zoek hulp voor het inbreien van een mouw |
Reageer |
Autheur | |
pointer
Newbie Lid sinds: 19 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 6 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 Juli 2011 om 11:29 |
Ik ben bezig met het volgende patroon van Drops: Babydrops 20-16 model nr DE-012-by. Nu ben ik bezig met het breien van de mouwen (rond) en is het de bedoeling dat ik deze straks plaats waar is afgekant voor de mouwen. Ik begrijp wel waar ik de mouwen moet plaatsen (voorpand, mouw, achterpand, mouw, voorpand). Wat ik niet begrijp is hoe ik straks een ronde mouw op een rechte naald ga plaatsen. Moet ik dan eerst een helft op de andere naald laten staan? Maar dan kom ik niet uit met de steken. Of begin je toch gewoon met het midden van de mouw, en dan hopen dat je alle steken ertussen kan proppen? Rek je dan niet de hele mouw uit zijn verband? En hoe krijg je uberhaupt al die steken achter elkaar. Na de mouw word dan verder in raglan gebreid. Dit zal even puzzelen zijn, maar dat lukt me denk ik wel. Ik snap alleen niet hoe ik die mouw fatsoenlijk tussen de panden ga zetten. Wie kan mij helpen? Groetjes, |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Moet die mouw dan ook niet vanaf een bepaald aantal centimeters in raglan gebreid worden?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
l.wijsbroek
Hobbyguru Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
|
de ronde pas wordt ook op een rondbreinaald gebreid en voor de mouwen heb je al een aantal minderingen gemaakt, dus die moet je er in z'n geheel tussenzetten, wel een markeerdraad plaatsen omdat je op die plekken verder gaat met de raglan
|
|
lydia wijsbroek
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
je breit toch met een rondbreipen . Die is toch soepel ?? |
|
pointer
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, de mouw moet ook al geminderd worden voor de raglan. Dus als ik het goed begrijp moet de mouw er dus echt in zijn geheel tussen. Begin je dan met de onderkant van de mouw? Daar waar de minderingen zijn aangebracht? En dan het rondje van de mouw om tot ik weer bij de onderkant van de mouw kom? En ja, gelukkig is de rondbreinaald soepel, het is alleen een beetje moeilijk om het voor ogen te krijgen hoe dit eruit komt te zien. |
|
l.wijsbroek
Hobbyguru Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
|
ja je hebt een aantal steken in 1 keer afgekant dat valt in het okseltje, dan heb je in eerste instantie wel een gaatje, maar dat maak je naderhand dicht.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
pointer
Post Options
Thanks(0)
|
Dan denk ik dat ik het maar gewoon moet proberen. Heb de mouwen nog niet helemaal af, maar als het me gelukt is horen jullie wel weer. Allen bedankt voor uw reacties, en eventuele tips zijn natuurlijk nog van harte welkom. |
|
pointer
Post Options
Thanks(0)
|
Daar ben ik dan weer. Ik heb inmiddels de mouwen ertussen gebreid. Het viel aan de ene kant mee, maar aan de andere kant ook tegen. Vooral de laatste, zeg maar 10 steken, van de mouw, had ik het gevoel dat ik de hele boel wat uitelkaar zat te trekken. En ook de eerste paar pennen erna, vond ik het nog een "touwtrekkerij". Ik ben inmiddels alweer een stukje verder, en zoals ik het nu kan beoordelen, is de boel straks wel netjes dicht te naaien. Ik kwam er nu alleen achter dat ik eigenlijk de mouwen binnenstebuiten eraan heb zitten. haha. Dan is dat nu mijn handtekening in deze.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat is dan weer een andere beginnersfout. Meestal is het probleem dat iemand alles achter elkaar op één pen zette: eerst de twee voorpanden, dan het rugpand dan de mouwen. Maar zo zitten baby's niet in elkaar.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |