Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vakantie is over!

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 14:07
knoesels zijn enkels. Die scharnierknobbels juistekes boven uw voeten die het begin van het been aanduiden.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 14:10
Ohhhh.
Weer wat geleerd!

Ik mag graag in zee zwemmen en ga dan ook gerust koppie onder.
Op heuphoogte is het dan precies diepgenoeg om lekker te zwemmen.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 18:30
hahaha id lao koppie onder, anders ben je niet helemaal ''door''
maar wel met een rustig zeetje, als de golven een beetje wild zijn is t leuker, maar ga ik onderuit, dan kom ik niet meer overeind (door de golven)en moet wachten tot ik aanspoel en dat schuurt zo!LOL
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 19:09
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Ik zoek me suf naar de term mui in het dialect, een tante van me noemde ik vroeger Teunemuike en joost mag weten waar dat vandaan kwam, brabants dialect vermoedelijk....

De term "mui" in de betekenis van tante, ken ik ook. Inderdaad hoorde ik dat in Brabant. Maar waarschijnlijk is "mui" weer een verbastering van het woord "moei". Dat betekent tante en komt voor bijvoorbeeld in de Statenvertaling uit de 17de eeuw. Ook in de Terschellingse roman Sil de strandjutter komt "Ietskemoei" voor als "tante Ietske".  

f

Aaaah, leuk dt het jou ook bekend voor komt, ik heb een brabantse bard er over gemaild en kreeg een heleboel info over de mui/tante ook wel moei genoemd....petemoei, ook zo eentje ;-) dat van Sil wist ik niet meer en de moei uit de Statenvertaling weet ik niet te vinden maar bedankt hoor..!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns