Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over haken met haaknaald no.1

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jo81 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Augustus 2024
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over haken met haaknaald no.1
    Posted: 29 Augustus 2024 om 22:13
Rare vraag misschien maar ik haak nog niet zo lang amigurumi.
Nu wil ik een klein handje haken met haaknaald 1 maar hoe kan ik de vingers omdraaien als ze na de tweede toer gaan krullen? Of heeft iemand tips?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2024 om 15:59
Wat bedoel je dat je de vingers moet omdraaien? Ik haak momenteel met haaknaald 1.25. Heb net een snaveltje gehaakt. Begon met 4 vasten in de mr. Gemeerderd naar 6 steken, daarna naar 8. Dus ook klein. Ik heb al meteen bij de 6 steken gezorgd dat alles in de goede richting zat. Later omdraaien is eigenlijk niet te doen. Ik heb wel ooit zitten prutsen met afgebroken houten prikker. Of dat toen gelukt is weet ik niet eens meer.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2024 om 09:38
Je zou als je begint een lange draad kunnen laten hangen .Misschien lukt het dan ze om te keren met die draad . 
.verzonden 
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2024 om 13:03
Ik gebruik een pincet met een  spits toelopende punt en zorg dat ik zo vroeg mogelijk de steken aan de goede kant hebt, zoals Lidwina al schreef.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Jo81 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Augustus 2024
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2024 om 11:45
Dank jullie wel dames voor de vele tips
Back to Top
Jo81 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Augustus 2024
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2024 om 11:46
Dank jullie wel allemaal
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns