Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gehaakt hoedje van Paris

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mams View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mams Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gehaakt hoedje van Paris
    Posted: 15 Februari 2011 om 20:49
Ik ben pas begonnen met haken. Heb ondertussen al heel wat granny squares gehaakt en wil nu aan het echte werk beginnen.
Met de zomer in het vooruitzicht wilde ik graag het hoedje maken.

Ik heb het patroon opgevraagd, alleen geraak ik er niet echt uit. Kan iemand me helpen? Ik heb een deeltje van het patroon hieronder gekopieerd en mijn vragen erbij genoteerd in kleur.

Haak info: Vervang het eerste stk van elke toer door 3 l . Eindig elke toer met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer. Wat is stk en wat willen ze hiermee zeggen?

Hoedje: Lees de haak info!
1e toer: Haak 4 l met haaknld 5 mm en witte Paris. Haak 7 stk in de eerste l, en eindig met een hv in de 3e l van het begin van de toer = 8 stk. Haak 7 Stk in de eerste l? Moet je dan een stokje haken van 7? Ik snap het niet goed?
2e toer: Haak 2 stk in elk stk = 16 stk. Is dat gewoon meerderen?
3e toer: Haak 2 stk in elk stk = 32 stk.
4e toer: Haak *1 stk in het eerste stk, 2 stk in het volgende stk* herhaal van *-* = 48 stk.
5e toer: *1 stk in elk van de eerste 2 stk, 2 stk in het volgende stk*, herhaal van *-* = 64 stk.

Misschien voor jullie voor de hand liggend en domme vragen, maar ik wil het echt kunnen. Dus alvast bedankt aan de mensen die me op weg willen helpen!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2011 om 23:04
stk is in di geval stokje. Soms betekent het steek, maar hier niet.

Je haakt 4 lossen, de eerste 3 vormen een stokje, de overige 7 stokjes haak je in de eerste losse, dan sluit je die toer met een halve vaste.

Dan meerder je in de tweede toer inderdaad door in elk stokje twee stokjes te haken. Daarna meerder je voor een hoedje of rondje meestal volgens een vast patroon, waarbij er bij elke toer een stokje meer tussen de twee stokjes in één van de vorige toer zitten. Dus eerst is het om en om één stokje, twee in één, dan drie stokjes, twee in één enz.

Dat is toch geen domme vraag, als je net begint?

We zijn allemaal wel gestruikeld over het begrip "beginlossen", wat gewoon wil zeggen dat je elke nieuwe toer begint met 3 lossen bij wijze van eerste stokje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2011 om 07:43
domme vragen kennen we hier niet.
het is pas dom als je het niet vraagt en je het
uiteindelijk opgeeft omdat het niet lukt.
door te vragen leer jij wat maar andere beginners die het
lezen ook.
veel succes met je hoed.
Back to Top
mams View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mams Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 16:04
Super!

Bedankt voor het antwoord!

Ik probeer het uit en als ik vast geraak dan kom ik terug!

Echt een superforum hier!
Blij dat ik dit heb leren kennen!

Mams
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 16:40
Het is wel handig als je de eerste steek van elke toer markeert, bv door een dunne draad in een andere kleur me te voeren langs die eerste steek. Of je nu in spiralen doorhaakt of telkens de toer met een halve vaste sluit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns