Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon berekering

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Breitje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Januari 2022
Locatie: Maarssen
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breitje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon berekering
    Posted: 9 hours 4 minuten geleden om 16:22
Ik wil een vestje breien van een patroon maar met andere naalden en ander materiaal. Ik heb het als volgt berekend.

10 cm = 11 steken
Als 10 cm = 11 steken dan is 1 cm 11/10 = 1,1 st.
benodigde breedte is 61 cm; benodigde steken = 61 x 1,1 = 67 st.

Ik heb nu ca. 10 cm gebreid en de breedte is 55 cm. Heb ik een verkeerde berekening gemaakt?  Hoe dan en hoe nu verder?

Ik wil graag hulp. Confused 
Ik weet niet of mijn gegevens nog up-to-date zijn. Mijn emailadres is femmieblommendaal@gmail.com
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 7 hours 4 minuten geleden om 18:22
hebt ge een proeflapke gebreid met de naalden en het garen dat ge nu gebruikt en dat groot genoeg is ( zodat ge het aantal steken en rijen kunt tellen op 10x10 cm)? Zit er een kabel of een andere steek in? Of is het gewone tricotsteek?


De berekening op zich klopt. Als ge nu dus maar 55 cm hebt moet ge terug een berekenig maken , nl

55 cm = 67 steken
ge moet 61 cm hebben dus 67 : 55 x 61 = 74 steken dat ge moet opzetten
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.406 seconden.
Lang Yarns