Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gaten in kabels

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gaten in kabels
    Posted: 18 Februari 2012 om 21:18
Ik ben nu een sjaal met kabels aan het breien.

Mijn vraag is: is het normaal dat er gaten zitten op de plek op de plek waar je net de steken van de kabelnaald hebt gebreid? Van de voorkant zie je ze niet, maar ik weet niet of het wel of niet hoort...
Blessed to be a blessing
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 21:26
Als je een paar naalden verder bent, trekt dat weg, maar bij de volgende kabel die je maakt zie je het weer, maar ook dan weer gewoon een paar naalden breien is mijn ervaring
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 21:41
Aan de binnenkant van een werkstuk met kabels zit bij mij ook altijd een "gat" bij elke overhaling. Zeker bij een kabel die uit 2 delen bestaat (soort vlechtwerk) daar kan je ongeveer een pink doorheen steken. Aan de voorkant zie je niks.  
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 11:53

Lijkt mij logisch. (Ben net mijn kabelvest in elkaar aan het zetten.) Je "rekt" de steek immers helemaal uit. Als je goed kijkt zie je dat de steek ernaast tamelijk strak zit. Als het gewassen is zal ik mij melden met het resultaat over de gaatjes. Groeten Lida

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 12:14
Behalve de uitrekking waar Lidwina over schrijft, krijg je door de overhaling ook een "hoogteverschil" doordat de lagen kruislinks over elkaar komen te liggen. Het gat dat ontstaat blijft in mijn truien bestaan totdat ze weer uitgetrokken worden. De wasbeurt verandert niks.   
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 15:28
Bedankt voor de reacties! Goed om te weten dat het zo hoort 

Ik vind het leuk trouwens, en het is ook helemaal niet moeilijk... Beetje handigheid heb je ervoor nodig, maar met de nodige kabels komt dat steeds meer
Blessed to be a blessing
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.735 seconden.
Lang Yarns