Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Aapje aan het breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Majeljes View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 Mei 2013
Locatie: Den Haag
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Majeljes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Aapje aan het breien
    Posted: 22 Mei 2013 om 23:55
Ik ben voor de eerste keer een aapje aan het breien. Alle delen gingen goed totdat ik aan de kop kwam. Met minderen had ik nog 9 steken op mijn naald staan, precies zoals moest volgens de beschrijving. Maar de allerlaatste zin van dit deel begrijp ik helaas niet. Shocked Er staat: "Haal de draad door de ov st (= overige steken neem ik aan), trek hem strak en zet hem vast."Is het nu de bedoeling om met de draad in een naald door de 9 steken te gaan? Daarna strak trekken, maar hoe moet dat vastzetten dan????
Is dit een soort afkanten?
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2013 om 00:06
Inderdaad, met de draad door een naald door de 9 steken halen. Strak dichttrekken en dan de draad enkele keren aan de binnenkant door enkele steken halen zodat hij vast komt te zitten.
Back to Top
denise View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 07 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 185
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer denise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2013 om 07:26
Inderdaad zoals Dine schreef
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8171
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2013 om 08:49
Ik zou het wel 2x doen .Is wat steviger .Mocht er om wat voor redenen dan ook 1 draad knappen dan is er nog geen man overboord .
Back to Top
Joy View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 12 November 2012
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Joy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2013 om 11:24
Je knipt de draad af, wel een behoolijke lengte houden. Dan neem je een stopnaald, doet de draad door het oog van de stopnaald en neem de 9 steken van de breinaald over op de stopnaald en draad. Dan trek je deze steken aan zodat je een kleine cirkel krijgt. Even vast zetten met een paar steken en de draad weer uit de stopnaald halen.

Er wordt met de naald dus stopnaald bedoeld en niet je breinaald. snap je wat ik bedoel?
succes.Joy
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2013 om 11:43
Nu staat er al 4x dezelfde oplossing (beschreven op diverse manieren)
Nu zal het zeker lukken LOL 
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8325
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2013 om 15:23
TongueTongueTongue
oant Sjen
Back to Top
Majeljes View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 Mei 2013
Locatie: Den Haag
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Majeljes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2013 om 15:10
Dank jullie wel voor jullie uitleg! Het is me gelukt hoor, heerlijk! Ga enthousiast weer verder.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns