gehaakt hoedje van Paris |
Reageer ![]() |
Autheur | |
mams ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 07 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 Februari 2011 om 20:49 |
Ik ben pas begonnen met haken. Heb ondertussen al heel wat granny squares gehaakt en wil nu aan het echte werk beginnen.
Met de zomer in het vooruitzicht wilde ik graag het hoedje maken. Ik heb het patroon opgevraagd, alleen geraak ik er niet echt uit. Kan iemand me helpen? Ik heb een deeltje van het patroon hieronder gekopieerd en mijn vragen erbij genoteerd in kleur. Haak info: Vervang het eerste stk van elke toer door 3 l . Eindig elke toer met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer. Wat is stk en wat willen ze hiermee zeggen? Hoedje: Lees de haak info! 1e toer: Haak 4 l met haaknld 5 mm en witte Paris. Haak 7 stk in de eerste l, en eindig met een hv in de 3e l van het begin van de toer = 8 stk. Haak 7 Stk in de eerste l? Moet je dan een stokje haken van 7? Ik snap het niet goed? 2e toer: Haak 2 stk in elk stk = 16 stk. Is dat gewoon meerderen? 3e toer: Haak 2 stk in elk stk = 32 stk. 4e toer: Haak *1 stk in het eerste stk, 2 stk in het volgende stk* herhaal van *-* = 48 stk. 5e toer: *1 stk in elk van de eerste 2 stk, 2 stk in het volgende stk*, herhaal van *-* = 64 stk. Misschien voor jullie voor de hand liggend en domme vragen, maar ik wil het echt kunnen. Dus alvast bedankt aan de mensen die me op weg willen helpen! ![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
stk is in di geval stokje. Soms betekent het steek, maar hier niet.
Je haakt 4 lossen, de eerste 3 vormen een stokje, de overige 7 stokjes haak je in de eerste losse, dan sluit je die toer met een halve vaste. Dan meerder je in de tweede toer inderdaad door in elk stokje twee stokjes te haken. Daarna meerder je voor een hoedje of rondje meestal volgens een vast patroon, waarbij er bij elke toer een stokje meer tussen de twee stokjes in één van de vorige toer zitten. Dus eerst is het om en om één stokje, twee in één, dan drie stokjes, twee in één enz. Dat is toch geen domme vraag, als je net begint? We zijn allemaal wel gestruikeld over het begrip "beginlossen", wat gewoon wil zeggen dat je elke nieuwe toer begint met 3 lossen bij wijze van eerste stokje. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
domme vragen kennen we hier niet.
het is pas dom als je het niet vraagt en je het uiteindelijk opgeeft omdat het niet lukt. door te vragen leer jij wat maar andere beginners die het lezen ook. veel succes met je hoed. |
|
![]() |
|
![]() |
|
mams ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 07 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 6 |
Super!
Bedankt voor het antwoord! Ik probeer het uit en als ik vast geraak dan kom ik terug! Echt een superforum hier! Blij dat ik dit heb leren kennen! Mams |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Het is wel handig als je de eerste steek van elke toer markeert, bv door een dunne draad in een andere kleur me te voeren langs die eerste steek. Of je nu in spiralen doorhaakt of telkens de toer met een halve vaste sluit.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |