Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wie kan/wil dit voor mijn vertalen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wie kan/wil dit voor mijn vertalen?
    Posted: 14 Maart 2014 om 15:25
Wie kan dit voor mij in begrijpelijk Nederlands uitleggen?

Doppelte Zunahme über 2 Maschen (für die Füße)
Aus der ersten Masche 2 Maschen herausstricken, für die erste Masche mit der rechten Nadel in die Masche der Vorrunde einstechen und 1 Masche rechts herausstricken, dann aus der darüber liegenden Masche 1 Maschen rechts stricken. Anschließend aus der 2. Masche 2 Maschen herausstricken, dabei die erste Masche herkömmlich wie eine Masche rechts aus der Masche stricken, Masche auf die rechts Nadel übernehmen, dann mit der linken Nadel in die Masche der Vorrunde der gerade gestrickten Masche stechen und die 2. Masche rechts heraus stricken, = 4 Maschen.

De rest van het patroon staat hier: die hoeft niet vertaalt te worden. Is wel een schattig beertje.

http://www.swr.de/buffet/gute-idee/teddybaeren-selber-stricken/-/id=257204/did=12134692/nid=257204/1nhufbg/

Alvast bedankt.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2014 om 15:46
Nou nou uhm, het makkelijkst is het idee, twee steken meerderen over 2 steken.
Als ik zo lees;
Voor de eerste steek met de rechternaald in de steek van de vorige ronde steken en 1 steek recht
breien (ze misbruiken dus de steek van de vorige toer) en dan uit de steek waar je eigenlijk bent een steek breien.
Voor de 2e meerdering doen ze hetzelfde alleen dan in omgekeerde volgorde, ze breien eerst de steek,
pikken vervolgens met de linkernaald de steek onder de net gebreide op om daar nog een meerdering uit te halen. Lijkt het zo ergens op ?
Op iets begrijpbaars bedoel ik ? Ik heb dit denk ik in het nederlands ook wel ooit zo beschreven zien
worden.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14084
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2014 om 16:30
Dit is de manier van meerderen zoals Arne en Carlos van de kerstballen en poppen het doen.
Wieke van keulen heeft het nog eens voorgedaan http://wiekevankeulen.blogspot.nl/2011/12/meerderen-als-arne-carlos.html.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2014 om 08:33
Dank jullie.......

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns