Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Aapjes haken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lara View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 September 2012
Locatie: Voorburg
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lara Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Aapjes haken
    Posted: 03 September 2012 om 10:58

Hallo,

Ik ben vers op dit forum, dus ben nog niet heel bekend hier. Wellicht dat mijn vraag al eerder is gesteld.
Ik ben bezig met een aapje haken uit het boekje van Christel Krukkert. Ik krijg alleen het oograndje niet voor elkaar. Je moet 4 lossen haken en dan er een ring van maken met een HV. Dan heb ik een friemeltje waar ik 6 V in moet maken. Al met al krijg ik uiteindelijk gewoon een soort rondje. Maar het oogje van het aapje zit al vast (ik dacht eerst, ik prik het oogje door dit rondje heen). Je moet als laatst het oograndje vastnaaien. Wie heeft dit eerder gedaan en kan mij helpen?
Back to Top
Enomis View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Enomis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2012 om 11:02
Volgens mij moet je de oogranden wel gelijk met de veiligheidsoogjes vastmaken (in het basispatroon staat 'bevestig de veiligheidsoogjes samen met de oogranden...'). Je laat dan alleen de buitenranden nog los, die naai je pas vast als de snuit er op zit.

Wat ik zelf trouwens makkelijker vind bij die rondjes voor ogen is een magische cirkel gebruiken, die ik aan het eind aantrek zodat hij mooi om het veiligheidsoogje zit.

Groet,
Simone
Back to Top
kaatgr View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2012
Status: Offline
Points: 177
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kaatgr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2012 om 13:19
Zoals Simone het beschrifjt doe ik het ook altijd. Ik gebrui ook een magische ring, dit is veel makkelijker volgens mij en geeft een mooier resultaat.
Back to Top
Lara View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 September 2012
Locatie: Voorburg
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lara Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2012 om 13:31
Dan heb ik het helemaal verkeerd gelezen. Dan moet ik voor dit aapje iets anders verzinnen en dan bij een volgend aapje het wel zo doen als ik ook bedacht had.
Ik gebruik bij alles die magische ring. Ik snap niet dat het niet zo in het boekje staat ook. Bijv lijfje starten doet ze ook op een lossen manier. Ik gebruik de ring met 6 vasten en dan 2 in elke vaste en hop je basis is er.
Back to Top
kaatgr View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2012
Status: Offline
Points: 177
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kaatgr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2012 om 13:34
J dat heb ik ook nooit begrepen. Bij bijna alle boekjes wordt gebruik gemaatk van de losse en niet van de magische ring.
 
Misschien kan je een aantal lossen haken en deze om het oogje vouwen?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns