Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breien: de Portugese manier.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eve__ View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 137
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eve__ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breien: de Portugese manier.
    Posted: 26 Oktober 2011 om 23:09
Hallo forum,

Heeft iemand een ervaring met de Portugese manier van breien? Mijn tante had het mij laten zien afgelopen zomer in Portugal maar ik ben vergeten hoe ze het deed... op internet zijn er wel fimpjes te vinden en het lijkt erop dat het draad om de nek moet :s. Mijn tante had een soort van speld die ze aan haar trui deed, iemand een idee hoe het daarmee zit en hoe zo'n ding heet?

Alvast heel erg bedankt :)

Groetjes,

Yvon
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 22:42
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 13:21
Dat ziet er erg leuk en handig uit. Maar ik heb net continentaal geleerd dit misschien ook nog een keer. Dank je, Lida
Back to Top
Eve__ View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 137
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eve__ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 16:44
Dankjewel! Dit vind ik erg nuttig filmpje.. het wordt precies verteld 
Back to Top
kris85 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kris85 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 09:50

ooh dat ziet er fijn uit zeg!

 

In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.
Back to Top
francis2 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 30 December 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 95
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2012 om 04:20
Het ziet er heel gemakkelijk uit, misschien dat ik het eens ga proberen, al is het nog geen garantie dat het me ook daadwerkelijk gaat lukken (je kan immers niet alles kunnen he)
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2012 om 13:04
Originally posted by lidwina lidwina wrote:



Dat ziet er erg leuk en handig uit. Maar ik heb net continentaal geleerd dit misschien ook nog een keer. Dank je, Lida


het is ook continentaal breien maar met de bol rond de hals,sommigen vinden het prettig anderen kunnen het niet verdragen
groetjes Inge
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2012 om 16:00

Dat zou wel kunnen dat dit ook continentaal is. Maar het is toch heel anders. Bij deze  Portugese manier komt je draad van de voorkant van het werk, bij de averechte steek is dat heel handig, maar nu moet je voor de rechte steek een grotere "slinger" maken.

Bij het meer bekende continentaal, ik noem het de Duitse manier, is het net andersom. De rechtersteek is daar bijna zoiets als haken en de averechte met een "slingertje" met de breipen of met het garen.. Groetjes, Lida

Back to Top
Eve__ View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 137
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eve__ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2012 om 20:28
Oh interessant zeg! Het filmpje had ik al in oktober
bekeken en heb het inmiddels onder de knie.

Bedankt voor de uitleg over het continentaal breien, Lida!
Dat was verwarrend :)

Iemand nog een idee hoe die speld heet?

groetjes,

Yvon
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2012 om 21:01
die speld dat vraag ik me ook af,ga het toch even proberen maar denk dat
het zonder die speld niet zo eenvoudig is
groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2012 om 21:22

Zou je niet gewoon een veiligheid speld kunnen gebruiken.

Als je voor je begint dan het draad door het gaatje haalt dan raak je de naald ook niet kwijt als je het breiwerk even weg legt.

Ik ga heb toch een proberen want gewoon continentaal lukte me niet met het draad vast houden misschien dat het zo wel lukt.

dank je wel voor de tip.

Back to Top
cyssie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Februari 2012
Locatie: France
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cyssie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2012 om 10:32
dat is zeer interessant  dank je wel voor deze link
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns