Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

automatische punnikklos

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jitske View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 December 2011
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jitske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2011 om 23:46

Ik heb precies de zelfde wol genomen als wat het patroon beschreef, dit is ook wat in de winkel bij elkaar gezocht is voor me, geen goedkope wol dus. Zelf heeft ze voor mij het beginnetje opgezet om te kijken of hij het goed deed, en dat was ook zo. Ik heb er bijna een streng mee gemaakt en weer gaat hij heel stroef lopen, draai nu heel langzaam en af en toe kraakt hij gewoon. Ga gewoon aan mezelf twijfelen

 

gr

Jitske
Back to Top
willywortel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 April 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 380
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willywortel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 00:48
Als ik jou was. dan zou ik maar even naar
het bedrijf bellen of een mailtje sturen.
En het verhaal vertellen. Ik weet het nu ook even
niet meer.sorry.
Als ik te dik garen neem dan kraakt het ook,
vandaar die vraag.Ik neem ongeveer de dikte van haaknaald
nr 2.5 en bij mooi gladde wol draad voor nr 3


gr.
To smile , is the way to help change the world.

willywortel
Back to Top
vrioom View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Februari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 595
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vrioom Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 09:59
Originally posted by willywortel willywortel wrote:

[QUOTE=Jitske]

/QUOTE]

Dat hij vast loopt, is vaak omdat de draad dan te strak
wordt gehouden.Telkens een lange draad los op de bank
of grond doen en dan gaat het supper snel en handig.
Dus NIET de draad vanaf de bol laten lopen,maar een stuk
los laten hangen.
Vergeet niet om het gewichtje te verzetten.En uit
laten draaien.

Bovenstaande klopt helemaal. De draad moet al afgewikkeld zijn, anders loopt het machientje niet goed. Ik heb overigens een blauwe.

vrioom
Back to Top
Jitske View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 December 2011
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jitske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 10:00
Helaas niks aan te doen. Bedankt voor het mee denken. Was een
beetje bang dat ik wat verkeerd deed vandaar.
Gr.
Jitske
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 20:27

Ik heb ook een blauwe en 7 bollen wibrawol gedraaid en een sjaal gebreid............werd heel zwaar ...................uitgehaald en een kussenovertra\ek van gemaakt.

ben nu met iets dunnere wol bezig weer voor een kussen.

Het vast lopen herken ik ik haal eerst wol uit de bol leg ik door de kamer dan gaat het makkelijk zat, maak een bol en doe er een dik elastiek om zo kan ik eerst zittend een stukje doen en dan staand tot hij op de grond valt en tijdens het draaien van de molen laat ik de bol uitdraaien dat gaat echt het beste.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Jitske View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 December 2011
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jitske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 20:37
Ik heb phildar wol helemaalmdezeldfde die inhet patroon ook gebruikt
word dus zou goed moeten zijn. Ik heb wel een oranje , zouden de
blauwe dan beter zijn? Zou er verschil in zitten?
Jitske
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 22:37
ik zou het niet weten d 2 ste blauwe viel en was niet meer in elkaar te krijgen heb een andere gekocht.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
vrioom View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Februari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 595
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vrioom Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2011 om 07:26
Dat weet ik ook niet. Maar de blauwe kreunt en steunt ook voor te dikke wol en te strakke draad en wol die gewoon niet lekker loopt. Dus ik denk dat er geen verschil in zit. Pak maar eens een dunnere draad dan draait hij in een tel een bol op in een punnikdraad.Als je begrijpt wat ik bedoel.
vrioom
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2011 om 09:03
Ik heb ook de Phildar wol en mijn ervaring is dat alleen de almbswol het goed doet, de rest is te duk of te pluizig, dus die doe ik gewoon met de hand.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2011 om 09:44
Mijn ervaring is dat je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geduld met het molentje moet hebben .
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
vrioom View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Februari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 595
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vrioom Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2011 om 10:06

Originally posted by Corrie Corrie wrote:

Mijn ervaring is dat je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geduld met het molentje moet hebben .

Klopt en over de kwaliteit valt ook wat te zeggen!!!

vrioom
Back to Top
willywortel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 April 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 380
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willywortel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2011 om 10:20

Jitske

Probeer vandaag eens dunne wol,of katoen.
En dan alle tips van hier boven
Ik denk dat er dan een wereld voor je
open gaat.
Laat ons weten of het gelukt is.

To smile , is the way to help change the world.

willywortel
Back to Top
Jitske View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 December 2011
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jitske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2011 om 12:17

Ik denk dat jullie allemaal gewoon gelijk hebben en dat de voorgeschreven wol helemaal niet geschikt is voor het molentje, en eigenlijk alleen maar heel dunne wol goed werkt. Maar ben blij te lezen dat ik toch niet de enige ben die er lichtelijk niet goed van word .

Hihi ik ga al jullie goede raad opvolgen maar vooral die van heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geduld

gr

Jitske
Back to Top
vrioom View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Februari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 595
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vrioom Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 12:15

Lees op deze site

http://www.breiwinkel.nl/shop0/index.php?action=page&gro up_id=41&lang=NL

dat de fabrikant de breimolen uit de handel heeft genomen. De molen van mij ziet er anders uit. Ik heb hem gekocht bij hobbydoos. Die zijn anders dan die op de site staan en uit de handel genomen zijn. Dus als je dezelfde hebt zou ik naar de winkel teruggaan met de info van de site.

vrioom
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 16:11

ik ken deze niet heb een blauwe en ik had hem uitgeleend..........doe ik nooit nooit meer degene kon er helemaal niet mee omgaan en de wol zat helemaal raar kreeg er heen of terug geen beweging meer in dus voorzichtig de wol weggeknipt maar kreeg hem niet meer aan de praat.

Toen viel hij nog uit mijn handen ook en het deksel viel eraf en was er zonder naalden wel in te krijgen maar met naalden niet meer.

Ben terug gegaan naar de winkel heb gevraagd of zei het konden maar nee nu wacht ze op de vertegenwoordiger en dan zien wij wel.

Ik heb een nieuwe gekocht want kan niet zonder

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Jitske View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 December 2011
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jitske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 19:07
Ik had dat dus hetzelfde met de eerste klos. Ze hadden mij gezegd dat
je af en toe het wieltje onderin een beetje moet smeren. Ik probeerde
dat dus ook en dat ging faliekant mis, een naaltje zat raar scheef en
uiteindelijk had ik alles in mijn handen. Nou inderdaad met geen
mogelijkheid er meer goed in te krijgen. Ik heb een ander gekregen en
toen hij weer vast liep dacht ik ik vraag of zij het willen smeren. Ook bij
hun ging het niet goed. Ben nu dus aan mijn derde en ging een beetje
twijfelen aan mezelf :-). Ik heb een oranje dus niet degene die uit de
handel is. Wel vertelde ze mij dat er bij phildar een serie is geweest die
niet goed was en die ze terug mochten geven. Dus blijkbaar ben ik niet
de enige met het probleem. Daarbij blijft het kunstof dus niet echt sterk.
Vind het echt jammer want het is ontzettend leuk om te doen. Maar ik
geef de moed nog niet op
Jitske
Back to Top
vrioom View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Februari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 595
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vrioom Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2011 om 10:57
Die uit de handel is volgens mij juist de oranje!!!
vrioom
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns