Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kleuren mengen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kleuren mengen
    Posted: 04 Augustus 2011 om 20:55
Ik had deze tip bij Creaties gegeven:

Als ik iets met strepen in veel kleuren ga maken, knip ik van elke bol een draadje en ga "Kleuren mengen" tot ik de ideale combinatie heb. Dan plak ik die gauw vast met een plakbandje. Je kunt ook twee draadjes aknippen om te kijken of het mooier is het patroon te herhalen of terug te werken tot de eerste kleur.

Voor een ruitenpatroon pak ik de viltstiften en ruitjespapier.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 21:37
Zo doe ik dat ook precies zo, heb dan ook een glazen pot met allerlei gekleurde draadjes waarmee je makkelijk een combinatie kan maken.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 14:00
Dat is nog eens een goede tip!

@ Claire: nu weet ik gelijk wat ik met m'n pot met draadjes
kan doen
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 16:55
Dat is een heel goed idee kan hem meteen toepassen op mijn granny stripe de kleurtjes die ik tot nog toe heb gebruikt staan mij wel aan maar met de laatsten zat ik toch wat te dubben dank je.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 21:04
Als je het nog mooier wilt doen, kun je kleine koordjes van 10 cm haken, dan zie je hoe het wolletje er gehaakt uitziet. Maar dat vind ik teveel werk. Ik zit al zo te dubben met die draadjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 21:42
SUPER TIP¨
dank u wel
groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 22:58

Ooit, lang geleden heb ik eens vreselijk staan neuzelen in een breiwinkel omdat ik tussen alle gekleurde bollen de kleurencombinatie maar niet kon kiezen. De verkoopster maakte daar korte metten mee en had een briljante oplossing. Zij pakte alle uiteinden van de draden die binnen in de bol zitten, trok ze iets uit de bol en draaide ze tussen duim en wijsvinder. Het gaf meteen een goede indruk van het resultaat. Ander kleurtje erbij en je ziet het effect veranderen. Ik vond het verbluffend en doe dat eigenlijk nog steeds op die manier. Gewoon de draden draaien.

Hanny
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2011 om 09:31
En als je zit met een pot vol draadjes, kun je daar met soluvlies een mooi "weefsel" van maken. Voor een sjaal of giletje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 13:48
Hijsen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns