Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Foto’s broodbakken in egypte

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mia316 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mia316 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Foto’s broodbakken in egypte
    Posted: 23 November 2011 om 14:41

Hoi allemaal

het leek me leuk om dit jullie te laten zien hoe ze hier brood bakken.

Haast iedere week wordt dat wel gedan wordt dan voor de hele familie gebakken.

op deze foto wordt het deeg klaar gemaakt door de moeder

hier wordt het deeg op borden van gedroogt papier gedaan(van papier mache gemaakt )

Hier is het klaar en wordt en staat hier in de zon om te rijzen

Hier wordt gekeken of het goed gaat rijzen

daar na gaat het in de oven om te bakken.

maar daar heb ik geen foto meer van want toen werdt het al laat.

om dat het nu niet zo heel warm is wordt dit pas laat in de morgen gedaan.

In de zomer als het heel heet is dan beginen ze al oms'morgens 6 uur met bakken .

we eten dit brood met de maaltijd niet als ontbijt

hoop dat jullie het leuk vinden om te zien

Back to Top
creabrientje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creabrientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 14:43

Hoi Mia,

Leuk om te zien hoe dat gaat in andere landen/culturen.

groeten, Abrina

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 14:53
Oh ja, dat vind ik heel interessant. Wat een werk zeg. Ik vind mezelf wel heel lui dat ik het brood bij de bakker haal als ik dit zie. En vooral omdat het iedere week terug komt. Of maakt steeds een ander familielid brood en doen ze het om en om? Wat eten ze bij jullie dan als ontbijt?
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Mia316 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mia316 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 15:04

Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:

Oh ja, dat vind ik heel interessant. Wat een werk zeg. Ik vind mezelf wel heel lui dat ik het brood bij de bakker haal als ik dit zie. En vooral omdat het iedere week terug komt. Of maakt steeds een ander familielid brood en doen ze het om en om? Wat eten ze bij jullie dan als ontbijt?

Hoi meestal maken ze dat allemaal samen zo omdat het toch bijna en dag in beslag neemt.

Ik en me man wij eten gewoon brood s'morgens dat halen we bij de supermarkt met kaas en zoetegeid.

De familie eten niet echt s'morgesn ze eten als ze honger hebben hel anders als bij ons natuurlijk. ze drinken dan thee en dopen van dat harde biscuit in dat ze zelf bakken od droge koekjes die ze ook zelf bakken.

Wij vinden dat niet zo lekker omdat er heel weing suiker in zit en hier drinken ze thee met heel veel suiker en wij niet

Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 15:11
O wat leuk om te zien, maar inderdaad een berg werk.  Maar O zo lekker.  Ik ben momenteel volop aan het sparen voor een speciaal broodoventjes te kopen.  Dan wil ik ook zo van die Turkse broden gaan bakken.  Momenteel beschik ik maar over een kleine combine micro wave.  Maar in het turks grootwarenhuis heb ik zo'n oventje gezien waar juist geteld 1 turks boord in kan.  Daar ben ik volop voor aan het sparen.
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 16:17
Leuk Mia, ik voel me nu al op verlof, bij het zien van die mooie foto's, bedankt dat je ons laat meegenieten
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 16:38
Dag Mia,
Wat aardig van je om ons door middel van foto's en een verhaaltje erbij laat meegenieten van het land waar jullie wonen. Zo steken wij vanzelf iets op van hoe een en ander reilt en zeilt bij jullie. Heel apart hoor.
Wat hebben wij het hier dan toch makkelijk, je gaat maar naar de winkel en koopt wat je nodig hebt. Wij zijn echt verwend wat dit betreft.
Groetjes, Tineke01
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 17:15

Leuk om te zien!

Ik bak alleen in Frankrijk zelf brood (6 weken per jaar), omdat het stokbrood ons anders de neus uit komt. We moeten anders ook iedere ochtend 40 minuten rijden om een brood bij de bakker te kunnen kopen

Ik heb jaren lang het meel zelf meegenomen (kun je je voorstellen voor 4 weken vakantie!!??!!), maar nu is er ook meel voor bruin brood te koop in de franse Lidl.

Ik bak 2 x per dag een bruin brood en niets is lekkerder dan dat heerlijke verse brood te ruiken als je wakker wordt. Ik heb trouwens een broodbakmachine van de Lidl van 40,-- en kan deze echt aanbevelen. Ik heb hem nu een jaar of 8

Ook bak ik bruin brood voor een ouder echtpaar in ons dorp, die echt smullen van ons brood. In "ruil" daarvoor krijg ik altijd verse salade, tomaten en andere lekkere groente van hun tuin. Dat hoeft helemaal niet, maar dat willen ze zelf

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 00:08

Jammer,ik zie geen foto's! Morgen opnieuw even proberen (heb een rood kruisje?)

Wij hebben ons kindje vernoemd naar een Egyptische stad! Hebben een wens gedaan daar op vakantie, en kwamen zwanger terug! Dus wij vonden wel dat het een eer was om hem te vernoemen naar de plek waar wij wenste dat wij hem zouden krijgen!

Superleuk dus om Egypte foto's te zien!!! (hihi,als ze het hier gaan doen!)

Back to Top
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 09:39
leuk om te zien Mia
ik ben gek op egypte.
wij zijn er al diverse keren met een groot deel van de
familie op vakantie geweest echt erg leuk om te zien hoe
het leven daar echt is.
groetjes belinda
Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 10:44
Vandaag doen de foto's het wel gelukkig! Heel erg leuk om te zien!!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 10:46
Wat geweldig leuk om te zien!
Ik geniet altijd van je foto's.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 12:24
Brood bakken is inderdaad een omvangrijke klus als het handmatig gebeurt. Mooie foto's en ook interessant om te zien dat het rijzen van het deeg daar buiten in de zon gebeurt. Ik laat mijn deeg "au bain marie" rijzen op een pannetje lauw/warm water. Dit jaar heb ik helaas niet veel tijd gehad om te bakken, maar vanaf volgend jaar wil ik het zeker weer gaan oppakken. Brood bakken (zonder machine) kost zo'n 2½ tot 3 uur waarvan het kneden vrij arbeisintensief is. Maar... je hebt ook wat als het klaar is. Behalve lekker is het ook veel voedzamer dan wat je in de winkel koopt; geen broodverbeteraar, geen varkensvet, aangepaste hoeveelheid zout en meel uit de reformwinkel dat niet bestraald is.      
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 12:58
leuk ik bak ook regelmatig zelf brood maar niet op deze manier whahahahahah
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 14:01

Nou zeker leuk om te zien hoe het brood bakken er aan toe gaat. Ook  ik ben blij dat we het hier gewoon bij de bakker/super kunnen halen. Wat een werk, maar het zal wel lekker zijn. Ik heb ooit eens een brood gebakken, nooit meer!!!!! het was zo zwaar, je kon er wel iemand een gat mee in het hoofd gooien, en het was niet te eten. Terwijl mijn vader vroeger bakker was.

Maar op je foto,s ziet het er prachtig uit, leuk dat je ons mee laat genieten, groetjes irene

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
AnneliesR View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnneliesR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 19:44
Wat leuk om te zien, en wat een werk is dat zeg! Bedankt voor deze mooie foto's
groetjes Annelies ;)
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2011 om 12:31
Dat zijn mooie foto's en het is daar heel leuk gezellig bij elkaar
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2011 om 12:46
wat een schitterende foto's en heel mooi om te zien hoe ze daar leven

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns