Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

naaimachine

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
foxy lady View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 26 September 2009
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer foxy lady Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: naaimachine
    Posted: 30 Oktober 2011 om 15:38
Dag Dames,

Misschien staat deze vraag niet helemaal op de juiste plek. Maar ik denk er over na om een naaimachine aan te schaffen. Eerst gewoon een hele simpele want ik heb er helemaal nog geen ervaring mee, en zal eerst alleen simpele dingetjes doen/maken.
Nu heeft de Blokker volgens mij 2 redelijk goedkope machines:
De Singer 1409 Promise en de Toyota JSF18.
Heeft iemand van jullie welke van de twee het simpelste te bedienen is / het beste is?

Groetjes Marijke
Back to Top
chikay70 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chikay70 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 16:24
Mijn moeder heeft er een van de blokker en het zijn goede machines
maar je kunt het niet vergelijken met een prof naaimachine om mee te
beginnen werkt hij perfect.
Zelf heb ik er een van de lidle een singer en die werkt ook goed.
Ook ik ben een beginner en ja om dan gelijk een dure te kopen vond ik
zonde dus vandaar.
Succes
Groetjes Jose
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 21:37
Ik heb een totaal andere mening. Als je echt van plan bent om te gaan naaien, kun je beter een tweedehands van een goed merk bij een echte naaimachinezaak kopen. Je kunt al niet goed naaien en dan beginnen met een machine die niet optimaal is, geen of weinig service, dat is vragen om problemen. Naar mijn mening moet je altijd zorgen voor goed gereedschap. Ik heb vaker mensen geholpen die wilden leren naaien en het probleem was in de meeste gevallen een mindere naaimachine. Je kunt natuurlijk altijd geluk hebben, maar ik zou het niet riskeren. Groetjes, Lida. 
Back to Top
kris85 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kris85 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 09:45

ik leen nu een machine van de lidl, nee niet van de lidl maar van een vriendin

hahaha

ze heeft m gekocht bij de lidl een hele fijne moet ik zeggen volgens mij heeft ze er maar 70 euro voor uitgegeven

In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2011 om 11:51
Singer en Toyota zijn zeker geen slechte merken, maar voor het afstellen en onderhoud aan een machine en ook eventuele vragen die je hebt, kun je beter terecht bij een erkende naaimachinewinkel. Als je er niet teveel geld aan wilt besteden, is er rondom de feestdagen misschien wel ergens een aanbieding. Zelf heb ik in 1988 een nieuwe "Pfaff Festival" gekocht afgeprijsd van 1300 naar 1000 gulden. In die 23 jaar is het geld er dubbel en dwars uit en ik hoop er nog lang plezier van te hebben.

De vraag is wat je als een "heel simpele" machine beschouwt. Met die wensen kun bij een naaimachineverkoper beter terecht dan bij Blokker. 

 
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2011 om 12:38

ik naai vrij veel en heb een onbekend merk van de lidl gekocht.

hij werkt perfect en is heel simpel in gebruik.

 

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 12:06

Het ligt eraan wat je er allemaal mee wilt doen, wil je er meer mee dan alleem maar naaien, dan zou ik toch een duurdere kiezen, Singer is een goed merk en daar zijn ook wel monteurs voor te vinden mocht ie een keer stuk gaan.

Wil je ook borduurwerk met de machine doen, dan kun je een borduurmachine kopen want daar kun je ook gewoon mee naaien. Met een borduurmachine kun je geweldig mooie dingen maken. Maar let wel, de machine is best duur en die software is helemaal schandalig duur. Maar bij die ik heb (kom even niet op het merk) kun je ook van die schijfjes (kom ook niet op die naam) kopen met een aantal borduurpatronen erop.

Maar let wel, een borduurmachine is behoorlijk duur. Je zou ook eens op Marktplaats kunnen zoeken naar een borduur- of naaimachine.

Back to Top
chikay View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 109
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chikay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 19:15

kijk of ik nu een singer bij de lidle koop of bij een naaimachine winkel singer is in mijn ogen een singer.

iedereen heeft er een eigen mening en ervaring mee en zal uit eindelijk toch gaan voor het gene wat de portemonee te bieden heeft.

de singer die ik hier bij de lidle heb gekocht kost eens zoveel bij de singer leverancier in epe...dus ik die hem niet veel gebruikt heeft in mijn voordeel gekocht en wees eerlijk wat is tegen woordig nog slecht??? het is maar net wat je eisenpakket is.

jose

Geniet van het gene dat je hebt,en treur niet om het gene dat je niet bezit.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 21:26
Ik denk dat je met duurdere machines alleen meer soorten steken hebt, en dan moet je bedenken of je die wel zult gebruiken. Natuurlijk, als je een Singer bij de Lidl. koopt en het is hetzelfde typenummer, dan is het zeker dezelfde en kun je m net zo goed bij de Lild kopen.
Back to Top
francis2 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 30 December 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 95
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2012 om 23:23

Dees ventje heeft dit  machientje ooit gekocht. Het is een vrij goed ding. Vooral de knoopsgaten is heel praktisch (tot een bepaalde doorsnede)

Er zit ook een stukje bij waar je de knoop insteekt, dichtschuift en dan als voetje gebruikt, dan moet je enkel nog een stangetje naar beneden doen, de knoppen draaien voor het knoopsgat te maken en dan maar gas geven. is het knoopsgat gemaakt, dan stopt de machine vanzelf.

Ik heb dat nu zo'n anderhalf jaar in huis. Niet dat ik er al veel mee gemaakt heb (tja heb ook nog niet zoveel tijd)

Back to Top
Dopey View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 03 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 110
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dopey Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 20:59

Ik heb die Singer van 70/80 euro ook gehad. Maar deze heeft het bij mij niet lang uitgehouden. Wat uiteraard ook aan mij kan liggen  Ik ben langs geweest bij een zaak die naaimachines repareert, maar die kon hier echt helemaal niks mee.

Ik heb nu een instapmodel van Janoma. Heerlijk ding. Gaat ook echt veel soepeler dan de goedkope Singer. De Singer liep ook regelmatig even vast, daar heb ik nu geen last meer van.

Ik raad je dus aan toch naar een speciaalzaak te gaan en naar een simpele maar goede machine te vragen.

Back to Top
francis2 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 30 December 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 95
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 22:17

Daar heeft dopey echt gelijk in. Die van mij komt ook van een winkel die naaimachines verkoopt.

Mijn machiene heeft het voordeel dat het nietmeer gesmeerd mag worden. Het naaimachien van mijn moeder dat moet nog gesmeerd worden. (is ook al van 1972 zo iets). En als dat gesmeerd moet worden, wie mag dat dan weeral doen denk je??? Juist IKKE. (het spijtige eraan is, ik doe het nog graag ook)

Back to Top
KICKY View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 April 2012
Locatie: rozenburg
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer KICKY Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2012 om 19:16
Heb vanmiddag een nieuwe machine gesteld bij. Matri.nl . Ging voor de singer van 115 euro , maar toch gekozen voor de jubileum4. Van eigen merk. Puur op de beschhrijving . Slechte machines worden net gemaakt vlgs. Mij
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns