Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wisselen van bank (ervaringen)

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wisselen van bank (ervaringen)
    Posted: 03 December 2014 om 13:43
Ik ben aan het denken om van bank te wisselen. Ik zit nu (altijd eigenlijk al) bij de Rabobank, maar daar ben ik nogal ontevreden over.

Ik twijfel nog tussen de SNS Bank en ASN Bank. SNS heeft een hogere rente voor de spaar -en betaalrekening. Altijd fijn dus. Maar op internet lees ik veel betere ervaringen over ASN. 

Zouden jullie mij kunnen vertellen bij welke bank jullie zitten en of je er tevreden mee bent? Ik hoor graag jullie ervaringen en hoop dat ik dan een keuze kan maken. Smile
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2014 om 13:59
Als ik de titel las, dacht ik verschillende dingen maar zeker niets over geldkwesties.

1 van die dingen was een schoolbank en dat je liever een ander modelletje wou, het volgende was een zetel die je wou vervangen.

Ik ga niet vertellen bij welke bank ik ben maar als je niet tevreden bent (qua service), zou ik zowiezo overstappen. En je moet zelf uitmaken wat het belangrijkste is voor jou, een goede service of een hogere rente. Als het geld is waar je in feite niets mee doet, dus spaargeld en je hebt het niet direkt of regelmatig nodig, kan je naar verschillende banken stappen en daar hun voorwaarden vragen.

Ook speelt een rol of je een 'gemakkelijk' iemand of een 'moeilijk' iemand bent.

Het is niet dat iemand content is bij bank a, dat jij dat ook zult zijn.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2014 om 14:02
De problemen oplossen die je vindt dat je hebt met deze bank.
Ik zou niet wisselen, je wist alleen maar van ellende.
Zoals een oudoom van mij tegen mijn man zei op onze trouwdag: Je kunt van vrouw ruilen, maar je ruilt alleen de fouten!! (1967) Hij heeft nog steeds niet geruild.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2014 om 16:15
Ik zou proberen de problemen op te lossen en lekker blijven zitten

Hier vind je wat daar laat je wat
Of je nu door de hond gebeten wordt of door de kat .

Bedenk wel dat er heel wat werk voor jou aan vast zit als je overstapt .
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2014 om 16:54
Dank je voor de antwoorden.

Het probleem met de Rabobank is met name dat ze erg duur zijn. De rente voor de spaarrekening is veel lager dan bij andere banken. Daarnaast heb ik ze 2x nodig gehad, en beide keren geven ze geen gehoor. De laatste keer hebben ze mij zelfs onterecht geld afgeschreven en nooit teruggestort (wel een excuus..) Dus de maat is nu een beetje vol :)

Maar overstappen loont wel erg. Daarom zit het al langer in mn hoofd. Bij de SNS bijvoorbeeld krijg je niet alleen een hogere rente voor je spaarrekening, maar ook rente over je lopende rekening. Al met al is het een stuk goedkoper.

Overstappen moet niet zo'n probleem zijn. Er is een gratis overstapservice die vrijwel alles voor je regelt. Mijn broer is een paar jaar geleden zonder problemen overgestapt naar een andere bank. Dus daar maak ik mij geen zorgen over. 

Maar niemand die zijn ervaringen wil vertellen?
Met name over de SNS Bank? Alleen een antwoord als 'tevreden' of 'ontevreden' ben ik al blij mee.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2014 om 17:10
als ik uw antwoord zo lees is het al een uitgemaakte zaak en zal het de snsbank worden.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2014 om 18:53

weet je ik PM even, dan staat het hier niet open en bloot

Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 14:15
@bep: Nog geen uitgemaakte zaak. Het was maar 1 voorbeeld over de SNS. De ASN Bank trekt mij ook nog erg. Maar zal er verder niet over ingaan. Niet veel geïnteresseerde... Unhappy

@lw1463: Heel erg bedankt voor je berichtje. Ik waardeer het enorm Smile
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 14:56
Nou ik ben best wel geinteresseerd. Loop met dezelfde plannen rond. Ook niet tevreden over de voormalige boerenleenbank. Mijn keuzes lopen eigenlijk tussen de Regio bank en ook weer de SNS.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 19:04
Originally posted by C4th C4th wrote:

Nou ik ben best wel geinteresseerd. Loop met dezelfde plannen rond. Ook niet tevreden over de voormalige boerenleenbank. Mijn keuzes lopen eigenlijk tussen de Regio bank en ook weer de SNS.
Regiobank, SNS en ASN horen bij hetzelfde moederbedrijf. De een heeft een beetje meer dit, de ander een beetje meer dat.
Het blijven natuurlijk banken, ze leven van jouw geld Wink
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2014 om 09:17
Ik ben van de ene bank naar de andere overgestapt en dat gaf geen enkel probleem. Wij hebben dat indertijd gedaan omdat we dezelfde bank namen als vanwaar we de hypotheek hebben genomen.
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2014 om 12:15
@C4th: Fijn toch iemand geïnteresseerd hihi.  De Regiobank had ik mij nog niet helemaal in verdiept, maar ook daar lees ik wel goede dingen over. De keuze wordt zo wel nog moeilijker gemaakt haha.

ASN blijft mij vooral aanspreken omdat het een duurzame bank is. Ze investeren bijv. niet in wapens en het instand houden van kinder -en dwangarbeid. Persoonlijk vind ik dit toch wel erg belangrijk. Maar heel eerlijk, het is voor mij geen doorslaggevende reden. Ik kijk toch eerst wat voor mij het beste zou zijn.

Verder lees ik dat erg veel mensen zeer tevreden zijn over ASN. Op een ander forum waar ik deze vraag ook heb gesteld kreeg ik nogal wat positieve reacties over ASN. Maar het internet staat hier verder ook vol van. Toch ook wel weer belangrijk Smile
Ook SNS heeft veel goede reacties (maar ook bijna net zoveel minder goede..) En ja, de (hogere) rente blijft mij aanspreken. 
Beide banken hebben rente over de betaalrekening. Vind ik ook erg positief. 

Misschien ook wel interessant voor C4th Smile. Beide banken hebben nu ook acties lopen.  Bij SNS bank krijg je (als je voor 31 december 2014) een rekening afsluit, 50 euro cadeau. Ook mooi meegenomen.
Bij ASN Bank is de rekening 1 jaar lang gratis (normaal 1,25 per maand, valt ook mee) en een gratis creditcard voor 1 jaar. 

Ik blijf twijfelen... En het ergste is nog dat ik nu juist steeds meer naar ASN (ipv SNS) nijg.. haha

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2014 om 16:00

ASN is al 5 jaar achter elkaar klantvriendelijkste bank van het jaar geworden, hmm dat riekt naar reclame. Kies zelf maar, zelf nadenken.

Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2014 om 13:45
Nog even ter info: Het is ASN Bank geworden Smile
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2014 om 14:17
dan is er goed over nagedacht en alle pro's en contra's tegen elkaar uitgespeeld
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns