|
Reageer ![]() |
Autheur | |
dollydotteke ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 12 Juli 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1169 |
![]() Posted: 04 Oktober 2009 om 22:01 |
weet er iemand of je ook kousen kan haken?? ik kan nameijk echt niet breien maar zie soms zo'n leuke dat ik ze ook wel zou willen maken, en om het zelf te proberen met haken durf ik niet aan , ik ben niet echt een krak |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Jazeker kan dat ! Ik ben er toevallig net weer eenpaar aan het haken hier. Nouja,sokken dan. Kousen kan natuurlijk ook, vooral als je een leuk kantpatroontje gebruikt. Rekt ook beter.
Gehaakte sokken hebben een paar nadelen: - het is moelijk een rekbare boord te maken - ze zitten wat bobbeliger en minder elastisch -ze moeten preciezer op maat zijn - ze zullen eerder gaan lubberen - ze kosten meer garen Natuurlijk hebben ze ook een paar voordelen : - ze zijn dikker en dus warmer (behalve als je in een heel open steek haakt natuurlijk) - ze zijn veel makkelijker en tien keer zo snel klaar - ze zijn slijtvaster De boord kun je naar keuze dwars haken met ribbels (alleen in de achterste lussen steken) en dan sluiten tot een ring en de kous er onder haken, of gewoon breien en dan de kous eronder haken. Het been kun je dan met een leuk open patroontje ophaken, de hiel haak je met verkorte toeren in vasten, de spie en voet eventueel weer in patroon en de teen in vasten. HIER is een basispatroon voor sokken met naaldnummer 2,5 (ongeveer), wil je echt mooie kousen dan is naald1 of 0,75 denk ik duk genoeg, maar moet je wel de stekenaantallen aanpassen (anders krijg je poppensokjes). |
|
![]() |
|
NaJa ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 28 Juli 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 437 |
![]() |
Leentje, je link geeft uit op een mooi popje, maar niet op sokken
![]() |
|
Groetjes
Nathalie |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Huh ?? verkeerde link gepakt ?? Sorry...momentje.....
Dat was de link naar het plaatje uit een ander bericht :lol:. Niet goed gekopieerd dus. Nu staat hij goed. |
|
![]() |
|
Iris74 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1337 |
![]() |
oeiiiii heb ik stiekum ook even mee geprofiteerd, haha, heb de link ook even gekopieerd, dank je wel L33ntje!!
|
|
groetjes Iris ************** |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
ik neem het patroontje ook even mee. bedankt leentje |
|
![]() |
|
![]() |
|
dollydotteke ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 12 Juli 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1169 |
![]() |
bedankt Leentje, ik ga het alvast al proberen, en wie weet kan ik op lange duur al onze koudbloedige voetjes hier in het gezin verwarmen |
|
![]() |
|
TLooman ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Oktober 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1871 |
![]() |
bedankt Marleen
|
|
groetjes Thea
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |