Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gebreide kip.

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Qwispel View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 Februari 2014
Locatie: thuis
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Qwispel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gebreide kip.
    Posted: 16 Februari 2014 om 14:32
ik heb het boekje gebreide boerderij dieren.
kom niet uit het patroon van de kip.
heeft iemand hem al een gebreid?
tot aan het lijf lukt me en als ik dan de hals gebreid heb, hoe doe ik het dan verder want dan begin je met de staart.
het is voor mij een raadsel,en wil zo graag breien .
wie kan mij helpen.
 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2014 om 19:04
Je zult even moeten opschrijven waar precies je probleem zit. Ik heb de kip niet gebreid, wel heb ik het boekje. Bij de hals heb je al zgn verkorte naalden gebreid en dat moet voor de staart ook. Dus wat begrijp je er niet aan?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Qwispel View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 Februari 2014
Locatie: thuis
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Qwispel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2014 om 22:14
hals toer 1 tot 6 gedaan.
waar moet ik dan beginnen voor de staart.
waar begin ik dan weer want bij de staart bij toer 3 heb ik 77 steken.
 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2014 om 09:39
Ik zit erover na te denken, het antwoord komt. Het zou handig zijn als je het gedeelte waar je mee zit over zou typen. Er zijn misschien anderen die er beter wijs uit worden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2014 om 11:07
Ben ik het mee eens .

Het is nu zo uit het verband gerukt







Een schema tekening wil ook wel eens licht op de zaak werpen
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2014 om 18:08
Je moet je indenken dat niet iedereen dit patroon heeft. We willen je graag helpen maar dan moet je ons voorzien van informatie. Hier kunnen we weinig mee :)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2014 om 18:10
Ik kan het nu hier wel helemaal gaan overtypen. Zitten wij met z'n allen moeite te doen en dan komt ze niet meer opdagen. Ik ga liever haken, dat doe ik nl momenteel.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2012
Locatie: kattenmand
Status: Offline
Points: 4125
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2014 om 19:29
kennelijk wil ze toch niet zo graag breien
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
Qwispel View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 Februari 2014
Locatie: thuis
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Qwispel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2014 om 21:18
je begint met het lijf en kop.
24 steken opzetten, dan ga je meerderen.
dat doe je zo 1recht 2meerderen2x dan 8 recht 1meerderen en 1 recht en dat herhalen.
de 8 steken worden er in iedere pen meer.
tot de laatste naalden dan brei je
1recht 1meerderen 32 recht 1meerderen 1 recht enz.
tot zover snap ik het.
dan staat er hals.
toer 1; 36 recht omkeren.
toer 2; 1 steek afhalen av tot eind.
toer3;33 recht omkeren.
toer 4;1stav afhalen averecht tot aan het eind
toer 5; 30 recht omkeren
toer6;1 st av afh av tot aan het eind
dit snap ik allemaal.
maar dan staat er
staart;[ WAAR BEGIN IK DAN]
toer1;10 recht, omkeren.
toer2;1 st av afh averecht tot aan het eind
toer3; 2 recht samenbreien 6 recht, omkeren[77steken].
toer 4; 1st av afh av tot aan het eind.
toer5;2 r samenbr 3 r,omkeren[76 steken]
toer 6; 1st av afh , av tot aan het eind.
kant 21 steken af aan het begin van volgende toer[55 steken]
andere kant hals.
toer 1; zie hals.
 
mijn vraag is waar begin ik met de staart want je breit in de staart alle steken op de pen.
 
ben benieuwd wie mij kan helpen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2014 om 21:37
Je begint niet opnieuw, je bent aan het einde van de naald, je keert en breit dan toer 1.  10 st recht, omkeren. Wat mij ook niet duidelijk is, is dat er bij toer 3 staat dat er 77 steken zijn, ik zelf zou eerder verwachten dat het bij toer 4 moet zijn. We moeten dus wachten tot er grotere geleerden zijn. Maar misschien dat jij het met het werk voor je nu wel begrijpt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Qwispel View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 Februari 2014
Locatie: thuis
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Qwispel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2014 om 07:10
hoi.
nee dan ben ik weer aan het begin van de naald.
volgens mij wordt de kip dubbel gebreid, voor en achterkant te gelijk.
en dan wordt hij later dicht genaaid.
ik heb al geprobeerd om het werk in 2 te delen, en dan van de van de laatste deel de staart te breien ook dan klopt het niet.
 
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2014 om 08:49
het spijt me ik kan je niet zo helpen. Ik heb het boekje niet en heb het plaatje nodig om het goed te kunnen bekijken.
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2014 om 08:59
Een plaatje zou i.d.d helpen .

Hoeveel steken heb je op je pen staan als je aan toer 1 van de staart moet beginnen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2014 om 11:04
Uhm ik heb op google gezocht en vind dan afbeeldingen van een boekje van Sarah Keen en er staat een kip voorop - is het dat boekje ? en die kip ?
Want dan snap ik het wel, je begint vanaf de poten omhoog, het lijf meerdert voor hals en kop gebruik je dan de steken links
(of rechts afhankelijk van met welke kant je begint) daarmee maak je verkorte toeren omhoog en naar links. Als het dan goed is heb je
rechts steken over en daar maak je dan de staart mee. Klopt dat ? Of klinkt dat logisch ?
 
Ik denk ook dat je misschien niet genoeg gemeerderd hebt, maar dat je naar die 36 steken toegewerkt hebt . . . ?
Ik weet niet hoe letterlijk je het overgenomen hebt, staat er je moet zo vaak meerderen of staat er de laatste toer is 1r 1m 32r 1m 1r.
Als ik het zo zie moet je misschien wel 1 of 2 naalden meerderen dan je nu gedaan hebt, dan zijn er ook 10 steken over om de staart van te maken.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2014 om 11:07
is het deze ?
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2014 om 14:07
Het is de kip. Ze heeft een gedeelte van de beschrijving niet overgeschreven. Er is gemeerderd tot 78 steken. Haar verhaal begint bij de hals, toer 1.
Ik geloof dat het dubbeltje bij mij ineens gevallen is. Ik geloof dat je aan het begin en het einde van de naald een stuk staart breit dat wordt dan later aan elkaar genaaid.
Na toer 6 kant je 21 steken af. Dan brei je de andere kant van de hals. (Dit gedeelte heeft ze niet opgeschreven). Als de hals klaar is brei je weer tot het einde en zit dan aan de andere kant van de staart. Die wordt dan ook weer met verkorte naalden gebreid. Je moet dan op een geven moment weer diezelfde 21 steken afkanten zoals in haar beschrijving staat. (Dat is natuurlijk de andere kant van de kip) Dan wordt de kop verder afgewerkt. Dan hoeft de romp alleen nog dichtgenaaid te worden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2014 om 14:15
volgens mij is het wel een kwartje
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2014 om 14:24
Nou wij zijn eruit . . . en dan mag Qwispel het breien LOL
Back to Top
Qwispel View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 Februari 2014
Locatie: thuis
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Qwispel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2014 om 15:39
ja dat is de kip
Back to Top
Qwispel View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 Februari 2014
Locatie: thuis
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Qwispel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2014 om 15:43
ga het proberen,
maar beschrijving klopt dan niet, maar ga extra pen breien.
kijken als het dan klopt.
je hoort nog van mij als het gelukt is.
 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns