Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

statische electriciteit

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: statische electriciteit
    Posted: 30 Maart 2011 om 21:34
Ik wil ook graag jullie hulp bij mijn probleem.

Ik heb veel last van statische elektriciteit, liften,
deuren met metaal, de koelkast enz , zijn voor mij
bronnen van ergenis.

Maar mijn grootste probleem blijft de gebreide kleding.
Iedere trui of vest wat gewassen is blijft als een
plakbandje aan mij kleven. Mijn haren lijken na het
aankleden wel een ragebol. Helaas ben ik allergisch voor
wasverzachter.Ik draag altijd een shirt met lange mouwen
onder de truien en vesten. Straks is mijn omslagdoek
klaar en kan ik hem nadat ik hem gewassen heb niet meer
omslaan omdat hij "kleeft".( ik maak niet voor niets een
donkere omslagdoek, wanneer daar een vlekje op komt zie
je het niet zou snel )
Wie heeft de gouden tip voor mij.
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2011 om 22:09
Ik heb eens horen zeggen dat je de kleding 24 uur in de vriezer moet leggen na het drogen. Dan zou het over moeten zijn. Ik heb het trouwens nooit geprobeerd want mijn vriezer zit altijd vol.
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2011 om 19:24

Heb je Neutral wasverzachter al eens geprobeerd, dei is speciaal voor mensen die niet tegen geur- en smaakstoffen kunnen.

 

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2011 om 19:32
misschien een gekke vraag, maar wat voor schoenen draag jij, het kan zijn dat de zolen van je schoenen de statische electriciteit opwekken. ik heb nu schoenen met leren zolen en heb het niet meer, anders kon ik niets aanraken zelfs niet iemand een hand geven want dan knetterde het, en de mensen schrokken zich rot.
lydia wijsbroek
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2011 om 20:58
Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

misschien een gekke vraag, maar wat
voor schoenen draag jij, het kan zijn dat de zolen van je
schoenen de statische electriciteit opwekken. ik heb nu
schoenen met leren zolen en heb het niet meer, anders kon
ik niets aanraken zelfs niet iemand een hand geven want dan
knetterde het, en de mensen schrokken zich rot.


Ik heb eerlijk gezegd geen idee, zal het eens nakijken,
mijn laarzen hebben zeker geen leren zool.
Wel een goede tip zeg, bedankt.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2011 om 09:00
Brei/haak je met wol die geheel of voor een groot deel synthetisch is? Ik heb het namelijk alleen bij synthetische garens, zodra er 50% of meer wol in zit heb ik het niet.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 17 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 109
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer speets Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2011 om 16:08
Ik heb een jas waar ik altijd erg statisch van word. Als ik die uitdoe en daarna bijvoorbeeld de kraan aanraak krijg ik een vervelende schok.
Nu heb ik me aangewend om elke keer als ik denk dat ik statisch ben, even mijn handen op hout te leggen om te ontladen. Het ziet er dwangmatig uit maar het werkt wel
Ik heb het 's winters ook als ik uit de auto stap: dan trek ik een vonk als ik de sleutel in het portier steek, daar heb ik zo de pest aan

Ik draag alleen 100% wol en daar word ik niet statisch van! Tenminste niet mijn haar enzo, probeer maar eens.

Ik loop niet op leren zolen omdat dat zo'n herrie maakt op een houten/harde vloer.
(Ach ja, het altijd wat ).
Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 20:53

weet je wat helpt je handen tegen het ijzer houden als je uit stapt dus de deur vast blijven houden en allebei je voeten eerst buiten zetten dan krijg je nooit geen stroom en als je de voordeur open wil doen even je hand tegen de deurpost doen met je handen schudden helpt ook net zo als je je handen afschud na het handen wassen, bij helpt het goed.

 

groetjes elma

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 21:55

Ik heb dat ook Diny, mijn kinderne willen me niet eens een kus geven want dat prikt

En de autoportieren ooohh die doen ook zo'n pijn dan. Ik heb nog geen oplossing gevonden.

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2011 om 16:24
het weer doet er ook veel aan als het vriest heb ik er ook
last van en syntesche pull niet in de droogkast maar buiten
laten hangen kan ook helpen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2011 om 16:48
Dit nare effect ken ik ook na het uittrekken van een synthetisch windjack of een acryltrui e.d. Ik ben er op bedacht en om te ontladen (volgens mij werkt dat niet in combinatie met hout) geef ik met mijn vuist een tik tegen een metalen deurklink. Je hoort het dan wel knetteren maar het doet geen pijn zoals je dat hebt met de zachte binnenkant van je vingers. Daar zitten je zenuwuiteindjes van je tastzin en dan is het erg hinderlijk als de vonken daar overspringen.

Mijn man heeft ooit een langwerpig apparaatje aan zijn autosleutel bevestigd om het autoportier met dat dingetje aan te raken zodat hij de "opduvel" niet dagelijks door zijn handen kreeg.

Ik heb ook gehoord dat het de combinatie is van schoenzolen met de vloerbedekking waar je op loopt. En de strijkplank bij mij is berucht als ik bijvoorbeeld synthetische voeringstof moet strijken.  
Back to Top
francis2 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 30 December 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 95
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2011 om 00:33

Vroeger had ik daar ook enorm last van. Ik droeg dan ook altijd kleding van wol. Maar sinds ik er nietmeer tegen kan, heb ik niks van wol in kleding, tenzij het alpacawol is, (raar, maar die prikt helemaal niet) De gewone scheerwol (1% wool is al voldoende om waar mijn huid contakt heeft met het kledingstuk, om rode spikkels te vertonen)

En diny, je schrijft dat je niet tegen wasverzachter kunt. Dat is best begrijpelijk. Er zijn meer mensen dan je denkt die niet tegen wasverzachter kunnen. Het is infeite ook een zeep, zij het iets anders van samenstelling dan de gewone waszeep.

Mijn broer is daar ook héél gevoelig voor. Daarom dat wij de goedkoopste azijn gebruiken. Het spoelbakje vol met azijn en klaar. Het voordeel daarbij is, ook geen antikalk meer. En, de was ruikt lekker fris. OK, het is de eerste keer wel ff wennen. (net zoals je een andere geur van zeep neemt)

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2011 om 11:38
Nou hoor ik wasmachinefabrikanten regelmatig zeggen dat je geen azijn in je machine moet gebruiken. Wasverzachter gebruik ik in het geheel niet. Wij hebben hier dH 4,6 dat is behoorlijk zacht water. Als iets lekker zacht moet worden (en dat geldt ook voor wol), doe ik wel eens shampoo in het zeepbakje erbij. Dat verzacht ook. Het verschil is dat wasverzachter in het laatste spoelwater gaat en er niet uitgespoeld wordt. Als je iets verzachtends toevoegt bij de zeep, dan wordt het wel goed nagespoeld.   
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns