Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenGemakkelijk patroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Waasje View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Gemakkelijk patroon
    Posted: 02 September 2010 om 21:47

Hallo allemaal...

Mijn vriendin die les geeft aan 12-jarigen heeft mij een interessante vraag gesteld ... Door mijn kersjes te zien die ik gemaakt heb, kreeg ze het idee om voor moederdag volgend jaar zoiets te maken in de klas als sleutelhangertje...

Nu weet ik wel dat die kersjes niet zoooo moeilijk zijn maar bestaan er soms nog eenvoudiger patronen die goed te doen zijn voor een 12-jarige?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes

Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 02 September 2010 om 22:01
Hallo Waasje,

Tot nog toe heb ik de ervaring ,dat het heel wat energie kost om kinderen te leren haken.
(breien gaat een stuk eenvoudiger) daarom denk ik dat je vriendin het beste de komende tijd eerst kan kieken of het lukt ze rechtdoor te laten haken, en daarna pas iets ingewikkelders.
Mijn dochter heeft in de vakantie een pannenlap gehaakt, en oma gebruikt hem echt, daar is ze reuze trots op.
Back to Top
Waasje View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 02 September 2010 om 22:14

Originally posted by cormout cormout wrote:

Hallo Waasje,

Tot nog toe heb ik de ervaring ,dat het heel wat energie kost om kinderen te leren haken.
(breien gaat een stuk eenvoudiger) daarom denk ik dat je vriendin het beste de komende tijd eerst kan kieken of het lukt ze rechtdoor te laten haken, en daarna pas iets ingewikkelders.
Mijn dochter heeft in de vakantie een pannenlap gehaakt, en oma gebruikt hem echt, daar is ze reuze trots op.

Dat dacht ik ook wel dat het nie zo makkelijk zou zijn... Met breien heb ik geen ervaring dus daar kan ik ze dan niet mee helpen...
Maar ik zal het haar al eens voorstellen om te beginnen met rechtdoor te haken en dan heeft ze misschien al een beter idee of het zou lukken of niet hé...

Ja dat geloof ik maar al te goed dat ze trots is, en met reden!

Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 02 September 2010 om 22:25
op school laten we de kinderen de eerste keer vinger haken.
en daarna een volgende keer de zelfde sliert en dan met de haaknaald, dat vinden de meesten al heel lastig.
We zijn nu begonnen aan vilten bladwijzers, met bovenaan dus een beestje of hartje van vilt en de sliert die tussen je boek moet komen te liggen moeten ze gaan haken met een haaknaald, onderin moet dan nog een knoop of een kraal.
Ik ben heel benieuwd of het deze klas gaat lukken, er zitten altijd kinderen tussen die wat handiger zijn, maar de verassingis dus hoeveel
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 September 2010 om 22:30
Leuk idee. Mijn ervaring met het leren haken aan kinderen: begin bij het begin, er zijn haakboeken speciaal voor kinderen met de juiste opbouw. Dan gaat het ook zeker lukken.

En zeker zal oma trots zijn als ze een gehaakte pannelap krijgt
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 September 2010 om 07:58
ik heb de kids thuis ook geprobeerd te leren haken omdat ze
dat zo leuk vonden maar dat viel zwaar tegen en na 10
pogingen zijn ze gestopt. ik denk dat ze eerst kan proberen
of ze het oppakken.
Back to Top
Waasje View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 03 September 2010 om 08:12

Bedankt voor de hulp allemaal!

Ik ga voorstellen om inderdaad eerst te proberen of de kinderen het onder de knie kunnen krijgen.. Indien het niet zou lukken zal ze een ander ideetje moeten vinden

Groetjes x

Back to Top
Romy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 September 2010 om 08:43

Misschien is tunisch (schrijf ik het goed?) haken een alternatief voor gewoon haken de haaknaald is dikker en je haalt ze in èèn keer door alle lusjes en dan inderdaad een pannelap of als het een groter lapje wordt een gsm hoesje of make up tasje dan kunnen de kinderen het later altijd nog versieren met bloementjes of vilt

iemand leren haken is inderdaad niet makkelijk de vriendin van mijn zoon (18 jaar) wilde het ook graag en ik dacht oh dat kan ze makkelijk  blijkt ze ook nog eens links te zijn ...

<a rel=nofollow href="http://img638.imageshack.us/i/signature1l.gif/"></a>
Back to Top
Waasje View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 03 September 2010 om 08:55
Originally posted by Romy Romy wrote:

Misschien is tunisch (schrijf ik het goed?) haken een alternatief voor gewoon haken de haaknaald is dikker en je haalt ze in èèn keer door alle lusjes en dan inderdaad een pannelap of als het een groter lapje wordt een gsm hoesje of make up tasje dan kunnen de kinderen het later altijd nog versieren met bloementjes of vilt

iemand leren haken is inderdaad niet makkelijk de vriendin van mijn zoon (18 jaar) wilde het ook graag en ik dacht oh dat kan ze makkelijk  blijkt ze ook nog eens links te zijn ...

Ah das ook nog een alternatief natuurlijk, zo'n GSM-hoesje of make-up tasje dat kunnen de mamas ook goed gebruiken hé...
Ik ga es zoeken of ik iets kan vinden om haar door te sturen dan...

Haha ja das dan ook wel weer iets anders, links haken... zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen om dat te leren aan iemand hihi

Back to Top
Romy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 September 2010 om 09:03

en het zijn rechte lapjes dus makkelijker kan volgens mij niet en het versieren ervan wordt natuurlijk helemaal een feest bij de Action heb je zoveel goedkope versierseltjes ...

pfff nou hou op we hebben een hele dag op de bank gezeten met haaknaald en katoen voor een heel klein stukje

<a rel=nofollow href="http://img638.imageshack.us/i/signature1l.gif/"></a>
Back to Top
Waasje View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 03 September 2010 om 09:06

Ja das juist, kunnen de kindjes zich helemaal mee uitleven dan

Hihi is wel grappig.. Maar wie niet waagt...

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns