Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Iemand een idee?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1909
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Molemieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Iemand een idee?
    Posted: 27 Juni 2013 om 14:31
Misschien is het moeilijk te zien op de foto maar mijn mama heeft dit jurkje gebreid in groen met blauwe band. Het is een jurkje met dunne schouderbandjes. Aangezien de zon zich tegenwoordig liever niet zo vaak laat zien zou het fijn zijn als het vestje er ook bij was. Maar helaas, ze komt net wat garen te kort. Het garen heb ik eens tweedehands gekocht en er zit natuurlijk geen wikkel meer rond. Heeft iemand van jullie een patroon/link/... van een gebreid of gehaakt vestje maat 86 en waarbij je maar zo'n 100 gram garen nodig hebt?
 
Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2013 om 14:49
Al gekeken bij drops ???
 
Ik zag zo gauw een gehaakt vestje zonder mouw ik geloof 19-7 waar je 100 gram voor nodig had .
Misschien hebben ze er nog wel meer . Dit was op pagina 3
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2013 om 14:52
misschien een bolero-achtig vestje erbij maken dat is al korter en dan kom je er misschien
Back to Top
samantha_love View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 Mei 2013
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer samantha_love Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2013 om 15:30
ik heb er zelf een bolero "verzonnen" met een granny square, gehaakt met naald 2 ongeveer maat 104. mouwtjes heb ik met granny stipes er aan gehaakt net als een randje om hem iets langer te maken.




ik heb een square gezocht die ik leuk vond en de omtrek van meiske genomen, ik heb de squares aan elkaar gehaakt dus de squares een cm kleiner dan dat ze eigenlijk zouden moeten. door middel van het randje aan de onderkant, welke je ook over de borst kan doen zeg maar maak je het meer open of dicht. hoop dat je wat van mijn uitleg snapt... anders kan je me altijd een prive berichtje sturen. er gaat niet veel wol in zitten met deze square. 
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2013 om 18:14
Ik heb pas ergens gehoord of gelezen, dat breien minder draad gebruikt dan haken.
Back to Top
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1909
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Molemieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2013 om 19:00
Bedankt voor het meedenken! Samantha die bolero is super mooi! Ik maar zoeken op vestjes nu op zoek naar een bolero ;-).
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2013 om 22:28
ja die bolero is super mooi Thumbs Up
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2013 om 23:25
Volgende week wordt het wel heel mooi weer hier, ik hoop bij jullie ook!
Zo'n bolero erbij wordt natuurlijk ook heel mooi!
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2013 om 23:48
Misschien een paar toeren met de kleur van het jurkje er in verwerken?
 
 
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23656
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2013 om 10:36
Ik vroeg me ook al af of die kleur te combineren is met een andere.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2013 om 22:37
Je kan misschien een heel kort vestje maken,wel gebreid maar met lijfje kort en dan heb je nog mouwtjes.
Inderdaad breien heeft minder wol nodig,ik zou het zo proberen als ik jou was
groetjes ingeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
samantha_love View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 Mei 2013
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer samantha_love Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2013 om 21:09
ik ben een tijdje op vakantie geweest, maar wilde jullie toch nog bedanken voor de complimentjes!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns