Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Boordsteek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JokeB View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 December 2014
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Boordsteek
    Posted: 02 December 2014 om 00:50
Hoi iedereen, ik ben nieuw op dit forum en ben me sinds zeer recent aan het verdiepen in de wondere wereld van het breien. Helaas loopt dit niet steeds van een leien dakje, zelfs niet met de vele Youtube filmpjes en de drie boeken die ik reeds kocht. Ik heb net de boordsteek geleerd, maar zit toch nog met een probleem dat ik maar niet opgelost krijg. Ik brei de eerste naald telkens herhalend 1r. - 1 av., maar als ik dan aan de tweede naald begin weet ik met welke steek te beginnen.. 
Ik heb begrepen dat je verder moet breien 'zoals de steken zich voordoen': http://www.stricka.nl/hulp-bij-breien/terminologie/steken-breien-zoals-ze-zich-voordoen/#.VHzHLotPNJ8

In dit filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=94T9jRlfdMc) laten ze dit duidelijk zien maar zij zit echter al heel wat verder dan de eerste pen. Ik kan het in ieder geval niet zien bij de eerste naald (en bij de tweede en derde helaas ook niet).. 

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Groetjes
Joke
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14071
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2014 om 08:34
Maar Joke toch. Je denkt te ver neem ik aan. Je breit 1r.-1av. Nemen we aan je hebt een even aantal steken opgezet. Dan eindig je dus met 1 av. Je draait het werk op en moet de nieuwe naald beginnen. Met het bestuderen van al je boeken en youtube filmpjes zul je ondertussen toch geleerd hebben dat dat de achterkant van averecht de rechte steek, een Veetje, is. De voorkant van de rechte steek. Dus je begint met recht de nieuwe naald. Ben je met recht gestopt begin je met averecht. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2014 om 09:38
Je kunt aan de eerste steek niet goed zien of hij recht of averecht is, maar wel aan de tweede en volgende steken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JokeB View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 December 2014
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2014 om 18:55
Bedankt voor de reactie, het lukt nu Smile
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns