Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gerstekorrelsteek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
AnVDW View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnVDW Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gerstekorrelsteek
    Posted: 05 Mei 2012 om 14:28
In een breipatroon staat volgende: 
7 steken ribbelsteek, daarna gerstekorrelsteek gedurende 87 steken en nogmaals 7 st ribbelsteek.
De gerstekorrelsteek staat uitgelegd als volgt: 
boordsteek 1/1 die u iedere 2e naald omwisselt.

Brei ik dan 2 x na elkaar exact dezelfde steken (op de 1e en 2e naald) of brei ik de steken op de 2e nld zoals ze zich voordoen en wissel ik dan pas de 3e nld weer om?

Kan iemand me dit uitleggen aub? alvast hartelijk bedankt!
An
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 14:36
Je breit 1 recht, 1 averecht. De pen erna zorg je dat de steken verspringen. Dus recht boven averecht, en averecht boven recht. Je krijgt dan een korrelig effect, vandaar de naam. Je breit de steken dus niet zoals ze zich voordoen. Succes, Lida
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 14:36
je begint bijv. met 1r 1av de volgende nld doe je dat precies anders om ik hoop dat je dit snap want ik ben een oen in uitleggen Confused
Back to Top
AnVDW View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnVDW Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 14:38
bedankt!!! ga het meteen uitproberen!
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 14:42
Gerstekorrel is: 1 steek recht, een steek averecht, 1 steek recht, 1 steek averecht etc.
Met 87 steken, eindig je als ik mij niet vergis met een rechte steek aan het einde van de eerste pen.

De tweede pen begin je dan (na de 7 stekenribbelsteken) met een averechte steek, vervolgens recht, averecht etc ....  (mocht ik het niet goed hebben dat je met een rechte steek eindigt maar met een averechte steek aan het einde van de eerste pen, dan begin je met recht). 

De derde pen doe je weer als de eerste. 

Recht en averecht wisselen elkaar dus af en je zorgt ervoor de je de volgende pen juist de averechte steek tegen de rechte doet en omgekeerd. 

Drops heeft ook nog een mooie instructievideo, kan je het met eigen ogen zien. Succes!

Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 14:43
Oh we zijn allemaal tegelijk voor je aan het typen en uitleggen .... Succes hoor!
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 14:45
ja lachen he daarom werd ik maar stil LOLLOLLOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 16:02
En dat andere wat je zei is de dubbele gerstekorrel. Weet je die ook meteen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
AnVDW View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnVDW Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 18:45
ok, bedankt voor alle hulp... toch nog even een volgende vraag dan: wat is het verschil met rijstkorrelsteek?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 19:01
Het is de zelfde steek .

In het eng heet hij seedstitch .
ligt eraan wat je onder seed verstaat denk ik
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns