Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotengarnstudio maat XXXL -> welke kledingmaat

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Landie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: garnstudio maat XXXL -> welke kledingmaat
    Posted: 27 Juli 2010 om 09:29
Bij garnstudio patronen zie ik soms maar XXXL staan.  Met welke kledingmaat komt dit overeen ? Iemand een idee ?

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2010 om 11:00
gewoon bij google    kledingmaten tabel intikken, en dan bij jacht-artikelen.nl info pagina
Back to Top
Landie View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2010 om 12:05
ik ga daar eens kijken dan.  Bedankt.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2010 om 13:34
XXXL betekent bij de meeste merken gewoon 'heel groot', maar in de praktijk valt het vies tegen. Het ZOU maat 52/54 moeten zijn, maar soms mag je al blij zijn als het krap maatje 48-50 is.

Officieel zou het moeten zijn :
xs - 34/36
s - 38
m- 40/42
l - 44
XL- 46-48
XXL 50
XXXL - 52-54

Door verschillende relatieve maatvoeringen voor verschillende landen (een Amerikaanse S is ongeveer 2 keer zo groot als een Chinese S- omdat het kleinste Amerikaantje een stuk groter is dan het kleinste Chineesje waarschijnlijk, en mensen met een Amerikaanse XXXL in China niet eens vóórkomen) is er in de praktijk geen peil op te trekken.

In de winkel kun je dan passen, op een internetwinkel kun je de matentabel narekenen, maar voor zelfmaakmode is het een grote verrassing. Als de maker van het patroon zelf een kleine maat heeft, staan er al snel een paar xjes teveel (omdat hij of zij het dan heel groot vindt), en andersom vaak een paar te weinig (soort van vanity-sizing).

En dan heb je ook nog de grote-maten-maten, waarbij s-44-46, m-48, l-50-52 etcetera. En ook die is bij sommige merken weer heel anders.

Nameten en passen dus, en vooral een proeflapje breien. Meestal staat er wel bij voor welke (boven)wijdte een maat gemaakt is.

Ik heb maat 50-52, maar maat XXXL is me negen van de tien keer te KLEIN (tenzij je met die maat van strakke truitjes houdt, maar dat lijkt me niet).

Back to Top
Landie View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2010 om 15:20
Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

Ik heb maat 50-52, maar maat XXXL is me negen van de tien keer te KLEIN (tenzij je met die maat van strakke truitjes houdt, maar dat lijkt me niet).

Ik heb dezelfde maat als je.  Ik zal dus vooral goed moeten kijken naar de afmetingen die er bij staan (als ze al in cm erbij staan en niet in rijen of steken)
Back to Top
Gerda Lamers View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2010 om 09:38
Ik kamp ook met dit probleem. Bij de grote-maten maten is het ook vaak zo dat alles ook extra lang is, dit zogenaamd voor een afslankent effect maar vaak wordt je er net zo breed als groot van, vierkant dus.

Groetjes Gerda
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2010 om 13:34
Of van die rare ronde halsen waar je dan helemaal mega van wordt.... Voor grotere maten is een V-hals erg mooi (en sexy).
Proeflapje maken is zeker niet verkeerd en eventueel een mooi zittend kleding stuk meten op breedte?
Ik heb ooit nog eens model gelopen voor Ulla Popken... fijn joh! bloesjes en truien met beertjes alsof een grotere maat ook een laag IQ betekende . Gelukkig is het nu wel anders.
Back to Top
Landie View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2010 om 14:16
Kennen jullie evt ook sites/boeken waar ze patronen hebben voor grotere maten.  Kwestie van bestaande patronen niet te moeten gaan omrekenen en dan uiteindelijk met iets lelijks af te komen.
Back to Top
Gerda Lamers View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2010 om 14:55
Probeer de BURDA PLUS FASHION, dat is voor de maten 44 tot 54 en in de korte maten 22 tot 26 werkelijk ideaal. Er staan ook tips in zoals voor een holle rug (dikke billen) waarbij de rok-zoom aan de voorkant te lang en aan de achterkant te kort is.
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
Groetjes Gerda
Back to Top
Landie View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2010 om 15:13
bedankt voor de tip. Ik ga die zeker eens bekijken.  
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.938 seconden.
Lang Yarns