Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gehaakte sokken

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Newbie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 December 2009
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 137
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Newbie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2010 om 09:44
Dankjewel!
Dan ga ik binnenkort maar eens een poging wagen
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2010 om 12:40
Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

Om te zien hoe snel het gaat : gisteren nog weer een heel paar gehaakt.


Ik ben er eergisteren aan begonnen, maar zo snel als jij nu zegt gaat het bij mij toch niet hoor. Maar een stuk sneller dan sokken breien, dat weer wel.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 14:10
Inmiddels heb ik 1 sok al af en ben ik helemaal enthousiast! Wat een makkelijk patroon, goed te volgen ook. Vanwege de bizarre kleuren (bizar voor sokken in elk geval) worden mijn eerste exemplaren bedsokken/pantoffel-sokken, maar ik heb ook mooie kleurtjes gehaald voor sokken voor de jongens. Ideaal voor sokken voor in de laarzen van de winter .
Back to Top
1gul View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 December 2008
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 290
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer 1gul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 15:10

Help!

Ik kom er niet uit,tot de voet is het me gelukt,nu de hiel....

Help! iemand die het in Jip en Janneke taal wilt uitleggen?

Groetjes,

Sengul

 

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 15:42
Volgens mij is het al redelijk jip-en janneketaal hoor, ik heb althans mijn best gedaan.

Je maakt gewoon eerst de draad vast aan de hiel en maakt een losse. In de volgende twee steken doe je een vaste, en in de steek daarna een halve vaste.
Dan haak je een keerlosse en keert het werk.

In de eerste van de 2 vasten EN in de laatste van de 2 vasten (in beiden dus) haak je nu 2 vasten - je hebt nu vier vasten. In de volgende steek van de enkel maak je weer een halve vaste, en weer een keerlosse.

In de vier steken die je nu hebt, haak je 2 vasten in de 1e vaste, 1 vaste in de 2e en 3e vaste, en weer 2 vasten in de laatste (vierde) vaste. Je hebt nu 6 steken. Maak weer een halve vaste in de volgende steek aan de hiel, een keerlosse, en keren.

Zo haak je elke toer, tot je 20 vasten hebt. En daarna nog een x aantal toeren tot er op de sok nog maar 20 steken staan die je niet met de hiel hebt meegehaakt.

Welk stukje kom je niet uit ?? Want vaak is het gewoon een kwestie van doen, dan wijst het zich gaandeweg vanzelf.
Back to Top
1gul View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 December 2008
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 290
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer 1gul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 16:52

Marleen,

Heyyy,nu lukt het wel,inderdaad een kwestie van doen EN lezen...

Bedankt voor je duidelijke uitleg en het patroon uiteraard....

 

Thanks,

Sengul

 

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 17:09
Dat stukje begreep ik eerst ook niet toen ik het las, maar toen ik de halve vasten ging overslaan klopte het. Er staat trouwens in je patroon een heel klein foutje bij de hiel, in de 3e rij staat '3 v in de 1e steek', dat moet zijn '2 v.....'.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 19:18

heb voor mezelf al m'n eerste sokken gehaakt, manlief vond het zo interessant dat hij vroeg mag ik ook. lijkt me wel lekker warm, hij heeft een hekel aan pantoffels, goed ik heb maat 40 en hij 45 dus stukkie groter, was geen probleem, passen was onderwijl ook geen probleem stak braafjes z'n voet in de lucht en sok erop, eerst nog zonder hiel voor de lengte van de voet, daarna de hiel eraan, had zelfs nog commentaar over de omvang van de enkels en de hoogte van de sok, op een bepaald moment klonk het, zo is het goed hoor, nu gauw de tweede maken, dan kan ik ze aan, tijdens het passen ontdekte hij dat ze toch wel lekker warm zijn.

hardstikke bedankt Marleen

lydia wijsbroek
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2010 om 19:41
Ga ik me net toch onderuit op mijn net-gehaakte sokken , veel te glad! Nou had mijn schoonmoeder een leuk idee (al toen ik ze nog aan het haken was): naai er van die leren zooltjes onder. Lijkt me een goed idee .
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2010 om 07:08
Hier in de handwerkwinkel (ok, in Gronau) verkopen ze van die opstrijk of opplak- antislipdingetjes in de vorm van dierenpootjes en als stickers. Die zijn ideaal als je inderdaad een heel gladde vloer hebt. Zoiets moeten ze volgens mij in Nederland ook wel hebben. Ik herinner me zelfs zoiets in een flesje.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2011 om 21:01
probeer dit item naar boven te halen, l33ntje je hebt het zelf op google docs geplaatst
lydia wijsbroek
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns