Sashiko |
Reageer |
Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 Augustus 2023 om 08:48 |
Sashiko is een Japanse eeuwenoude borduurtechiek van kleine rijgsteekjes. Er stond een tafel in het Coda museum met kunstwerken, vooral op denim. Van een Japanse kunstenaar, die kapotte denim kleren verwerkt tot een kunstwerk met deze techniek. Mensen sturen ze op en hij maakt er iets moois van. IK heb die techniek gezien in The Great British Sewing Bee, een programmareeks op BBC, die ik altijd bekijk, met ondertiteling. Ik gebruik mijn naaimachine voornamelijk voor reparaties en om washandjes of zo te maken uit oude handdoeken, maar als inspiratie en amusement, is het een leuk programma. En er is steevast een item met Sashiko, waarbij de deelnemers geconfronteerd worden met een kledingrek vol kapotte denim jasjes, jurkjes, rokken en jeans, die opgeleukt moeten worden met de borduurtechniek. Vroeger werd dat op meerdere lagen gedaan, dus een gat of scheur kan bedekt worden met een lapje, als er dan daaroverheen geborduurd wordt met dikke wol en rijgsteekjes. Kijk maar eens op google.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2353 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor deze tip Magtelt, ik heb snel even gekeken op Google en er worden inderdaad prachtige dingen mee gemaakt.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |