Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sokken maat 50 breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 290
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sokken maat 50 breien
    Posted: 10 Mei 2024 om 09:54

Hallo allemaal, er is mij gevraagd om sokken te breien voor iemand met maat 50.
Ik ben nu nog bezig met maat 44 volgens bovenstaande tabel. Maar hoe trek ik deze door naar maat 50? Moet ik 76 of 80 steken opzetten en 36 of 38 toeren grote hiel?
De tabel gaat uit er van uit dat de hele sok gebreid word met naald 2,5.
Heeft wellicht iemand hier ervaring mee? Want tussendoor passen is geen optie helaas daarvoor wonen ze te ver om steeds heen en weer te rijden haha. 
Alvast bedankt 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2024 om 11:12
https://mooizelfgemaakt.nl/files/2138/afbeeldingen/basispatroon-sokken-breien.pdf

hier hebben ze voor maat 48/49 ook 72 steken. Als ge u de persoon voor wie de sokken zijn inbeeldt, heeft die dan brede voeten of smalle of eerder gewone? Als die echt brede voeten heeft zou ik idd 4 steken meer opzetten.
En dan efkes zien hoeveel cm de voetlengte is. (en dat gaat een eind breien worden).
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 290
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2024 om 11:25
Ja ik heb al opgedragen om de voeten op te meten. Ik heb een site gevonden waar ze aangeven hoe te meten.

En volgens mij heeft diegene geen enorm brede voeten ofzo haha.. gewoon normaal denk ik, maar zijn zulke "woonboten" dat het ook moeilijk in te schatten is
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.423 seconden.
Lang Yarns