Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

naaien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MVerm View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 03 November 2013
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MVerm Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: naaien
    Posted: 08 Juni 2014 om 20:58
hallo,

heeft iemand tips voor het naaien op de naaimachine?

groet maarten
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2014 om 21:08
Stekker in stopcontact, richting houden en gasgeven?
Back to Top
MVerm View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 03 November 2013
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MVerm Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2014 om 21:11
Originally posted by C4th C4th wrote:

Stekker in stopcontact, richting houden en gasgeven?



grappig dank je.

het was maar een idee.
en is dit een nee?

groet maarten
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2014 om 21:13
Ik zou je graag helpen, maar heb niet veel verstand van naaimachines.

Mijn reactie was eigenlijk meer gebaseerd op de ontzettende uitgebreidheid van je vraag.
Je wilt tips hebben... Wij weten hier niet wat je wel of niet al weet over het gebruik van naaimachines. Ik denk dat je beter een wat meer gerichte vraag kunt stellen, zoals je in een ander draadje al gedaan hebt (iets met lockhead ofzo).

Back to Top
MVerm View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 03 November 2013
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MVerm Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2014 om 21:25
dat is waar.
dank je dat je me er op wijst.

het gaat me om wat voor stof je warvoor kan gebruiken en en al dat soort dingen.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2014 om 08:47
pffffffff, je vraagt een complete cursus!
misschien een idee?
in t najaar starten er vast wel weer naailessen.
anders google daar vind je ook heel wat en logisch denken, dikke naalden dikke stof, dunne naalden dunne stof.
met een goedkoop lappie beginnen, eerst recht leren stikken, inderdaad stekker erin en gas geven.
Back to Top
MVerm View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 03 November 2013
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MVerm Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2014 om 09:09
ja...oke

mischien een idee.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8325
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2014 om 09:41
als beginnend naaister zou ik beginnen met een effen katoenen lap daar zet je een aantal strepen en daar ga je over heen naaien.

het kan ook op papier teken circus en strepen en naai daar overheen zonder draad. zo heb ik het mijn Dochters geleerd. je leert zo de naaimachine beheersen.          
oant Sjen
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2014 om 09:41
Ik heb ooit lessen genomen waar je leert het juiste patroon over te nemen, richting stof bepalen, doorslaan, in elkaar zetten,...

Heb dacht ik bij boekenvoordeel ook wel een boek met allerlei uitleg kunnen scoren.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23653
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2014 om 09:45
Het belangrijkste dat ik geleerd heb van de lessen van de naaimachinewinkel is: Houdt het klosje vast, terwijl je inrijgt. Pak bij het begin beide draden aan de achterkant van de machine vast, zet de naald voorzichtig in de stof, naai een paar steken en laat de draden los. Maak altijd een proeflapje om te zien hoe garen en steken er op die stof uitzien. Er zijn boeken over naaien in het algemeen, waarin je leert hoe zakken in te zetten en mouwen enzo. Kijk maar op Marktplats, dar staan er vast wel een paar. Of anders in de bieb.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2014 om 10:11
Wat wil je eigenlijk maken? Meestal staat bij het patroon wat je het beste kan gebruiken. De stoffenzaak weet het meestal ook wel. Veel naaimachinezaken geven workshops waar je met je eigen naaimachine een aantal dingen kan proberen en er zijn redelijk wat goedkope boeken of biebboeken. In de handleiding van je naaimachine staat meestal ook wel voor welke stof een steek geschikt is. Veel buurthuizen hebben een kluppie. Begin met een simpel werkstuk en luister naar Magtelt.....eerst een proeflapje!
Hanny
Back to Top
MVerm View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 03 November 2013
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MVerm Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2014 om 14:35
ik heb wel een boek 250 naaitips en technieken.

maar daar staat meer in hoe je stof kan vetsieren.
Back to Top
emmanuelle View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Februari 2014
Locatie: oudenaarde
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer emmanuelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2014 om 07:13
hallo
ikzelf ben ook een naaister.
welke dingen wil je graag weten.
ik kan jou dan misschien helpen.
groetjes
ik heb een eigen facebookpagina en dat is je hoeft enkel de link de kopieren
https://www.facebook.com/pages/Naai-en-breiwerk/404466519656117?ref=hl
Back to Top
MVerm View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 03 November 2013
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MVerm Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2014 om 12:39
hallo,

welke steken je. waar voor kan gebruiken en wat allemaal handig is.
ik hoop dat dit voldoende antwoord is.:-)

groet maarten
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2014 om 18:23
Hallo Maarten,

Ik kan me maar metteen nuttig maken,he...
Eerst en vooral heel belangrijk is goed kijken hoe je de machine juist moet draden...
Staat mooi in boekje dat bij machine meegeleverd is.
Ook inbrengen spoeltje is heel belangrijk.
Stukje restjesstof nemen en daar op stikken en goed kijken of je nu boven en onder je stof geen lusjes maakt.
Als alles oke is dan kun je beginnen stikken.
Heel belangrijk is dat je steeds werkt met een stofsnipper...
Dus voor je op je lap stikt en als je klaar bent met stikken verder stikken op het kleine stoflapje.
Zo voorkom je nestels in je spoelhuisje.
Dat voorkomt al veel problemen.
Ook als je voelt dat er een hapering is niet trekken en sleuren.
Voorzichtig aan het wiel opzij draaien en de naald omhoog doen( uit je stof).
Anders beschadig je de spanning in het spoelhuis.
( Heb ik allemaal geleerd uit m'n laatste naailessen...dit voorjaar en )
En van de meneer waar ik m'n machientje heb aangekocht....

Nu mischien es op een lapje stroken stikken...
Iedere keer proberen evenwijdig te stikken naast het vorige stiksel...
Zo leer je mooi recht stikken.
Ook al lijkt het gemakkelijk het is nog niet zo simpel...
Een hulp is weer de snelheid van het machientje wat aanpassen...
Als die recent is dan staat daar een schuifknoopje op...
Van schildpad naar konijn...
Zet hem best op een derde van het teken.
Verdapperen kan altijd eenmaal je het onder de knie hebt of om te spoelen.
Hopelijk je hiermee al een beetje van dienst te zijn...
Als je bepaalde dingen wenst te maken vind je al veel als je het intikt op de pc...
Soms zelfs met tutorials op youtube...
Heel handig...
Veel succes en groetjes...
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns