Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenjonge ekster

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: jonge ekster
    Posted: 24 Mei 2009 om 15:39

Ik zat net lekker boven achter de computer met mijn voet omhoog toen ik de buurvrouw hard `garfield' (de kat van buren 2 huizen verder) hoorde roepen en een harde tik op hout oid. Ik met de bureaustoel naar het raam gerold en zag haar en mijn moeder in haar tuin. Mijn moeder had een jonge ekster in haar handen.

Ik naar beneden, bleek garfield het jong te willen pakken, maar mijn moeder heeft het vogeltje kunnen pakken voordat de kat hem kreeg.

Mijn moeder heeft de vogelopvang gebeld en is er nu heen, 1 van de ouders hebben we nog even horen schreeuwen en raar heen en weer zien vliegen.

Zo op het eerste gezicht is er niets aan het jong te zien, maar het kan niet vliegen. Of het de leeftijd al heeft om te kunnen vliegen weet ik niet.

Ben benieuwd hoe het met het vogeltje gaat.

Back to Top
Ticia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2009 om 16:23

Sanne wat een verhaal weer, die arme vogel.

Hopelijk is er niks aan de hand en kun je het weer uitzetten.

Back to Top
*Ina* View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2009 om 16:34

vervelend is dat nu in deze tijd hé

wij hadden een koolmeesjes nestje en een mussennestje

er waren 2 koolmeesjes dood die hebben het niet gered heb 1 koolmeesje en 1 musje kunnen redden en die konden gelukkig nog wel vliegen en vlogen naar hun ouders die toe zaten te kijken wij hebben ook een poes en hier in de buurt veel meer maar die 2 koolmeesjes, die waren uitgevlogen toen het van dat heftige weer was met hele dikke regenbuien

Groetjes Ina
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2009 om 16:46

Bij de ekster waren geen wondjes zichtbaar en hij was goed op kracht.
Omdat het nog te jong is om te vliegen en zichzelf te redden hebben ze het jong gehouden en in een hok gezet met meerdere leeftijdsgenoten. Zodra het volledig op kracht is en kan vliegen zal het uitgezet worden.

De vogelopvang zei dat de ouders het jong niet zullen missen na een tijdje; uit het oog uit het hart. Ik vind het wel zielig, maar als zij het zeggen. Na die ene schreeuw en 1 keer op en neer vliegen heb ik ze ook niet meer gezien en gehoord. De eksters die hier in de buurt vliegen zijn ook rustig.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2009 om 09:12
Zo zijn poezen nu eenmaal al wat vliegt en beweegd pakken ze ,wel spijtig voor de vogeltjes
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2009 om 14:26
IK WEET DAT MIJN ZWAGER ZO ZELF EEN KEER EEN JONGE KOU HEEFT MOETEN REDDEN. DE HELE DAG BLEEF DE REST VAN DE KOUWEN FAMILIE HET HUIS IN DE GATEN HOUDEN EN ELKE KEER ALS MIJN SCHOONZUS NAAR BUITENKWAM DAN BEGONNEN ZE TE ROEPEN. ZE HEBBEN HEM EEN TIJDJE VERZORGT TOT HIJ KON VLIEGEN EN DAARNA WEER LOSGELATEN. KON HIJ TERUG NAAR ZIJN FAMILIE. KOUWEN SCHIJNEN WAT DAT BETREFT VEEL TROUWER TE ZIJN. DIE MISSEN HUN JONG ECHT. HEEL ZIELIG.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2009 om 18:49
tja, poezen en jonge vogels... Ik heb al jaren geen nestkasktjes meer hangen, de buren wél... Onze "rooie" is een beetje lui, maar zo'n jong vogeltje dat uit het nest valt, snik...
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.344 seconden.
Lang Yarns