Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gehaakte handschoenen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gehaakte handschoenen
    Posted: 28 Februari 2013 om 16:53
heeft iemand van jullie ooit handschoenen gehaakt ?
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 17:13
Gehaakt niet, wel gebreid
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 18:01
Nee maar ik heb wel een patroon, dacht ik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2013 om 16:23
ik wilde dames handschoentejs haken heb daar verschillende patroontjes van
heb nu via maarkt plaats een setje gekocht voor €7 kan daar zelf niet voor gaan zitten haken ze komen bij de jurk die ik aan het maken ben
vandaag het patroon voor de hoepelrok geknipt
nu nog baleinen kopen die erin moeten
 
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2012
Locatie: NB
Status: Offline
Points: 1191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2013 om 16:36
je maakt me nieuwsgierig naar het eindresultaat......

richt je op de zon dan valt de schaduw achter je


http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2013 om 21:01
Ik dacht dat je een paar winterhandschoenen wilde hebben
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2013 om 21:46
Ik ook, ik heb geen patroon van kanten handschoentjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 08:15
ik heb twee patroontjes die komen uit een oud boek dat ik gekocht heb bij de kring loop
maar vond ze wat ingewikkeld en voor mijn gevoel groot uit vallen
daarom maar niet aan begonnen
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 08:17

Simplicity - 2887

hier moeten de handschoenen bij komen en een grote cape met capuchon

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 10:09
Je lijkt op tante Sophie uit de Sissifilms of liever op Ludovica, Sissi's moeder, als je dat aan hebt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 10:16
ga je dat zelf dragen ?
oant Sjen
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 10:43
ik maak hem op mijn maat ,maar of die ooit gedragen zal worden ,ik zie me zelf er niet mee naar de aldi gaan haha
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 10:57
Niet praktisch, maar van mij mag het mode worden
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 11:23
Met de Teletijdmachine misschien? Terug naar 1857.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 11:33
Inderdaad Magtelt, het is volgens mij exact hetzelfde model.
Bij welke gelegenheid ga je dat dragen?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 13:59
ik kan niet genoeg krijgen van costuum drama`s wilde al heel lang zelf zo`n jurk maken
heb al een tijdje dit patroon in huis ,een gedeelte van de jurk hangt al op de paspop
ik bedacht me vorige week ineens dat ik eerst de hoepelrok enz wat eronder moet eerst mag gaan maken
om te voorkomen dat alles niet meer zou passen,zelf dragen, tja ik weet het nog niet
wel dat er eens wens die er al lang lag werkelijkheid is aan het worden
de groene stof heb ik voor een prikkie gekocht op een jaarlijkse stoffen markt
 
voor het ondergoed en heopelrok heb ik een helerol witte stof gevonden voor €7.50
de flosjes heb ik gemaakt van zwarte katoen .de zwarte stof Fluweel komt ook van de kringloop
dit alles maakt het beter betaalbaar.
het is wel een ingewikkeld patroon het bovenlijfje is gemaakt van dubbele stof
waar tussen in de mouw gemaakt moet worden
 
ik ga morgen naar de markt om zwarte fluweel te kopen voor de cape (mits die niet te duur is),die wordt aan twee kanten draagbaar zwarte fuweel aan een kan en de andere kant wordt het zelfde als de jurk
 heb al geinformeed naar de baleinen die is te koop in den bosch bij hoofs
 
het zal wel ff duren voor dat alles klaar is maar dat maakt niet uit ik heb de tijd
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 16:46
Krijgen we de creatie te zien als ze klaar is?
Ik heb ooit baleinen gebruikt in de bruidsjurk van mijn schoondochter. Die kon ik per meter kopen en op maat knippen. Ook toen een petticoat gemaakt. Die was van tule, maar met katoen gaat natuurlijk ook. Zo droegen we ze vroeger ook. Die bij de bruidsjurk hoorde was op een heel andere manier gemaakt dan wij vroeger deden.
Als je bv meerdere stroken aan elkaar wil maken of op een smallere rok stikken. Zij namen de dubbele lengte van de strook. Bv strook moet 40 cm worden. Zij namen 80 cm. In het midden rimpelen en opstikken of aan een andere strook stikken. Dan klap je het ene stuk over het andere. Het effect was dat de petticoat voller viel. Heel anders dan bij gewoon aan elkaar stikken. Het was wel niet echt gemakkelijk werken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 17:40
Bij ons in Apeldoorn op de antiekmarkten en kofferbakverkopen lopen verklede mensen rond. Niet zo mooi als jouw hoepelrok, maar toch duidelijk mooi, netjes en uit een ander tijdperk. Dus je kunt er soms mee in het openbaar verschijnen. Op Koninginnedag of volgend jaar Koningsdag. Op de Elf fantasy beurs in Haarzuilens zou het ook kunnen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corneliaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 17:57
Ik was van de zomer in De Haan België voor Trammelant. Daar liepen de mensen ook zo gekleed. Heel leuk en mooi om te zien.
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
haakes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Locatie: zoetermeer
Status: Offline
Points: 222
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 19:30
Prachtig. Ik zou ook een gelegenheid zoeken om de jurk te kunnen/ mogen dragen.

Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns