gerstekorrelsteek |
Reageer ![]() |
Autheur | |
AnVDW ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 29 April 2012 Status: Offline Points: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05 Mei 2012 om 14:28 |
In een breipatroon staat volgende:
7 steken ribbelsteek, daarna gerstekorrelsteek gedurende 87 steken en nogmaals 7 st ribbelsteek. De gerstekorrelsteek staat uitgelegd als volgt: boordsteek 1/1 die u iedere 2e naald omwisselt. Brei ik dan 2 x na elkaar exact dezelfde steken (op de 1e en 2e naald) of brei ik de steken op de 2e nld zoals ze zich voordoen en wissel ik dan pas de 3e nld weer om? Kan iemand me dit uitleggen aub? alvast hartelijk bedankt! An
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je breit 1 recht, 1 averecht. De pen erna zorg je dat de steken verspringen. Dus recht boven averecht, en averecht boven recht. Je krijgt dan een korrelig effect, vandaar de naam. Je breit de steken dus niet zoals ze zich voordoen. Succes, Lida
|
|
![]() |
|
doortje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
je begint bijv. met 1r 1av de volgende nld doe je dat precies anders om ik hoop dat je dit snap want ik ben een oen in uitleggen
![]() |
|
![]() |
|
bedankt!!! ga het meteen uitproberen!
|
|
![]() |
|
Saskia_ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Oktober 2011 Status: Offline Points: 1199 |
Gerstekorrel is: 1 steek recht, een steek averecht, 1 steek recht, 1 steek averecht etc.
Met 87 steken, eindig je als ik mij niet vergis met een rechte steek aan het einde van de eerste pen. De tweede pen begin je dan (na de 7 stekenribbelsteken) met een averechte steek, vervolgens recht, averecht etc .... (mocht ik het niet goed hebben dat je met een rechte steek eindigt maar met een averechte steek aan het einde van de eerste pen, dan begin je met recht). De derde pen doe je weer als de eerste. Recht en averecht wisselen elkaar dus af en je zorgt ervoor de je de volgende pen juist de averechte steek tegen de rechte doet en omgekeerd. Drops heeft ook nog een mooie instructievideo, kan je het met eigen ogen zien. Succes! |
|
![]() |
|
Saskia_ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Oktober 2011 Status: Offline Points: 1199 |
Oh we zijn allemaal tegelijk voor je aan het typen en uitleggen .... Succes hoor!
|
|
![]() |
|
doortje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
ja lachen he daarom werd ik maar stil
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
En dat andere wat je zei is de dubbele gerstekorrel. Weet je die ook meteen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
ok, bedankt voor alle hulp... toch nog even een volgende vraag dan: wat is het verschil met rijstkorrelsteek?
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
Het is de zelfde steek .
In het eng heet hij seedstitch .
ligt eraan wat je onder seed verstaat denk ik
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |