Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

steunzolen

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Keetje View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Keetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2012 om 10:05
Hallo Nienke,
 
nee, zo lang als jij die dingen al draagt is het bij mij niet zo'n probleem.
 
Ik kreeg 10 jaar geleden een hielspoor en kreeg o.a. hulpstukjes en soort steunzolen van de orthopeed, maar echt helpen deed het me niet.
Op een gegeven moment rolde er een folder van Fusselastic in de bus en omdat ik er juist toen weer zo'n last van had, heb ik daarmee contact gezocht. http://www.fusselastic.nl/contact.php
Er kwam iemand met zo'n bakje zoals jij beschreef, en na een paar weken rolde de bestelling in de bus. Ik ben ze gaan dragen en ze helpen perfect. In sandalen, wandel- en bergschoenen, en sinds ik ze onlangs ontdekt heb, ook in schoenen met hakjes, als die binnenzool er maar uit kan.
Geen pijn meer, maar heb ik eens een ijdele dag en draag ik luxe schoenen, waarin ik ze niet kwijt kan, dan is het meteen weer foute boel.
 
Omdat in de sandalen er een stukje voorin vrijkomt waar die steunzool niet zit, leg ik daarin eerst een gelzooltje. Dit kan niet bij dichte schoenen omdat je dan wel een maat groter moet hebben voor de hoogte. Bij de sandalen is dat geen punt omdat die bovenop sluiten met klittenband.
Ze werken dus niet 'genezend' maar duidelijk op de juiste plaats ondersteunend waardoor de zieke plek ontzien wordt.
 
Ze waren prijzig, maar ik ben blij dat ik die gok heb genomen.
groet
Keetje
 
elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
Back to Top
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2012 om 10:18
ik heb de steunzolen nog maar een klein weekje en ze bevallen mij prima!
het zijn zachte zolen met een leren bovenkant en ze helpen erg goed.
de podoloog zei wel dat het even zou duren voordat de klachten minder zouden worden maar ik kan het echt al goed voelen mijn voet doet veel minder zeer en mijn knie gaat ook een stuk beter.ik hoop maar dat het zo goed blijft gaan.
heeft er iemand ook ervaring met steunzolen in slippers want dat lijkt mij wel zo handig op de camping met mooi weer.
groetjes belinda

Back to Top
Nienke L View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 23 April 2012
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nienke L Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2012 om 18:44
Hé Keetje.
 
Leuk bericht heb je achtergelaten als reply op de topic "Steunzolen".
 
Volgens mij moeten er een heleboel mensen zijn die steunzolen hebben of
erger die steunzolen moeten hebben maar die ze niet wensen te nemen omdat, bla, bla, en bla. Als kind kreeg je toen bijna iedereen steunzolen voorgeschreven bij schoolarts e/o orthopeed vanwege verneemde platvoeten. Dat waren altijd van die metalen/stalen welke d.m.v. gipsafdrukken werden op- en aangemeten. Later had je dan ook nog de keuze in rood/oranje plastic, plexidur noemden ze dat.
 
De link van "fusselastic" en de plaatjes die daar worden getoond komen erg dicht in de buurt van de toen veelgedragen metalen/stalen steunzooltjes. Alleen die inschuifstukken waren toen leren protecties welke met klinknageltjes vastzaken aan de steunzolen.
 
Jij dan vroeger als kind nooit eerder steunzolen gehad?
 
Groet,
Nienke.  
Er direct maar goed van leven, het leven is al kort genoeg.
Back to Top
Nienke L View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 23 April 2012
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nienke L Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2012 om 18:52
Muis,
 
Ja z'n een ben ik er ook. Kijk altijd eerst of er een los en uitneembaar voetbed in zit. Anders is het helaas niets voor mij. De luxe van zonder steunzolen ken ik helaas niet. Een avondje zonder en met iets hogere hak (medium pumps) en ik ben de volgende dag gebroken.
 
Heb jij ze ook voor platvoeten? Ik ook, en dan heb ik ook nog het nadeel dat de voeten erg naar binnen knikken. Knip-platvoeten noemen ze dat. Zo te lezen heb je al lang steunzolen, ook al vanaf je kindertijd? Liep toen altijd bij de orthopeed en orthopedisch-instrumentenmaker.
Kreeg toen altijd die metalen/stalen steunzooltjes welke d.m.v. gipsafdrukken werden aangemeten. Had jij deze zeker ook? Ook altijd gipsafdrukjes laten maken?
 
Groetjes,
Nienke. 
Er direct maar goed van leven, het leven is al kort genoeg.
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2012 om 18:58
Originally posted by Nienke L Nienke L wrote:

Muis,
 
Ja z'n een ben ik er ook. Kijk altijd eerst of er een los en uitneembaar voetbed in zit. Anders is het helaas niets voor mij. De luxe van zonder steunzolen ken ik helaas niet. Een avondje zonder en met iets hogere hak (medium pumps) en ik ben de volgende dag gebroken.
 
Heb jij ze ook voor platvoeten? Ik ook, en dan heb ik ook nog het nadeel dat de voeten erg naar binnen knikken. Knip-platvoeten noemen ze dat. Zo te lezen heb je al lang steunzolen, ook al vanaf je kindertijd? Liep toen altijd bij de orthopeed en orthopedisch-instrumentenmaker.
Kreeg toen altijd die metalen/stalen steunzooltjes welke d.m.v. gipsafdrukken werden aangemeten. Had jij deze zeker ook? Ook altijd gipsafdrukjes laten maken?
 
Groetjes,
Nienke. 
 
ik wist niet dat ze daar aan naam voor hadden doorgezakte voeten die helemaal nar binnen knikken heb ik ook, ik heb als kind geen steunzolen gekregen en heb daar nu wel spijt van maar mijn 1ste waren van plastiek en steenhard


Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2012 om 14:47
Ik heb therapeutische zooltjes, zoals de podotherapeut ze zo mooi noemt.

Uitneembare zolen zijn inderdaad wel een vereiste... Afgelopen week geprobeerd leuke veterschoenen (moet toch wat...) te vinden, maar het is niet gelukt... De schoenen van vorig jaar nog maar eerst verslijten...
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2012 om 16:57
Het merk schoen Wolky, is ook ideaal voor mensen die zolen nodig hebben. Je kan de bestaande zool makkelijk er uit halen, zit los. En dan kan de steunzool er zo in. Verschillende soorten schoenen, niet echt goedkoop.

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Keetje View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Keetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2012 om 18:32
By Ieke,
 
is hier dan niets te vinden bij veter- of klittenbandschoenen
 
 
groet
Keetje
elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
Back to Top
Keetje View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Keetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2012 om 18:36
En wat dachten jullie van een prima merkschoen Gabor, nog net onder de €100,00
wat toch echt een heel net prijsje is voor dit merk.
 
 
ik heb geen aandelen in schoenwinkels hoor, maar ik vind het zo jammer als jullie met onhandige schoenen door het leven gaan, terwijl er steeds meer mogelijkheden komen
 
groet
Keetje
elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2012 om 18:52
Mijn jongste zoon is nu 8 en heeft van zijn 2e tot zijn 6e met steunzolen gelopen. Zijn voeten zakten steeds meer in, totdat hij bijna op de botjes binnen op zijn enkel liep Cry
 
Wij hebben voor hem gelukkig altijd schoenen bij Scapino kunnen kopen. Het was wel passen en meten met zijn steunzolen erin en hij kon alleen maar enkelhoge schoenen, maar het lukte.
Die tip kreeg ik van de man die de steunzolen aanmeet en zelf maakt, terwijl hij zelf dure aangepaste schoenen op maat maakt en verkoopt Wink
 
Belangrijk is dat je de steunzolen meeneemt en goed past of ze lekker zitten met zolen erin. Welk merk of wat ze kosten is niet zo belangrijk.
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2012 om 19:29
Bedankt voor de tips!

Meestal passen de steunzolen er ook wel in, maar mijn voeten gehuld in elastische kousen passen er dan niet meer bij... Bij veel veterschoenen is de neus niet berekend op al die extra inhoud... en natuurlijk ben ik helemaal niet kieskeurig:-)
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2012 om 19:37
mijn probleem van de schoenen is omdat ik heel erg zware, dikke steunzolen heb hebben ze deze maar 3/4 gemaakt dus ik kan geen schoen waar de zool uit moet heb dan vooraan aan de tenen niets meer , ik moet zelfs met deze niet volledige zool al bijna 2 maten groter kopen dan zonder zool dus bv een extra leren zool er nog eens onder heb ik ook geprobeerd, maar dan vind ik echt geen schoenen meer.
Het nadeel is dat ik daardoor bijna altijd sneackers draag die die tot aan de enkels komen lage schoenen gaat ook niet door de dikte, maar ik heb geen pijnlijke voeten en daar draait het toch wel om hé


Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2012 om 09:00
Kunnen jullie in de winter trouwens ook makkelijker laarzen kopen?
Ik wel namelijk... Zolang ik laarzen koop waar de binnenzool er uit kan, heb ik dan eigenlijk geen probleem. Oké, de prijs is altijd behoorlijk hoog, maar dan heb ik ook wel laarzen waar ik lang mee kan doen... In de winter heb ik ook nooit sokken aan, dus eigenlijk fungeren mijn kousen dan als sokken. Het scheelt dat in de winter de rest van de mensheid wel sokken draagt. De laarzen zijn daar op gemaakt...
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 14 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 520
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2012 om 09:22

De enige keren dat ik mijn steunzolen draag is als ik mijn grote lompe wandelschoenen aanheb... Sinds 4 jaar heb ik 'nieuwe' steunzolen, die over de hele onderkant van mn voeten gaat zeg maar. Daarvoor had ik halve, die alleen mijn hiel ondersteunden. Die pasten in álle schoenen (behalve open schoenen natuurlijk) dus toen ik mn nieuwe kreeg was ik er alles behalve blij mee. Gelukkig heb ik zonder steunzolen niet heel veel last meer van mijn enkels, dus ik ben erg eigenwijs...

Blessed to be a blessing
Back to Top
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2012 om 09:42
ik heb bij scapino schoenen gevonden van het merk beegle zijn zo rond de 50 euro en nog leuk ook en bij de meeste schoenen kan de inlegzool eruit en de steunzolen erin.
maar helaas nog steeds geen slippers gevonden waar een steunzool in kan en die ook nog een beetje betaalbaar zijn.
iemand misschien een ideeConfused waar ik betaalbare slippers kan vinden.

groetjes belinda
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2012 om 11:06
Wat fijn dat je schoenen hebt kunnen vinden!

Ik weet niet of je in samenspraak met degene die je steunzolen heeft aangemeten niet tot een oplossing kan komen. Ik mag van de podo namelijk gewoon birkenstocks aan, maar dan wel nadat hij ze aangepast heeft aan de stand van mijn voeten.

En anders gewoon 'stevige' leuke slippers kopen en je steunzolen een dagje niet dragen. Soms is het niet anders...
Back to Top
Keetje View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Keetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2012 om 15:04
Belinda,
 
ik weet de prijs niet, maar in de folder van Mephisto-mobils staan slippers en bij mobils is het voetbed altijd uitwisselbaar. Zie ook www.mobilsshoes.com
 
groet
Keetje
 
elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2012 om 10:38
Met 3/4 steunzolen kun je voorin een stukje binnenzool laten plakken, zodat je steunzolen gewoon in de schoenen passen zonder de binnenzool.
Heb ik zelf jarenlang laten doen,totdat ik volledige steunzolen kreeg.
Een goede schoenwinkel doet hier niet moeilijk over, of anders even mee naar de schoenmaker en vragen ofdat die er een stukje voor je in wil plakken.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
Nienke L View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 23 April 2012
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nienke L Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2012 om 18:30
Originally posted by muis28 muis28 wrote:

Ik heb al jaren steunzolen en begin bij een schoen altijd te voelen ofdat de binnenzool eruit kan.
Kan dit niet, dan zoek ik een ander paar, want dan passen mijn zolen niet.
Nu heb ik het geluk dat ik ook zonder kan lopen, dus laarzen en slippers kan ik ook zo aan, als ik dat wil.
 
Ik koop mijn schoenen bijna altijd in de uitverkoop bij een goede schoenenzaak, waar ook de steunzolen gemaakt worden. goede schoenen die jaren meegaan, voor een klein prijsje.
 
Als je goede schoene koopt, kun je een stukje voorop je steunzolen laten plakken zodat het in je sandalen niet opvalt dat je steunzolen hebt.
 
Muis,
 
Zo te lezen heb jij al lang steunzolen en al heel wat versleten. Heb jij ze dan ook van/via de orthopeed/orthopedisch-instrumentenmaker? Jij vroeger dan ook die metalen/stalen gehad welke d.m.v. gipsafdrukken werden aangemeten.
Er direct maar goed van leven, het leven is al kort genoeg.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.391 seconden.
Lang Yarns