Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Geschiedenisles

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Geschiedenisles
    Posted: 23 November 2021 om 16:24
Ooit leerde ik op school over de Franse revolutie. Dat het volk geen graan had om brood te bakken, omdat ze dat aan de adel en grondbezitters moesten afstaan. En dat het volk in opstand kwam voor het paleis. Waarop Marie Antoinette vroeg, waarom die mensen zo boos waren. Wel, Majesteit, zij willen brood. Welnu, als er geen brood is, kunnen ze toch koek eten? Probleem opgelost. Dit lesje deed me vandaag denken aan de toeslagenaffaire, waarover weer eens in de tweede kamer vragen gesteld werden aan de betreffende staatssecretaris. In de kranten had al gestaan, dat de belastingdienst speciaal lette op lage inkomens en die het eerst had aangepakt om geld terug te vorderen. Kamerleden wilden o.a. weten of dat waar is en hoe het wel in de krant kon komen, terwijl zij niet op de hoogte waren gesteld. Welnu, er komt een brief met volledige uitleg. Het staat al in de kranten, maar de staatssecretaris en haar kornuiten zijn nog bezig met een brief voor de kamerleden. Soms weet ik niet of de politiek om te lachen of om te huilen is. Een soap is het wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2021 om 09:31
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ooit leerde ik op school over de Franse revolutie. Dat het volk geen graan had om brood te bakken, omdat ze dat aan de adel en grondbezitters moesten afstaan. En dat het volk in opstand kwam voor het paleis. Waarop Marie Antoinette vroeg, waarom die mensen zo boos waren. Wel, Majesteit, zij willen brood. Welnu, als er geen brood is, kunnen ze toch koek eten? Probleem opgelost. Dit lesje deed me vandaag denken aan de toeslagenaffaire, waarover weer eens in de tweede kamer vragen gesteld werden aan de betreffende staatssecretaris. In de kranten had al gestaan, dat de belastingdienst speciaal lette op lage inkomens en die het eerst had aangepakt om geld terug te vorderen. Kamerleden wilden o.a. weten of dat waar is en hoe het wel in de krant kon komen, terwijl zij niet op de hoogte waren gesteld. Welnu, er komt een brief met volledige uitleg. Het staat al in de kranten, maar de staatssecretaris en haar kornuiten zijn nog bezig met een brief voor de kamerleden. Soms weet ik niet of de politiek om te lachen of om te huilen is. Een soap is het wel.

Ons hele kabinet c.q. regering vind ik onderhand 1 groot circus worden en knopen doorhakken daar hebben zij nog nooit van gehoord!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2021 om 18:25
Ik wou dat ze zelfkennis kregen en uitzichzelf opstapten en hun verontschuldigingen aanboden, maar ja hoe leggen ze dat uit aan hun achterban ?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns