Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenfeestdagen

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 17:53

Bij ons thuis branden het hele jaar door kaarsjes, "zo maar voor de gezelligheid".

groet, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 17:58
Ik heb neplichtjes met batterijen vanwege de katten, het
hele jaar door. En bloemen van het seizoen of een schaal kastanjes, een sinaasappel met kruidnagels, dat soort dingen. Dan is het altijd gezellig, maar inderdaad dan is Kerst eigenlijk wat gewoontjes. Maar ik geniet altijd
erg van kerstfilms, Sissi, While you were sleeping, en dan alleen kijk ik overdag ook films, wat ik anders niet vaak doe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2007 om 08:33
Nou Knitalot, dan staak ik nu al mijn volgende pogingen :)
Wat ga je doen als je kindjes hebt? ( of heb je die al?) Ga je meteen zeggen dat de sint en de kerstman niet bestaat?

Leuk om te horen wat iedereen doet met de feestdagen :)
Hier branden ook snel kaarsjes...zo ontzettend mooi en sfeervol.
Ik ben ook al bezig voor kerstversiering: kerstballetjes haken
Hoewel ik niet goed weet hoe ik een mooie bol kan haken. Dus heb ik 2 rondjes gehaakt en die ga ik lichtjes opvullen zodat ie wat bol staat...zal wel lukken denk ik
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2007 om 12:23
hay ophelia, uhm kindjes zitten eigenlijk niet in de planning. misschien bedenk ik me ooit. maar dan zal ik wel verplicht kerst leuk maken hoor ook al doet het mij niks. voor kindjes is dat magisch...kom je niet onderuit.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2007 om 12:35

Originally posted by knitalot knitalot wrote:

hay ophelia, uhm kindjes zitten eigenlijk niet in de planning. misschien bedenk ik me ooit. maar dan zal ik wel verplicht kerst leuk maken hoor ook al doet het mij niks. voor kindjes is dat magisch...kom je niet onderuit.

hier zaten ze ook niet in de planning, maar plannen veranderen al eens, hé... ik had ook nog graag een drede kindje gehad, maar toen bleek hema zoveel extra aandacht nodig te hebben... En dus heb ik nu nog een paar kindjes "op afstand" in Sri lanka en india... En ja, die vinden kerst allemaal veel leuker dan ik, lisa...

Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2007 om 14:07
ja misschien veranderen plannen ooit wel...wie weet. voorlopig hoeft het voor mij niet hoor..kindjes op afstand heb ik er ook 2 van. das stukken makkelijker hahaha
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2007 om 15:44

Ik vind het heel leuk om wat kerstdingetjes te frutselen en we hebben ook een boom in huis, dat is gezellig. Verder doen we er niet al te veel aan.

De kinderen (ze zijn al volwassen) willen graag een kadootje voor iedereen onder de boom en gourmetten. Gelukkig zijn ze één kerstdag bij ons en één bij haar ouders (kinderen = zoon + schoondochter), dus dan kunnen we één dag normaal doen.

Ron (mijn echtgenoot) werkt in een internaat en kiest ervoor om met Kerst te werken en met Oudjaar vrij te zijn. Dus als alles helemaal mee zit heb ik een hele Kerstdag helemaal alleen voor mezelf (kinders bij haar thuis, Ron op zijn werk). Geen gezeur over eten, ik mag maken wat ik lekker vind en kan doen en laten wat ik wil.

Back to Top
Nicole View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 115
Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2007 om 22:18
Ik heb drie kinderen (11, 8 en 2) en hier is het dus altijd volop kerst (en sinterklaas en pasen en......)Ach ik vind het wel gezellig, hoewel ik ook altijd weer blij ben als de decembermaand voorbij is de kinderen zijn altijd zo druk in die tijd en mijn huis barst dan helemaal zowat uit z'n voegen van al die extra feestversiering.....dus zit altijd blij in mijn "lege" huis half januari en dan zeggen de kinderen jammer dat het alweer voorbij is he mam?!!!! en eigenlijk vind ik dat dan ook wel weer. Hoe bedoel je een dubbelgevoel die feestdagen?!

groetjes Nicole
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2007 om 08:43
Oké, na weekendje niet op de pc is het altijd even wat bijwerken op maandag :)

Knitalot, ik hoop dat je je niet aangevallen voelt door mijn vragen. Dat is echt niet mijn bedoeling hoor. Ik stelde me die vraag gewoon van hoe je het zou doen moesten er kinderen zijn. In woorden op de pc kan je geen intonatie leggen en dan klinken dingen soms wel grof terwijl dat niet de bedoeling is.

Hier is het ook zo dan wij Kerstavond thuis vieren en kerstdag bij de schoonouders. Ik ben ondertussen ook al wat ouder, niet echt een kindje meer, maar op kerst sta ik. Ik sta er écht op dat dit gevierd wordt met familie en dat de boom er staat en de pakjes ( die niet duur moeten zijn) worden om 12u stipt opengedaan...traditie...nostalgie vind ik :)
Op kerstavond is alles perfect....mijn familie, gezelligheid en het samenzijn...meer moet ik niet hebben om gelukkig te zijn. En dat dubbele gevoel...ja :) er zijn mensen die graag kerst willen vieren maar er niet de middelen voor hebben, zoals daklozen...al de ellende lijkt dan zo op me af te komen, omdat ik dan echt besef hoeveel geluk ik heb...
MAAR, niet depressief zitten wezen, kerst is en blijft de mooiste tijd van het jaar!
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2007 om 08:47
Ow, ja...vraagje...ik zoek me gek achter die gehaakte ster om te vernissen met kerst...het is echt zo sneeuwvlokachtig patroon, dus geen opgevulde ster. Soort van *-ster, weet je wel? Het was een rode en ik vind ze nergens 

*diep bedroefd*


Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2007 om 10:13

Hoi Ophelia,

Had je nog gekeken naar de link op de vorige bladzijde. Halverwege de pagina staan een aantal sneeuwvlokken om te haken.

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2007 om 10:37

http://www.crochetpatterncentral.com/directory/snowflakes.ph p

Hier staan ook nog sneeuwvlokken (heb ze niet allemaal bekeken, zijn er erg veel). Succes met zoeken.

Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2007 om 10:40
he ophelia, zo had ik het ook niet opgevat hoor. je mag gerust vragen...klonk mn antwoord gek dan?
ik snap ook wel dat sommige mensen kerst wel heel leuk vinden. ik heb mn eigen kleine traditietjes...en het is niet dat ik aan de kansarmen denk, het heeft voor mij gewoon geen toegevoegde waarde. ach, elke gek zn gebrek he
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2007 om 11:47

Ophelia, je hebt mail

Heb gehaakte kerstballen gevonden en zulke kerststerren die je zoekt heb ik ook gevonden.

Groetjes Perle

Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2007 om 20:07
Wat zijn jullie allemaal ijverig en gedienstig! Zo ontzettend lief! 
De link op de vorige pagina had ik al eens bekeken maar ik vond niet dé ster die ik moest hebben, hoewel er ook wel mooie exemplaren tussen zaten hoor!

Perle en Perlefientje, dank je voor de mails. Die kerstballen moet ik absoluut eens proberen, ze zien er gewoon superkerstprachtig uit! De sterretjes zijn ook mooi ,maar het is niet de rode ster die ik zoek. Het wordt een ware klopzoektocht, of hoe zeggen ze dat? De jacht naar de rode ster is open!

Miep, ik ga zo meteen rustig de tijd nemen om jou link eens uit te pluizen!

Dank iedereen!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns