Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breipatroon Vrachtauto

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Melanie1621 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2014
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Melanie1621 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breipatroon Vrachtauto
    Posted: 19 Maart 2014 om 15:54
Ik wil graag een trui breien voor mijn zoontje. Nu ben ik op zoek naar een vrachtauto patroon. Weet iemand waar ik deze kan vinden. De meeste patronen zijn alleen de afbeeldingen maar hoe weet ik hoe ik het patroon in een trui kan breien. Ik weet bv niet wanneer je met het patroon kan beginnen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2014 om 16:14
Vrachtauto's worden meestal gemaasd, vandaar dat de patronen die jij gezien hebt waarschijnlijk niet verder gingen dan
een telpatroon voor de vrachtauto. Oftewel je breit eerst de trui, daarna zoek je een patroon van een vrachtauto die past
en die junior leuk vindt en dan kun je losgaan met zoveel kleuren als jij wilt.
Als je het per se wilt inbreien, kan dat natuurlijk ook, zoek dan een patroon van een jongenstrui en reken het patroon
eerst door en combineer dat dan met een vrachtwagen teltekening.
Ik zal eens even roepen, zeg dozen met vrachtauto ervaring vertel eens wat het handigst is ???
 
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2014 om 20:44
ik heb al heel wat autotruien gebreid, wegens zoontje die gek is op alle soorten van vervoersmiddelen. de laatste was een bus (http://www.flickr.com/photos/31107660@N02/12434469055/in/set-72157640490497615). (De meeste patronen heb ik van Annemieke Baltena (http://baltena.home.xs4all.nl/Telpatroon/TP_start.htm). Ik brei het patroon altijd in, alleen eventuele kleine stukjes of contourlijnen maas of borduur ik op.
je kijkt hoe groot het telpatroon is en dan zoek je een standaard trui die net iets groter is op het voorpand. kiijk naar de langste afmeting, auto's zijn bijvoorbeeld eerder breed dan hoog dus dan kijk je naar hoeveel steken breed het telpatroon is. stel het telpatroon is bijvoorbeeld 70 steken breed. als je dan aan weerszijden 10 steken over wil laten om het mooi uit te laten komen, dan zoek je dus een standaardpatroon voor een trui die in de breedte (in het pand) ongeveer 90 steken. voor een trui maat 116 (breedte van het pand 40 cm) betekent dat een stekenproef van ongeveer 22 steken per 10 cm.
vervolgens kijk je hoe hoog je telpatroon is, en dan bij het standaardpatroon na hoeveel naalden je (op het voorpand) met de hals begint. Meestal is het mooier als je het telpatroon iets boven hetnmidden doet omdat je een lage halsuitsnijding hebt. voor diezelfde trui maat 116 stekenproef 22 x 29 begint de hals na 116 naalden. Stel het patroon is bijvoorbeeld 46 hoog (veel,auto's zijn eerder breed dan hoog) dan zou je om het precies in het midden te hebben beginnen met inbreien op naalld 36 want 116 - 46 = 70 naalden, delen door twee = 35. zoal gezegd zet ik het alteijd een klein beetjte hoger, bijvoorbeeld beginnen op naald 39 (kijk ook even of je het patroon beter op een even naald (averechtse, terugkerende naald) of een oneven naald rechtse, heengaande naald) kunt beginnen, soms maakt dat veel uit in gepruts.

uhm is dat een beetje duidelijk? als je een voorbeeld hebt van een patroon dat je zou willen maken wil ik het je wel voorrekenen?
Back to Top
Melanie1621 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2014
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Melanie1621 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2014 om 10:20
Ik vind die bus die jij hebt gemaakt wel heel erg leuk hoor. Waar kan ik het patroon vinden. Ik wil graag een trui breien voor mijn zoon in maat 92/98.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2014 om 18:36
Je zou ook eens hier kunnen kijken: http://members.chello.nl/~r.olijve1/transport.htm
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2014 om 22:22
die bus staat op de site van Annemieke Baltena, link stond in mijn vorige post. standaard patronen voor kinderen staan op verschillende sites, bijvoorbeeld die van jessica tromp (www.jessica-tromp.nl) of breien met plezier ( http://www.breienmetplezier.nl/kindpatr.html). je kunt het best eerst het telpatroon uitzoeken en dan kijken met welke dikte van wol je een beetje mooi uitkomt.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns