Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gerapporteerd

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2021 om 16:17
IK liep heel veel in mijn jeugd, om tramgeld uit te sparen en voor de lol. Aan gym had ik een bloedhekel, ik vond zweten niet fijn, en ik was niet geïnteresseerd in winnen. Maar stom toevallig werd ik voor een spierknobbeltje naar een fysiotherapeut gestuurd en die zette me eerst in de wachtkamer, wat een ruimte was, waar bejaarden op allerlei apparaten liepen, roeiden en fietsten. Het bleek dat er bij die Fysio Noordhuis allerlei groepen waren, onder andere bejaarden met COPD, Diabetes en andere problemen, alle cliënten waren welkom, als er plaats was. Zo begon ik in 2013 met eens per week, wat al snel twee keer per week werd. En ik werd min of meer verleid om op de crosstrainer te gaan werken, oh wat haatte ik dat ding. Ik begon met 1 minuut en per keer kwam er een minuut bij. Toen ik aan de tien minuten was, bleek mijn bloedsuiker onder de 6 te zijn en blijven en kon ik stoppen met 1 Metformine en later ook met de andere. Voortaan was de crosstrainer mijn vriendje. Via de sportschool kwam ik ook op de soos terecht. Ik hoop het allemaal weer op te kunnen vatten, nu ik twee keer geprikt ben. Volgende week heb ik een afspraak voor Caesartherapie of is het Cesartherapie? om te beginnen.

Oja uiteindelijk wist ik Ton mee te slepen, die ook 1 x per week begon en algauw ingeburgerd was in de groep en 2 x meekwam. Na afloop koffie en boeiende gesprekken over kunst en natuur en dat soort dingen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14084
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2021 om 22:53
Vandaag zouden we een kort rondje doen. Duurt 40 minuten. We hebben er ongeveer anderhalf uur over gedaan. Het was heel gezellig.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2021 om 08:31
Wij hebben op de Veluwe parkeerplaats Het leesten, met een café, een hondenuitlaatbos en een wandelbos met diverse looproutes. Wij liepen vroeger met onze kinderen die van 2,5 km, maar de kinderen liepen dan meer dan 10 km. Zij holden aldoor vooruit naar het volgende paaltje met markering, terug naar ons om het te rapporteren, dan weer vooruit om op ons te wachten en dan nog eens heen en terug om te kijken waar we bleven. Niet dat ze ooit uit het zicht waren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2021 om 08:36
LOLLOL ik zie het zo voor me
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2021 om 09:27
Wij hebben hier een speciale kinderroute in de duinen

Bij de paaltjes staan dan vragen of dingen waar je op   moet letten .
Afbeeldingen van dieren .

Halverwege kom je op een open plek , waar de kinderen kunnen spelen ,met materialen uit de natuur ,omgevallen bomen ,stapels takken waar je een hut mee kan bouwen ,alles mag . Voor de ouders staan er bankjes .

Na de open plek kan je kiezen of je de korte route neemt naar de uitgang of de langere Neem je de langere dan heb je kans dat je de grazende runderen tegenkomt .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2021 om 17:35
Wij hadden het veel te druk met uitkijken naar wolven en roodkapjes om ons druk te maken over de natuur. Hoewel onze zoon wel vaak met grote takken liep te sjouwen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2021 om 15:39
Pas naar Limburg geweest om wat spullen naar een nieuwe eigenaar te brengen, extra ingebouwd: een bezoekje aan de bakker en een lekkere wandeling - heerlijk.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2021 om 15:57
De nachtegaal en de leeuwerik nog gehoord ?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14084
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2021 om 21:28
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Pas naar Limburg geweest om wat spullen naar een nieuwe eigenaar te brengen, extra ingebouwd: een bezoekje aan de bakker en een lekkere wandeling - heerlijk.

En waar was je in Limburg?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 10:52
Berg en Terblijt, dat is toch wel echt Limburg - niet net met de teen erin zullen we maar zeggen. Tot mijn verrassing zijn dat 2 dorpen, 
dat zie je alleen als je op de komborden let.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 10:59
@Mutti, ik ben daar heel slecht in - ik zei laatst dat er bij ons een valkje jaagt en mijn schoonzus zei dat ze die ook vaak hoorde en ik dacht toen
huh, hoe klinkt die dan. Meer voor hier normale vogels ken ik wel, de groene "lach" specht, de tortels, de spreeuwen, de merels en de scholeksters/kievieten. 
Maar het verschil tussen roodborst, de meesjes, de musjes, de vinken en de boomklever - nee toch min of meer toondoof LOL. Het kwinkeleert allemaal
door elkaar en ik kan dan geen onderscheid maken.

En onze kippen, de lawaaipapegaaien, ook dat is duidelijk herkenbaar. Ik neem nooit meer Leghorns, wat een aanstellers. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 11:43
LW 1463,

Het was misschien een flauw grapje ,maar het limburgs volkslied begint zo " Waar in het bronsgroen eikenhout ' t nachtegaaltje zingt en langs ' t wuivend   ? Korenveld ' t lied des leeuweriks klinkt enz enz .

Ik herken er ook niet veel , maar ik luister op zondagmorgen altijd naar vroege vogels en daar leer je best wel wat van .Zo zijn er vogels die de zang van andere vogels nadoen .

Wij leerden op de lagere school de liederen van de provincies en als Rotterdammers het Rotterdams lied .

Het zal wel een hobby van de onderwijzer zijn geweest ,maar er zijn er nog een paar blijven hangen

Zo heb ik ..ook alle coupletten van het Wilhelmus gekend , Degene die ze kende mocht met de onderwijzer mee naar Delft ,dat was heel wat in die tijd .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14084
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 20:48
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Berg en Terblijt, dat is toch wel echt Limburg - niet net met de teen erin zullen we maar zeggen. Tot mijn verrassing zijn dat 2 dorpen, 
dat zie je alleen als je op de komborden let.

Vanaf de kerk van Berg en Terblijt was je 10km bij mij vandaan. Ik woon in Wijlre. Je was welkom geweest.
Mijn schoonzusje heeft familie in Berg. Zij zal nooit zeggen dat haar familie in Berg en Terblijt woont, altijd Berg.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2021 om 10:14
Dan ben ik nog dichterbij geweest, want vanaf Berg zijn we via Sibbe naar Groot Welsden gereden en daar hebben we gewandeld. 
Mijn man ging vroeger helemaal met de auto die kant op en dan fietsen, dus die riep "ik ken het hier, ik ging hier altijd fietsen".
Ik heb er erg van genoten, ik ben blij dat het hier vlak is, maar als ik die heuvels allemaal zie raak ik helemaal verliefd op het landschap.

@Mutti, zelfs ik heb dat niet geleerd (dat was overduidelijk lijkt mij) en dan vind ik zelfs dat ze tegenwoordig op school nog veel minder 
leren dan ik. Maar misschien leren ze niet minder, maar andere dingen.
1 van de nichtjes moest voor school 30 planten zoeken (die je makkelijk in de natuur vinden kunt) en ik dacht dat heb ik nooit gedaan.
Dat fluitekruid fluitekruid is, is kennis uit een ander vaatje.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14084
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2021 om 10:56
Lw, vanaf Sibbe de berg afrollen en je was al bijna in Wijlre.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.265 seconden.
Lang Yarns