Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wolsnijder

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 14 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 520
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wolsnijder
    Posted: 29 Augustus 2012 om 21:30
Dit vond ik in de kringloopwinkel, in de bak met breinaalden. Het is een wolsnijder, zover kwam ik al bij google Wink Waar wordt het voor gebruikt? Alleen om draadjes wol te snijden voor knoopwerk? (ook google...) En hoe werkt het dan?

Ik ben gewoon nieuwsgierig, dus ik hoop dat iemand het weet!


Blessed to be a blessing
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 21:42
nou dat is apart, dat heb ik echt nog nooit gezien, hoe ziet de onderkant er uit ?   het lijkt bijna wel voor snijbonen, ik ken het echt niet,goh een wolsnijder nooit van gehoord
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 14 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 520
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 21:51
Onderkant:


Blessed to be a blessing
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 22:05
nu snap ik er nog minder van, ik zou niet weten hoe het werkt, heel apart, ik ben heel benieuwd naar de uitleg van iemand die het wel weet
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 22:11
Het enige wat ik kan bedenken is dat dit misschien gebruikt wordt voor smirna tapijten.
Daar heb je toch allemaal gelijke stukjes wol voor nodig ?
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 22:20
ja dat deden we op een vierkant houten latje, aan 1 kant zat er een smalle gleuf, dan de wol omwikkelen om het houtje en met een scherp mesje snijden in de gleuf en je had allmaal gelijk draadjes, dit heb ik nog nooit gezien.
lydia wijsbroek
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2012
Status: Offline
Points: 1570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 22:52
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 22:53
In april zocht Marileen er nog een hihihihhi. ik vond op googledeze link naar het forum hier  

maar de uitleg stond er niet  dus hier  en het  is dus idd voor wol in de juiste maat snijden.

Vintage Imra wolsnijder voor het snijden van smyrna wol op 5,5 cm lengte, nog in verpakking




Vintage Imra wolsnijder voor het snijden van smyrna wol op 5,5 cm lengte, nog in verpakking
Vintage Imra wolsnijder voor het snijden van smyrna wol op 5,5 cm lengte, nog in verpakking - 2


Vintage Imra wolsnijder voor het snijden van smyrna wol op 5,5 cm lengte, nog in verpakking - 3

€ 4 50

Het artikel is uitverkocht. 

Dit is een wolsnijder van Imra die gebruikt kan worden om wol op lengtes van 5,5  cm te snijden ten behoeve van bijvoorbeeld smyrna knoopwerk. Deze vintage wolsnijder, made in Germany, is in een goede vintage staat en bevindt zich nog in de originele verpakking met de gebruiksaanwijzing er nog bij.

Je betaalt voor dit onmisbare praktische hulpmiddel bij het knopen met wol 4,50 euro exclusief verzendkosten.




Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 December 2007
Status: Offline
Points: 2280
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 22:55
toevallig dat ik hem ook deze week in de kringloopwinkel zag liggen, heb het niet gekocht
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 14 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 520
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 23:07
Die links had ik ook gevonden :) helaas staat er nergens hoe het werkt... Morgen nog maar eens beter googelen denk ik...
Blessed to be a blessing
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 23:22
oh dat lijkt me ook wel handig ja weten hoe het werkt hihihihihhiiWink
Ikhad het topic niet helmaal goed gelezen denk ik hihihihihiLOL


Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 December 2007
Status: Offline
Points: 2280
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 23:25
ik wil van de week nog wel even kijken of hij hier nog ligt en of er een beschrijving bij zit
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 23:31
Ik werd toch wel nieuwsgierig hoe dit apparaat moest werken en heb deze link gevonden met een foto van hoe het moet werken (ik heb het scherm op 200% gezet, dan kan je het goed zien:
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 December 2007
Status: Offline
Points: 2280
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 23:37
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2012 om 10:51
Deze dingen werden gebruikt om strengen smyrna wol te snijden, ik heb er kilometers wol mee gesneden, was een service van het handwerkwinkeltje waar ik 35 jaar geleden als studente werkte om wat extra's te verdienen.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2012 om 20:56
heb zo`n ding regelmatig in de kringloop winkel gezien
is inderdaad om wol mee te snijden om kussen en kleden mee te gaan knopen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns