Gebruik richelsteek |
Reageer ![]() |
Autheur | |
En Vogue ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 15 November 2013 Locatie: Rijswijk ZH Status: Offline Points: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 November 2013 om 16:10 |
Patronenboek 2012/2013 Bergere de France. Kinderponcho nr. 642 op pag. 148
Het patroon legt de richelsteek als volgt uit: Richelsteek A: 2 nld. r. tricotst, 2 nld. av. tricotst. br. deze 4 nld. herhalen. Richelsteek B: 10 nld. r. trocotst., 2 nld. av. tricotst. br. Deze 12 nld. herhalen Richelsteek C: 4 nld. r. tricotst., 2 nld. av. tricotst. br. Deze 6 nld. herhalen. Nou dat snap ik nog wel. Dus enthousiast begonnen met 106 steken opzetten. Maar dan de 1e naald!!! 6 st. richelst. A, 12 st. richelst. B, 4 st. av. tricotst. 8 st. kabel, 38 st. kabel, 8 st. kabel, 4 st. av. tricotst. 26 st. richelst. C. In de uitleg gaat de richelsteek over een aantal naalden maar in het patroon over een aantal steken. Is er iemand die dit snapt en mij kan helpen
|
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je moet het je visueel proberen voor te stellen.
De beschrijvingen bij de richelsteken duiden de naalden (dus in de hoogte) aan. Bij de 1ste naald staat beschreven hoe breed elke richelsteek moet gebreid worden. Concreet : richelsteek A brei je over de eerste 6 steken, B over de volgende 12 steken, 4 steken averechtse tricotsteek, 8 steken kabel, 38 steken kabel, 8 st kabel, 4 ave tricotsteek en over de laatste 26 steken brei je richelsteek C. Je zal in de beschrijving een brede en een smalle kabel terugvinden.
|
|
![]() |
|
En Vogue ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 15 November 2013 Locatie: Rijswijk ZH Status: Offline Points: 9 |
Dankjewel Dine. Ik denk dat ik het snap en ga het direct proberen. Thnx
|
|
![]() |
|
In hetzelfde patroon van de kinderponcho staat: de volgende steken in de verschillende steken breien. Betekent dit: de steken breien zoals ze op de naald staan?
|
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Bij de vertalingen van Bergère de France heb je soms een foto nodig om te zien wat ze bedoelen want de tekst is soms met 'kronkels'
![]() Ik vermoed dat je moest minderen en dan bedoelen ze : de steken breien zoals ze zich voordoen (dus zoals jij hierboven schrijft) of : het patroon verder breien (zoals bovenaan het topic beschreven staat). Ik denk dat je best de foto erbij neemt.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |