|
Reageer ![]() |
Autheur | |
marikedus ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 14 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
![]() Posted: 14 Januari 2009 om 15:34 |
Ik zag op een oud forum bericht van 2005 dat iemand een ouderwetse poncho wilde haken.Ik ben momenteel ook op de haaktoer,heb van garnstudio een leuke omslagdoek gehaakt,maar wil nu graag een ouderwetse poncho haken,(het liefst dus niet breien)maar kan op de garnstudio niet echt het goede patroon vinden.Wie kan mij aan een patroon helpen?Ook zag ik op de site van de hobbydoos van dat heerlijke zachte garen een omslagdoek,cq poncho,in het geel,maar daarvan staat geen patroon en die zou ik graag willen maken.Hopelijk kan iemand mij eraan helpen, Groetjes marike |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Toch staat er op de site van garnstudio ook een ouderweste poncho. Site ligt er momenteel uit zal later nog eens kijken.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
![]() |
Zal ik graven in mijn Gouwe Ouwe boekjes? Ik heb een poncho, gewoon op een ketting lossen en dan afwisselend toeren stokjes en vasten, waarbij je voor en achter telkens 3 stokjes haakt in de middelste steek. Dan krijg je voor en achter een punt. En dan met franje natuurlijk. Je kunt ook poncho's maken van vierkantjes, waarbij je twee delen onderaan begint met 1, dan 2, en 3 enz met een punt naar beneden en zo voort tot hij lang genoeg is, waarna je de de punten bovenaan bij de schouders in elkaar zet. Als je het uittekent begrijp je wat ik bedoel. Of gewoon een groot vierkant van kleine vierkanten waarbij je de middelste weglaat.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
![]() |
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=0&am p;d_id=45 Hoe vind je deze? |
|
![]() |
|
marikedus ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 14 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
![]() |
He,waarom kon ik die nu niet zelf vinden haha,dank je,deze is prima,heb weer es te snel opgegeven.
|
|
![]() |
|
![]() |
Geweldig,kreeg ook nog een link van iemand anders,maar sta open voor meerdere ideeen,alvast bedankt voor je moeite.Leuk dat de hobbydoos een forum heeft,lees leuke dingen op het forum. Groetjes marike
|
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Die bedoelde ik ook, en deze kinder versie heb ik verleden jaar voor mijn dochtertje gemaakt. Erg leuk om te doen en een heel leuk resultaat: Of als je geen probleem hebt met engels : http://www.knitting-crochet.com/crochet/grasqupon.html http://web.archive.org/web/20001019031710/http://www.cei.net /~vchisam/groovy/7703-03.html
|
|
![]() |
|
![]() |
Geweldig zeg,hoe kom je bij al die leuke patronen,echt super.Ach,ik kom er vast wel uit met het Engels.Ik ben nu 45,wilde vroeger als kind altijd een poncho,maar had een moeder met 2 linkerhanden,haha.Nu lijkt het me superleuk eentje te maken en ook al zal ik m niet eens dragen het maken alleen al is super leuk.Ook heb ik een iersbreiboek besteld,ben helemaal weg ervan,maar ivm mijn reuma zal het breien ervan best moeilijk worden,maar de patronen alleen al zijn geweldig,zal ik het dan toch es wagen?Ik heb even naar jouw eigen pagina gekeken,een lust voor het oog.Bedankt voor je hulp,super leuk. Hug Marike
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
![]() |
Ik zie weinig kans om Ton van de hoofdcomputer af te jagen, hij is groter en sterker en er zit een waakkat naast hem. Maar ik heb de poncho (voor volw. en kind.) gewoon gekopieerd, voor als je hem nog wil, en bovendien de omslagdoek, die ik bij de Creaties gezet heb, als bonus erbij gekopieerd. De poncho's zijn in vierdubbele stokjes gehaakt, dat zal wel lekker opschieten.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() |
HAD OOK EENS OM EEN PONCHO GEZOCHT , MAAR MET MIJN NEUS BLIJKT WEL WEER,BUS BEDANKT HE, HEB ZE EVEN OPGESLAGEN
|
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |