Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Fruitvliegjes

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Fruitvliegjes
    Posted: 08 Juli 2014 om 16:55
Ik had een recept om limonade te maken uit een Deka blad van vorig jaar, ik maak het nu al een paar maanden en nu viel het me op dat ik nog geem fruitvliegje gezien heb in mijn keuken. Er liggen altijd citroenen en limoenen in de fruitschaal en -schillen in het groene containertje. Ik leg soms ook een uitgeperste helft in de koelkast voor de frisse geur.

Het recept is heel simpel: 10 limoenen of 6 citroenen uitpersen, vermengen met 100 gram fijne tafelsuiker, goed roeren, klaar. Je kunt het direct vermengen met 1 liter water in een anderhalveliterfles, dan is het een kantenklare frisdrank, je kunt het ook in een 1/2 liter flesje doen en als siroop gebruiken.

In het blad dat net uit is staat ook een recept voor sinaasappellimonade. Maar dan zou ik toch een paar citroenen in de fruitschaal leggen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2014 om 13:46
Hahaha, maar als er een overleden peer naast zou liggen komen ze denk ik toch buurten - maar je wordt zo een echte Marilyn Monroe.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2014 om 18:09
Het is het seizoen nog niet voor rijpe peren en tegen die tijd zijn de minivliegjes in herfststemming, hoop ik.

Ik zit nu wel te genieten van een bakje citroensorbetijs met een scheut citroenlimonade.

wat rozengeur.
Back to Top
arnhemmertje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arnhemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2014 om 18:19
Hier waren ze niet weg te slaan, zelfs niet met citroenen.. Gek genoeg zijn ze ineens verdwenen.. Godzijdank..

Heb gelezen dat een schoteltje azijn ook moet helpen. Behalve dat mijn huis naar azijn stonk, geen enkel vliegje lag op het bordje azijn..
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2014 om 19:39
Het was een mix van azijn met vloeibare zeep, maar dat hielp vorig jaar ook niet. Vliegenstrip ook niet. Je kunt vallen voor fruitvliegjes kopen, maar ik denk dat je alleen de fabrikant gelukkig maakt en nog steeds met je handen moet wapperen, als je die koopt.

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2014 om 20:27
Ze zeggen dat fruitvliegjes een hekel hebben aan sterk ruikende kruiden .

Kruidnagel maar ook lavendel basilicum e.d

Ze zijn ook volgens zeggen gek op alcohol en koffiepads
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2014 om 20:41
'Bij mij zitten ze op de basilicum, die is dus naar buiten verhuist. Een schaaltje kruidnagels heeft helemaal geen effect gehad. Ik heb witte wijn azijn met een heel klein beetje afwasmiddel erbij, daar is ongeveer de helft in verdronken, maar de andere helft nog niet. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2014 om 09:01
Misschien moet je de kruidnagel pletten of in stukjes hakken. Zou knoflook dan ook helpen?

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2014 om 13:38
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Misschien moet je de kruidnagel pletten of in stukjes hakken. Zou knoflook dan ook helpen?
Alleen tegen dracula fruitvliegjes LOL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2014 om 21:23
Wel Magtelt, daarstraks het limonaderecept gemaakt omdat de hele bende kwam eten. Het is idd heel lekker en verfrissend en dorstlessend. Alleen moet ik er volgende keer iets meer suiker in doen maar mijn limoenen waren dan ook wel heel groot.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 20:36
Mijne zijn maar zo groot als die grote stuiters in een knikkerzak. Gelukkig kan ik de citruspers op klein of groot zetten. Ik ben dol op zuur, nou ja niet op zure gezichten, maar verder, heerlijk. En het is zo'n simpel recept, niets indikken of koken, gewoon mengen en klaar. Als je in de winter zure sinaasappelen of mineola's hebt gekocht, kan het vast ook met dit recept.

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 20:59
ja m'n dochters vroegen al of het ook met sinaasappels zou gaan. ik heb hen alleen de raad gegeven om er toch een tweetal citroenen bij te doen dan om het frisgehalte te bewaren. Mijn limoenen hadden het formaat van een citroen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2014 om 13:08
In het Dekarecept: 4 sinaasappels, 1 eetlepel verse geraspte gember, 100 gram fijne kristalsuiker. Door elkaar roeren en aanvullen met een liter ijskoud water of koolzuurhoudend mineraalwater. Eventueel aardbeien op de rand van het glas en ijsblokjes erin (zou ik ook van sinaasappelsap maken). Je kunt voor de feestelijkheid ook de rand van het glas vochtig maken en even in suiker dopen en schijfjes sinaasappel aan de rand van het glas doen. Dat staat er niet, maar ik ben altijd eigenwijs.

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2014 om 13:11
bedankt, ik heb het al gekopieerd en doorgestuurd naar de dochters.
eigenwijs zou ik het niet noemen, eerder eigentoetsig.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2014 om 14:56
Ik heb vorige week het recept met de sinaasappels en de gember gemaakt.
Viel iets minder in de smaak tov de limoenen
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2014 om 14:27
zet appelazijn neer met een druppeltje sop voor de vaat en je raakt die rot vliegjes kwijt ze zijn er gek op heb het uit ervaring
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2014 om 22:36
Ik had ook zo'n mengsel (met frambozen azijn dan) op het aanrecht gezet. Dochterlief heeft bij de afwas het potje netjes uitgegoten, afgewassen en weggezet. 
Zal het nog eens moeten overdoen...

Grx
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2014 om 22:41
oepske, je mag je dochter eens langs hier sturen, kan ze haar gangen gaan.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2014 om 23:11
haha, dat zal ik haar eens voorstellen :)
Grx
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns