Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Fournituren

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23647
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Fournituren
    Posted: 15 Juni 2015 om 16:21
Er zijn niet veel foruniturenwinkels meer, alleen nog kramen op de markt. Maar kijk eens wat een schat je zelf in huis hebt, als je oude kleren afdankt. De goede, bruikbare wil het Leger des Heils wel hebben, en je mag schone lompen ook in de container gooien.

Maar sloop ze dan eerst grondig. Alle ritsen, knopen, applicaties, kantjes, linten en ringetjes kun je hergebruiken. Van leuke figuurtjes kun je met tweezijdig vlieseline een applicatie maken.

Ook die ringetjes van de elektrische tandenborstelopzetborstels kun je gebruiken. (Mooi woord voor galgje spelen).

Je kunt goede stukjes uit je oude lingerie halen voor poppenondergoed.

Of repen knippen uit t-shirts en tricot hemden, om een kattenmand of fruitschaal van te haken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2015 om 20:27
En kramen op internet - maar daar kun je niet voelùh.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2015 om 09:42
ha magtelt, ook ik ben zon sloper!
altijd handig!
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2015 om 09:50
Hier staat er nog een met fournituren op de markt. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2015 om 14:39
In Haarlem is sinds kort een winkeltje gekomen waar ze zelfs weer stopwol verkopen .Ik ben er zelf nog nooit geweest want ik heb het zelfde voorraadje aangelegd als Machtelt. Ik denk dat er nog wel bij zijn van m'n moeder en sommige herken ik nog
Ik had er een oud baasje naar toe gestuurd die bij het repair cafe kwam vragen of we ook sokken stopten ( van die lange ) .

Ja hoor als u daar en daar de stopwol maar gaat kopen .
Warempel hij kwam de volgende keer terug .

Hij was een beetje laat want hij was in slaap gesukkeld
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23647
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2015 om 09:09
Ik heb overigens drukkertjes nodig voor poppenkleren, mijne zijn op. Dat is een mooie reden om a.s. maandag naar de markt te gaan, waar nog wel 2 of 3 fourniturenkramen staan en een paar met lappen stof. IK zal eens kijken of ze nog kaartjes stopwol hebben.

Ik weet dat ze elleboog- en kniestukken hebben. Maar ja, die maken we toch zeker zelf uit oude jeans met dubbelzijdig vlieseline?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2015 om 15:22
ja mutti, in haarlem kijk je je ogen uit!
mooie wolwinkels,schoeenenwinkels een winkel voor viltnaalden enz,
kan haarlem iets dichterbij komen liggen misschien, tis nu zon takkend op de fiets
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2015 om 18:37
Ik haal ook de vulling uit oude of kapotte
gewatteerde jacks, en gebruik die als vulling
voor m'n gehaakte / gebreide knuffels en poppen 
Ik haak nooit af!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns