Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gehaakt vestje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gehaakt vestje
    Posted: 14 Juni 2013 om 15:50
Ik ben opzoek naar patronen voor een vestje, zoiets:

maar nog liever zoiets:

Het mogen ook Engelse en eventueel betaalde patronen zijn. Ik heb al gezocht op Ravelry en Drops, maar dat zijn alleen van de (sorry) oubollige patronen...

Alvast bedankt! (Ook namens mijn zus, voor wie ik het maak Smile )
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2013 om 18:09
Het onderste vestje is niet gehaakt ,van het middelste ben ik niet zeker .

Het onderste is gemaakt van band/lintkant . Dat is kant met aan de zijkant een verdikte draad die je aan kunt trekken en op die manier leg je het bandje in model op een patroon .Dat is/was per meter te koop ik denk zo'n 20 jaar geleden . Of het nog in de handel is weet ik niet  

Aan de zijkant zitten ook picotjes en die verbind je met een speciale steek wat dat open effect geeft

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2013 om 18:21
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Het onderste is gemaakt van band/lintkant . Dat is kant met aan de zijkant een verdikte draad die je aan kunt trekken en op die manier leg je het bandje in model op een patroon .Dat is/was per meter te koop ik denk zo'n 20 jaar geleden . Of het nog in de handel is weet ik niet  

Aan de zijkant zitten ook picotjes en die verbind je met een speciale steek wat dat open effect geeft

Over oubollig gesproken
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2013 om 18:24
Er is net een kleine Diana Haaktrends verschenen, helemaal zomers. Gewoon in de boekhandel en Primera in het tijdschriftenschap. Misschien staat hij ook in bepaalde supermarkten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2013 om 22:22

Okee! Dankje, ik dacht al namelijk dat het niet gehaakt was, zo zag het er niet uit. Ga ik ff googelen op lintkant. 
Ik zoek ook niet precies deze patronen, maar iets wat er op lijkt en wat ik kan haken. In de winkel hangen namelijk veel van dit soort gehaakte vestjes, maar wilde er een maken voor mijn zus. Moet toch ergens te vinden zijn dacht ik, maar niet op de plekken waar ik zoek Ouch 
Ga ik morgen even de bruna uitpluizen! Bedankt voor je tip Magtelt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2013 om 22:36
Ik had hem eigenlijk niet moeten geven, want voor je het weet ben je verslaafd aan die bladen. Er bestaat ook Simply haken met allerlei hippe patronen, afijn als jouw Bruna net als de mijne is, ben je even bezig met snuffelen.

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2013 om 22:54
[QUOTE=Magtelt]Ik had hem eigenlijk niet moeten geven, want voor je het weet ben je verslaafd aan die bladen. Er bestaat ook Simply haken met allerlei hippe patronen, afijn als jouw Bruna net als de mijne is, ben je even bezig met snuffelen.[/QUOTE

Ja stom, had er helemaal niet aan gedacht. Maar ik sta daar ook atlijd in de Knip en Diane te snuffelen en in de oude Ariadne van mijn oma. Hm, misschien kan ik die ook nog wel eens doorkijken. Je brengt me op nieuwe ideeën! Dank!
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2013 om 07:24
gehaakt topje...http://www.veritas.be/be_nl/diy/gehaakt-zomertopje
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2013 om 09:52
Filati heeft ook van die leuke bladen.

Ik vind soms wel dat het fotograferen van het mooie meisje belangrijker is dan het tonen van het kledingstuk. Ik zou dan graag de rugkant ook willen zien. En hoe het valt. Maar dan hebben ze waarschijnlijk de boel op de rug zó gespeld dat je niet ziet dat het bij het haken een tent wordt.

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2013 om 21:02
Nogmaals bedankt Magtelt! Er stond een patroon in de diana haak, precies wat ik zocht :)
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2013 om 23:50
Originally posted by diny183 diny183 wrote:

Over oubollig gesproken

ach  oudbollig vintage heet het tegenwoordig en het is weer helemaal in. Ach ik vind het ook wel geinig soms kan het juist zo oudbollig zijn dat het juist daardoor weer leuk wordt. Ik kan helaas dat soort dingen nou net nooit dragen met mijn figuur. Had ik toen al de pe over in en nu dus weer WinkCryLOL

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2013 om 10:09
Ik vind het best kunnen; zo'n kanten vestje over een andere kleur staat altijd leuk. En wie bepaalt. of het kan of niet? Degene die het draagt.

Ik kan me wel aan allerlei adviezen houden van "geen breedtestrepen" of "donkere kleuren", maar ik lijk dan geen kilo lichter.

wat rozengeur.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2013 om 11:38
nee helaas die kilo's blijven er idd gewoon aanzitten, maar  ik heb wel gemerkt dat  dit soort dingen mij opties nog  forser maken. Verder heb ik ook lak aan bepaalde zaken hoor. 
Men adviseert mij bv ook geen col trui te dragen nou als ik het koud heb doe ik dat toch lekker wel  en mijn onderkin ach  die zit er toch wel  en lekker warm te wezen ookWink.

HMMM misschien een effen coltrui met zo'n vestje toch geen gek idee, vooral de eerste

Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2013 om 13:34
Met 'oubollig' bedoelde ik ook meer zoiets
Misschien niet helemaal de juiste woordkeuze van mijn kant. 
Verder houd ik wel van een beetje oubollig hoor ;)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.844 seconden.
Lang Yarns