als ik nu naar buiten kijk zie ik zo'n donker gat.Ja een nieuw huis kost wel veel geld.

Groetjes Lidia

Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 23 April 2009 om 22:12
moet toch ook maar eens gaan oefenen met een rondbreinaald.
heb de oude van mijn moeder, die zijn zeker 20 jaar oud
en als het me bevalt investeer ik misschien ook wel in zo'n setje
goed gereedschap is het halve werk
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 23 April 2009 om 21:46

Ik heb mezelf de knitpro (verwisseldbare rondbreinaaldenset) laatst ook kado gedaan (bij W olhalla).

Kadootje voor mezelf vanwege mijn verjaardag. Inderdaad prachtig gekleurde houten punten, spitse punten super glad en breien geweldig.
Vond mezelf wel gek doen toen ik ze bestelde zoiets duurs voor de leut, maar nu heb ik lekker wel allerlei dikten en lengten van rondbreinaald en ja... ik ben er blij mee. Maar of het nu werkelijk nodig was??????

Groetjes,
Dorine
Back to Top
ab63 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3217
Direct Link To This Post Posted: 23 April 2009 om 14:16
Originally posted by Corry R Corry R wrote:

Nou,dat valt toch wel mee?

Hoeveel ga je bestellen?

DIE CORRY TOCH

GROETJES ANGELA
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 23 April 2009 om 09:55

knitpick, heet in nederland (en ik geloof europa) knitpro. Je kan ze kopen bij bv finlandia en storm op zolder.

Inderdaad verschillende punten gebruik je voor verschillend soorten breiwerk, bv bij lace (kant) gebruik je zeer puntje naalden maar verder weet ik het ook niet.

Misschien voor zeer snel splijten garen een beetje stompere punt zodat je niet in het garen steekt.

Op zich is 25 euro voor een paar naalden wel duur maar niet heel uitzonderlijk. Rozenhoute naalden zijn bv heel erg duur.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er niet voor over heb, maar misschien als ik meer geld zou hebben zou ik het gewoon kopen (wie breed heeft laat breed hangen tenslotte).

odette
Back to Top
new.houses View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 244
Direct Link To This Post Posted: 23 April 2009 om 09:42

Goh, erg mooi, maar heb je dat allemaal wel nodig? Vooral de verschillende punten. Heb ondertussen begrepen dat je lace naalden hebt, naast de gewone naalden, maar hier zie ik drie verschillende punten. Weet iemand waar je welke punt voor gebruikt?

Zie ook dat hier gesproken wordt over de Knitpicks. Krijg wel mail van die club, maar je kunt er niet zelf kopen want ze versturen niet buiten amerika, althans niet naar privé adressen. Waar kan je die hier in Nederland kopen?

groetjes Daisy
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2743
Direct Link To This Post Posted: 23 April 2009 om 07:21

Dank je wel hoor, ik ga in het vervolg wel even beter opletten

Groetjes Lidia

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 23 April 2009 om 07:16
Originally posted by Lidia2 Lidia2 wrote:

Hi L33ntje

Wil je mij vertellen waar ik ze kan zien op Internet, ik wil graag ook even kijken.

Verzendkosten komer er wel bij, maar invoerrechten heb ik nog nooit eerder betaald als ik iets in het buitenland bestelde, je mag toch voor een bepaald bedrag wel iets kopen dacht ik.



Ik had gewoon gegoogled op Signature Needle Arts, en dan kom je hier terecht.
Tja, die douanekosten ; ik kan niet anders zeggen dan dat je tot nu toe dan mazzel hebt gehad(en eigenlijk de wet hebt overtreden, want je hóórt zelfs zelf aangifte te doen als de verzender (tnt, dhl) dat niet heeft gedaan. (maar dat doet inderdaad niemand,behalve natuurlijk handelaren).
En geloof me, vooral bij grotere bedragen zijn die niet mals. Je betaald namelijk 20 procent bijna) BTW over de waarde van de goederen EN over de verzendkosten (bij een gift dus alleen over de verzendkosten, soms) PLUS inklaringskosten voor de douane, en die zijn ook meestal in dezelfde orde van grootte.

Dat geld niet voor zendingen van binnen de EU, maar vooral Amerika staat er om bekend dat (vooral via UPS) zso ongeveer ALLES langs de douane gaat. Op de site van de douane kun je precies lezen (inclusief voorbeelden) wat je ongever te wachten staat.En dat kun je maar beter vantevoren weten. Je kan mazzel hebben, maar als je pech hebt, heb je ook heel erg pech. Dertig tot zestig euro meer betalen voor iets dat toch al  aan de dure kant was, is echt niet grappig.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 22 April 2009 om 21:54
zo ik maak zelf wel zoiets, ook leuk
als het lukt tenminste


Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns